Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz

Napisał
pezet3
To że dpf się często zapycha i często dopala to nie wina dpf'u. To jest jedynie skutek nie domagania jakiegoś układu. Ja użytkuję auto w mieście, przejechane mam już 14 tyś km i ŻADNEGO ALE TO ŻADNEGO problemu z dpf'em nie mam. Nigdy nie musiałem go dopalać komputerowo a dodam że dopala mi się średnio co 600 km. Jedyną uwagę jaką muszę poświęcić to moment wypalania.
Także uważam że jak wszystko z autem w porządku ( turbina, wtryski...) to i nie ma problemu z dpf'em.
I podpisuje się pod tym!
Moje sugestia to uwzględnić w pakiecie startowym, poza rozrządem, klapy wirowe i egr..
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Zawsze przerażała mnie wizja rozbiegania silnika. Podobno klapy wirowe w silnikach Fiata, gdy komputer zauważy przyrost obrotów ponad miarę, zostaną automatycznie zamknięte.
W ten sposób komputer sam zadusi silnik.
Jak klapy zostawiłem.
-
Klubowicz
Dla mnie większym prawdopodobieństwem było urwanie się klapki ( podobno bardziej podatny kolektor plastikowy niż metalowy) i spustoszenie silnika niżeli rozbiegnięcie się silnika, oczywiście w skutek nieprawidłowo działającego dpf'a i wymieszaniu paliwa z olejem.
Ja klapy i egr wywaliłem ale zostawiłem za to dpf'a :-P
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
eror
Zawsze przerażała mnie wizja rozbiegania silnika. Podobno klapy wirowe w silnikach Fiata, gdy komputer zauważy przyrost obrotów ponad miarę, zostaną automatycznie zamknięte.
W ten sposób komputer sam zadusi silnik.
Jak klapy zostawiłem.
A to ciekawe.... bo one do tego nie służą...
Klapy wirowe zmieniają długość kanału dolotowego 
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

Napisał
Lucek_
Croma to kolos żrący na mieście 10l/100 km(1.9 automat). Przy 50% jazdy miejskiej wybrałbym bravo. Croma sprawdza się na długich trasach (wyciszenie). W mieście jej masa i rozmiary są wadą.
Oj tam oj tam
Za wygodę (automat) trzeba płacić 
150KM w manualu i całą zimę wyłącznie dojazdy do pracy 10 km w jedną stronę przez miasto lub 20 autostradą ale wtedy często sprawdzam Vmax. Średnia z ostatnich 2500km - 7,8 l/100km
Tu jest sporo raportów spalania, moje obie Cromki też tam są
www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/croma/ii/silnik-diesla-1.9-16v-jtd-multijet-150km-2005-2010/
Ostatnio edytowane przez Capsel ; 19-03-2015 o 21:54
-
Klubowicz
Eee, dpf-a i EGR-u też już nie ma a kolektor metalowy.
-
Nowy klubowicz
Okej dzięki za wszystkie info.
Panowie mam jeszcze jedno pytanie.. A jak z silnikami benzynowymi w tych autach i ewentualnym gazem.?
Nie robimy dużo przebiegów więc pytanie czy diesel używany nie będzie za chwilę zbyt drogi w utrzymaniu.
Dzięki za opinie.!
Podobne tematy
-
Napisany przez miszko na forum Rozmowy o technice
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 17-01-2014, 15:52
-
Napisany przez frynas na forum Kupujemy samochód
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 07-10-2011, 14:23
-
Napisany przez romano na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 25
Ostatni post: 12-04-2010, 17:28
-
Napisany przez pakers na forum Stilo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 22-02-2010, 20:26
-
Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 07-03-2009, 18:38
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:26.
W sieci od 2007 roku.