Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 26 z 26

Temat: croma do 15 tys  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    11
    Auto
    Croma 1.9 AUTOMAT
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał scyzor Zobacz post
    Witam Was wszystkich! A ja wczoraj nabyłbem Crome 2008 z udokumentowanym przebiegiem 195 tyś po poprawkach lakierniczych za 18.000. Opcja ze skórą i automatem, ale bez tv . Mam nadzieję, że jeszcze 100 tys przejedzie.
    Mój automat rozsypał się przy około 160 tys. - w serwisie mówią że żywotność tych skrzyń to około 200 tys. - ale myślę że i tak wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Moja skrzynia została wymieniona w ASO na nową. Aha nie napisałem wcześniej że mam na liczniku 264000 km - na 4 koła , także skrzynia ma na dziś około 100 tys. przebiegu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    192
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Do 15k będzie trudno o auto w miarę małym przebiegiem. Zerknij sobie na włoską stronę: Annunci Auto - Vendita auto usate - Subito.it - to taki włoski OLX. Masz trochę ogłoszeń prywatnych i handlarzy. Wyrobisz sobie +/- zdanie na temat przebiegu i ceny.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Mogę prosić o mżliwe rozkodowanie vin: zfa19400002039475 ? Będę wdzięczny bo do kupna już blisko :-) Byłem w aso ale cięęężko się z nimi gada.
    Pozdrawiam

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Gdzieś u nas na forum link do forum alfaholicy - tematu gdzie powiedzą Ci trochę o historii autka.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam ponownie. No i nabyłem moja cromę. Jak na razie bardzo fajny i zadbany samochód. 2006r. 161tyś przebiegu 1.9 JTD 16V
    Musiałem na początku wymienić wąż dolotu - był pęknięty i przy przyspieszaniu strasznie gwizdał. Teraz jest ok.
    Powiedzcie jak to jest z tymi cromami - to mój pierwszy turbodiesel.
    Przejechałem się po wymianie tej rury i silnik owszem żwawy ale kopa dostawał po 3 tyś obrotów. Zauważyłem później, że odłączył się jeden z przewodów vaku - ten cieńszy. Silnik jakby zaczynał się zbierać już powyżej 2 tyś. ale za to zaczął znów lekko poświstywać. Możecie mi to rozjaśnić??
    Ponadto przy porannym rozruchu puści dymek z rury i lekko poszarpuje silnikiem przez pierwszą min. Później jest super.
    Jak mogę sprawdzić czy mam ESP i HH?

    Będę chyba częstym bywalcem forum - te silniki to dla mnie czarna magia. Ale samochód jak na razie rewelacja.


    Pozdrawiam

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Poszarpywanie i dymek to pewnie EGR i klapy wirowe. Proponuję wieczór z herbatą i czytaniem internetu na temat. Nic strasznego jak trochę grzebiesz przy samochodach (EGR), trochę więcej umiejętności i warsztatu w przypadku klap.

    Ale zanim zaczniesz nie spać spokojnie w nocy, proponuję dolać coś do paliwa i wyjeździć bak dobrego paliwa. Polecam dodatki Motula, Liqui Moly lub Wynn's.

    ESP pewnie masz bo jescze nie widziałem Cromy bez. Nazywa się to trochę inaczej - V-coś tam. Przycisk wyłączania masz po prawej strony drążka zmiany biegów.

    HH można sprawdzić stojąc na górce. Sprzęgło+1bieg+mocno wciśnięty hamulec. Puszczasz hamulec i powinień go ok 2sek przytrzymać. (To samo ze wstecznym można zrobić).

    Powodzenia!

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki za odpowiedź. Pogmeram trochę w wiedzy tajemnej. Przycisk przy drążku mam, ale od ASR. Do ESP nic nie widzę.
    A jak u Ciebie zachowuje się turbo?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Dzięki za odpowiedź. Pogmeram trochę w wiedzy tajemnej. Przycisk przy drążku mam, ale od ASR. Do ESP nic nie widzę.
    A jak u Ciebie zachowuje się turbo?
    ESP w Cromce jest "niewyłączalne", dlatego masz przycisk tylko do ASR.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Hmm zawsze myślałem, że to to samo.

    Z tym turbo u mnie jest różnie. Generalnie przez pierwszy rok strasznie się pieściłem z tym autem i starałem się go nie cisnać, nie przekraczać 2,5 tysi itd.
    Skutkowało to tym, że się auto zamulało nawet pomimo tego że mam wersję bez dpf.

    Zaczął mi strasznie dymić, przez wadliwe klapy wirowe, więc wiadomo że dodatkowo to zamula ślimaka.

    No więc klapy usunałem, dolałem specyfik Wynn's do czyszczenia dpf (chodziło o pozbycie się sadzy itd) i auto odżyło.

    Teraz staram się cisnąć na ciepłym pod 3 tysiące (oczywiście pod warunkiem bezpieczeństwa na drodze) i auto jeździ ładnie. Zbiera się, przyśpiesza itd.

    Turbina na zimnym delikatnie pogwizduje, ale tylko odrobinkę. Nie mniej jednak trzeba o nią dbać, wychładzać itd żeby nie mieć problemów.

    Zdecydowanie mocniej się zbiera tak od 1600-1700 obrotów, wcześniej tak sobie. Ale moja Croma jest zawirusowana więc też jest inaczej.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    50
    Postów
    139
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    [QUOTE=CzarnyGD;223934]

    ESP pewnie masz bo jescze nie widziałem Cromy bez.
    /[QUOTE]

    Ja mam niestety bez...

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    a jak poznać czy mam ESP czy nie??

    Zastanawiam się czy czasem świece żarowe nie broją. Jak cromka stała na dworze to zapalanie było takie sobie tzn. trzeba było ciut dłużej pokręcić (3-5 sek) i smarknął dymkiem. Teraz jak stoi w garażu to zapala super i bez dymu.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Croma 16V
    Napisany przez Tomabr na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-04-2015, 23:49
  2. croma 1.9
    Napisany przez sebiusz na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-11-2014, 10:04
  3. Croma i LPG ?
    Napisany przez MarcinCroma na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-09-2014, 12:38
  4. Croma 2,4
    Napisany przez DaNsOuNd na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2014, 17:44
  5. [PDF] Croma
    Napisany przez miszko na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2008, 07:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma esp asr zamula

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl