Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31

Temat: Croma - prześwit  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005

    Croma - prześwit

    Witam
    Od pewnego czasu chciałbym zmienić autko. Spodobała mi sie Croma stąd moje pojawienie sie na forum. Chchiałbym w najbliższym czasie takie autko zakupic, jednak mieszkam przy polnej dróżce dlatego też szukając ile croma ma prześwitu nigdzie takiej informacji nie mogłem uzyskać. Wiem że wielu może powiedzieć bym lepiej kupił sobie terenówkę, ale mi potrzebne jest po prostu wysokie auto. Jedyny temat w google jaki znalazłem to to Fiat Croma - rodzinne auto po włosku • Testy • AutoCentrum.pl
    Pytanie czy to prawda by kromka miała aż 18cm prześwitu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Jak chcesz to Ci mogę zmierzyć w najniższym punkcie.
    Ja wcześniej miałem Obniżone Mondeo Mk3 V6 i po przesiadce na Cromę poczułem ulgę

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Jak chcesz to Ci mogę zmierzyć w najniższym punkcie.
    Ja wcześniej miałem Obniżone Mondeo Mk3 V6 i po przesiadce na Cromę poczułem ulgę
    Byłbym Koledze niezmiernie wdzięczny za zmierzenie tego prześwitu

    P.S. Widze że jeździsz 2.4 JTD w automacie. Czy trzeba bać się tej skrzyni która posiadasz czy rzetelny serwis sprawia że nie ma z nia problemu, bo wiele sie nasłuchałem o automatach w fiacie.
    Ostatnio edytowane przez gregsen ; 26-06-2013 o 09:55

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Te konketne skrzynie jeżdżą w Fiatach, Alfach, Oplach, Volvo, Peugeotach, Citroenach, Mazdach, Sabach, Renault, Lincolnach, Fordach i w Cadillacu Generalnie podstawą jest świeży olej i nie powinno być problemów

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Te konketne skrzynie jeżdżą w Fiatach, Alfach, Oplach, Volvo, Peugeotach, Citroenach, Mazdach, Sabach, Renault, Lincolnach, Fordach i w Cadillacu Generalnie podstawą jest świeży olej i nie powinno być problemów
    Wymiana oleju jest sprawa dyskusyjna. Producent nie zaleca. W czynnosciach jest tylko kontrola stanu i uzupelnienie. Trudno wiec nazwac to "podstawa".

    Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał gregsen Zobacz post
    wiele sie nasłuchałem o automatach w fiacie.
    Jesli czytales o Selespeed to byl to manual zautomatyzowany i nie ma nic wspolnego z ta skrzynia.
    Ta skrzynia to AISIN - konstrukcja japonska: http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

    Wiekszosc recenzji opierala sie na automacie w 2.4. W tym silniku automat trzyma niskie obroty w miescie (ok. 1200) dosc daleko od maksymalnego momentu obrotowego (1750-2500 obr.). Auto nie reaguje zbyt szybko na gaz (musi wejsc na obroty) i tu pojawily sie glosy, ze automat zamula Crome. Inaczej dziala to wszystko w silniku 1.9 150 KM. Automat trzyma obroty w okolicy max momentu - szybciej reaguje na gaz.

    Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zobacz jak dziala automat: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-150-km-dpf-jak-pracuje-automat-dla-zastanawiajacych-sie-19702/
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Inaczej dziala to wszystko w silniku 1.9 150 KM. Automat trzyma obroty w okolicy max momentu - szybciej reaguje na gaz.
    -19702/
    Wolałbym kromke z silnikiem 1.9 JTD i ew. automat. Staruszek ma Alfe GT 1.9JTD 150km -chip na 190km - i wiem po jego eksploatacji, że to pancerny silnik bijący na łeb szit z niemieckich aut. Odporny na kijowe polskie paliwo, prosty w konstrukcji, łatwy w obsłudze serwisowej no i tani w eksploatacji. Zresztą wielu już pisało że to bardzo dobry silnik, jeden z lepszych współczesnych diesli.

    Koledzy wrócę jeszcze do tego prześwitu. Czy moglibyście mi podać ten "wymiar"? To jest dla mnie akurat bardzo ważne.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Producent nie zaleca
    Bo nie umie

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Bo nie umie
    Biorąc pod uwagę tę listę: AWTF-80 SC - Wikipedia, the free encyclopedia
    Którzy producenci zalecają wymianę oleju, a którzy nie?
    Poszukam info o tym.

    Pzdr

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Jak chcesz to Ci mogę zmierzyć w najniższym punkcie.
    Ja wcześniej miałem Obniżone Mondeo Mk3 V6 i po przesiadce na Cromę poczułem ulgę
    Czy mogę liczyć na Kolegę dominiq w sprawie zmierzenia tego prześwitu Cromy?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał gregsen Zobacz post
    Czy mogę liczyć na Kolegę dominiq w sprawie zmierzenia tego prześwitu Cromy?
    Właśnie wróciłem z garażu.

    Od ziemi do najniższego punktu (w tym przypadku DPF) - 17cm
    Od ziemi do progu - 20cm
    Od ziemi do plastikowej osłony pod silnikiem - 10,5cm (choć akurat tym bym się nie przejmował, bo osłona lekko zwisa i jest jeszcze nad nią przestrzeń. W dodatku jest elastyczna. Widać, że moja już nie raz o coś przytarła i nic jej nie jest )

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Właśnie wróciłem z garażu.

    Od ziemi do najniższego punktu (w tym przypadku DPF) - 17cm
    Od ziemi do progu - 20cm
    Od ziemi do plastikowej osłony pod silnikiem - 10,5cm (choć akurat tym bym się nie przejmował, bo osłona lekko zwisa i jest jeszcze nad nią przestrzeń. W dodatku jest elastyczna. Widać, że moja już nie raz o coś przytarła i nic jej nie jest )
    Wielkie dzięki za "wturlanie" się pod auto dominiq . Widzę, że rzeczywiście w Cromie prześwit jest jak w SUVach. Identyczny z tego co wiem ma np. Kia Sportage więc spokojnie Croma nadaje sie do jazdy w "utrudnionym" terenie (czytaj wiejskie duktu czy zaśnieżone drogi).

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    1. Nie wiem ile mam, bo nie mierzyłem, ale zima jeżdżę na kołach 18" i siedzi się wysoko auto zaś wygląda bajecznie.
    2. Olej w skrzyni biegów podlega okresowej wymianie. W każdej skrzyni, bez znaczenia automatycznej czy manualnej.
    3. Skrzynia biegów w silniku 2.4 nie porywa może tempem pracy, ale oferuje komfort jazdy adekwatny do reszty auta.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał cromala Zobacz post
    2. Olej w skrzyni biegów podlega okresowej wymianie. W każdej skrzyni, bez znaczenia automatycznej czy manualnej.
    Zgodzę sie z tym. Znajomy mechanik (pracujący przy alfach i fiatach) stwierdził, że olej trzeba wymieniać w każdej mechanicznej rzeczy, mówiąc mi, że wymiana oleju w skrzyni jest tak ważna jak wymiana oleju w silniku. W dzisiejszych czasach producenci specjalnie twierdzą by nie robić tego typu rzeczy by później sprzedać np. kolejną skrzynie biegów. Tak samo z przedłużeniem okresu między wymianami oleju w silniku - niezła zagrywka by współczesne silniki ( delikatne jakby były zrobione z puszek aluminiowych) nie miały wymienianego oleju przy max. 15tyś km. Przepracowany olej po większym przebiegu to nie ciecz a szlam.
    Więc starą zasadą jaką miałem jeszcze w książce serwisowej Civica z '99r. "wszystkie płyny eksploatacyjne wymieniać regularnie co wpływa pozytywnie na żywotność auta."

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Zgadza się. Nie wyobrażam sobie jeździć Cromą w Dieslu 30 tys. bez wymiany oleju. A fuu

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Jak te auta przeżyły na zachodzie z wymianami oleju zgodnie z wykazem czynności ( lub w przypadku dpf wskazaniem komputera) zanim trafiły w polskie troskliwe ręce? :-)
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nawiew - sam się przełącza
    Napisany przez matejko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 08-09-2014, 08:58
  2. przełączanie na gaz
    Napisany przez dariusz201 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-11-2010, 22:08
  3. Przełącznik świateł
    Napisany przez sienka na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-10-2010, 19:58
  4. Sam przełącza się na benzynę
    Napisany przez Sucre79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-09-2010, 20:03
  5. przełożenie silnika
    Napisany przez Norbi na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2009, 23:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma przeswit

cromimi login norbi 9

fiat croma wymiary przeswit w klapie wymiarycroma przeswitcroma jaki olej do skrzyni manualnejpokrywa silnika fiat croma 1 9kia sportage dolanie oleju do skrzyni manualnejpokrywa palstikowa silnika 1 9 cromahttps:fiatklubpolska.plcroma-446croma-przeswit-19858

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl