Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
Like Tree6lubi to!

Temat: Croma- naturalny następca Stilo?  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    BTW, nazwa skrzyni M32 wzięło się od tego że została ona zaprojektowana do przenoszenia maksymalnego momentu 320 nm. A co do tuningu Cromy, tutaj na forum ktoś napisał bardzo mądre zdanie osobie która chciała ją obniżać i tuningować: "Sprzedaj Cromę i kup Alfę 159".



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał miras91 Zobacz post
    małym potworem który dostarczy mi kilku nie zapomnianych chwil na drogach
    Z tym "małym potworem" to bym nie przesadzał. I nie chodzi mi o to, że Croma nie jest taka mała. To jest wygodne auto, które może być dość szybkie ale nie spodziewaj się ostrzejszej jazdy.

    Mam pytanie do osób które mają czipowane 150 na 180 koni- czy turbo nie pada przy takim obciążeniu?
    U mnie, po blisko 3,5 roku i 66 tys. km, jest wszystko ok.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał miras91 Zobacz post
    W moim przypadku problem tkwi w tym że to auto ma być kompromisem między autem rodzinnym ( którym na co dzień będzie jeździć żona do pracy) i małym potworem który dostarczy mi kilku nie zapomnianych chwil na drogach.
    Czytam cały wątek i jako były posiadacz i Stilo a po nim Bravo II może zwrócę Twoją uwagę właśnie na Nuova Bravo. M/z on bardziej by odpowiadał Twoim potrzebom a i wcale mały nie jest. Na co dzień może nawet trochę bardziej poręczny a i na wakacje spokojnie się zapakujesz. Silniki także trafisz znane z Cromki myślę tu o 150 KM 1,9 MJ. Ja osobiście z Bravolota byłem bardzo zadowolony tylko fakt Croma jest bardziej komfortowa.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Osobiście przesiadałem się po dwóch latach użytkowania Stilo noPB 1.6/103 KM do Cromy MJTD 150KM. Po 2 latach ze Stilo miałem serdecznie dość tego samochodu - podobne odczucia miałem z zawieszeniem, że jest za niskie, szorowałem po koleinach z obawą, że zaraz coś urwę, ale również wkurzałem się ze względu na mułowaty, paliwożerny i wiecznie zimny silnik (pomimo 2 krotnie wymienionego termostatu auto nagrzewało się tak wolno jak diesel, w końcu stwierdziłem, że TTTM), ciągle jakaś kontrolka ni z gruchy ni z pietruchy - a to ESP a to poduszki powietrzne, wciąż miałem choinkę na desce, pomimo że auto było naprawdę zadbane i serwisowane, wkurzało mnie to strasznie. Zakup Cromy to była zupełnie inna jakość - blisko 3,5 roku byłem z tym samochodem, po 2 latach nie miałem nadal ochoty go sprzedać, co jest dość dziwne jak na mnie, bo u mnie góra samochody 2 lata i następne. Niestety auto zestarzało się i drobne usterki zaczęły do mnie przemawiać, że chyba czas sprzedać i kupić coś następnego. Silnik 150KM to największa zaleta tego auta. Trzeba tylko pomyśleć zawczasu i wywalić klapki z kolektora, ja kupiłem kolektor bez klap od firmy Auto-Krak Zbigniew Kipa. W trzecim roku użytkowania często zawieszało mi się wspomaganie, tj. coś jest z wiązką elektryczną prowadzącą do niego - ponoć trzeba ją wymienić, moją metodą było poruszanie kabelkami i znów na kilka tygodni spokój. Od początku miałem problem z hamulcami, prawy przód mi lekko blokowało, co objawiało się notorycznym tarciem klocka o tarczę, walka z wiatrakami, wszyscy mówili zacisk, klocki, tarcze, robiłem co pół roku czyszczenie, chwila spokoju i znów to samo, a winne okazało się serwo. Całe szczęście używane jest w akceptowalnej cenie, zrobiłem w zasadzie tuż przed sprzedażą, a gdybym wiedział mógłbym od razu od tego zacząć.
    W drugim roku użytkowania wpadłem na pomysł, żeby sprzedać Cromę i kupić taką samą z silnikiem 2.4 bo bardzo chciałem samochód z automatem, ale diesel z DPF to niedobry pomysł przy moim użytkowaniu samochodu, a i podaż niezbyt wysoka i trudno było o fajny egzemplarz, więc zrezygnowałem.
    Od początku miałem też zastrzeżenia do kultury pracy skrzyni biegów - po zalaniu odpowiedniej ilości oleju i wlaniu preparatu XADO, biegi zaczęły wchodzić lepiej, ale wciąż 2 i 3 haczyły przy wysokich obrotach, musiałem długo wysprzęglać. Biorąc pod uwagę "jakość" ręcznej skrzyni M32, gdybym miał dzisiaj zastanowić się nad kupnem Cromy, to wziąłbym z automatem, choć niby jego trwałość jest też dyskusyjna, to pewnie i tak jest to skrzynia mniejszego ryzyka niż M32. Jeśli się nie mylę to przy automatycznej skrzyni odpada problem z dwumasą, choć ta - uważam - jest dość trwała w tym samochodzie, choć wiadomo, że dużo zależy od kierowcy i sposobu użytkowania auta.
    W Cromie denerwowały mnie drobiazgi:
    - z początku oryginalny patent ze stacyjką pomiędzy siedzeniami okazuje się być mało praktyczny - zabiera miejsce na drobiazgi, a i jest blisko uchwytów na napoje - kilka razy miałem akcję szybkie wycieranie mokrej stacyjki, bo za tania w wymianie nie jest.
    - mało miejsca na drobiazgi, dziwna, niespotykana w innych autach pozycja kierownicy (do której można się jednak szybko przyzwyczaić) z ograniczoną regulacją, płytki schowek pasażera z dziwną zaślepką na zmieniarkę zabierającą miejsce. Subiektywnie mały bagażnik jak na taką wielkość samochodu (choć mały nie jest!), wycierające się przyciski otwierania szyb od samego patrzenia na nie, niska trwałość klamek wewnętrznych.
    Z zalet to wspomniany silnik, wzorowe wyciszenie wnętrza, wysoka pozycja za kierownicą - doskonała widoczność, dobra relacja ceny do jakości i małe zainteresowanie złodziei, co przekłada się na cenę ubezpieczenia AC, choć trzeba przyznać, że ostatnie podwyżki są dosłownie z kosmosu.
    Jakby dzisiaj sprzedawali wersję 1.4 Multiair 140KM z fiatowską skrzynią manualną to można by się zastanowić, dzisiaj myślałbym tylko nad zakupem najnowszych roczników, bo powoli autko staje się zwyczajnie stare.
    el_homer lubi to.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. następca punto?
    Napisany przez manio20 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-05-2017, 21:17
  2. Fiat Bravo II następca Kropki
    Napisany przez MarcinCCH na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-11-2016, 11:23
  3. Następca Punto już wkrótce
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-02-2014, 20:18
  4. Następca Tempruchy ;)
    Napisany przez przemog666 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-09-2012, 22:13
  5. Fiat 500X - następca Sedici
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-04-2012, 12:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo vs fiat croma

fiat croma czy stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl