Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
Like Tree2lubi to!

Temat: Croma-automatyczne odpowietrzanie  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Croma 1.9 150 KM 2006r.
    Dzięki. U mnie była tam wkręcona nakrętka na imbusa. Imbus już był mocno przetyrany, śruba mocno dokręcona. Nie ruszałem jej samemu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2014
    Skąd
    pomorze
    Wiek
    29
    Postów
    1
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    Ha ale za to Twoje zdięcie pomogło mi dziś nie zamarznąć na trasie przy -12.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2019
    Skąd
    szczecinek
    Postów
    12
    Auto
    croma 2.4
    Rocznik
    2007
    Odgrzeję trochę kotleta, ale problem podobny. Pomimo, że dwa węże do nagrzewnicy gorące, powietrze w aucie leci zimne jak cholera. Dodatkowo cały czas muszę dolewać płynu. Na zakręconym korku po kilku minutach w zbiorniczku robi się ciśnienie i skacze temperatura - lekko ponad pion i wraca do pionu, na poluzowanym korku mogę przejechać jakieś 20km i muszę wlać około 2 litrów płynu, ale temp stoi w pionie. Czyżby uszczelka ? Pompa ? Termostat ? Zapowietrzenie ? Wszystko na raz ? Od czego zacząć ?

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    jak płyn tak szybko ubywa to albo dziura w nagrzewnicy ( ciekawe gdzie scieka płyn) albo co bardziej prawdopodobne w 2.4 pęknieta głowica silnika

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2019
    Skąd
    szczecinek
    Postów
    12
    Auto
    croma 2.4
    Rocznik
    2007
    Zaraz jadę na warsztat i coś mi się zdaje, że trzeba zwalać głowicę. Ale najpierw kupię tester Co2 i sprawdzę czy spaliny są w obiegu wody. Gdyby nagrzewnica była dziurawa do tego stopnia który mam, to bym miał akwarium w aucie Najbardziej dziwi mnie fakt, że dwa węże są gorące do nagrzewnicy, czyli obieg jakiś jest, a powietrze leci zimne jak z podwórka. Cholera, tą głowicą to mnie trochę zdołowałeś To taka przypadłość tych silników ?

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    710
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Skoro dwa węże są gorące to masz pewnie problem z klapkami sterującymi nawiewem...
    Co do płynu to wyrzucanie płynu może być tez spowodowane uszkodzeniem korka na zbiorniczku a dokładnie zaworka umieszczonego w nim
    Skacząca temperatura powyżej pionu to już może być coś poważniejszego i albo brak płynu i przegrzewanie się silnika, termostat albo i uszczelka pod głowicą..

    Mogło być tak, ze zablokował się zaworek co spowodowało wzrost ciśnienia i wywalenie płynu a to spowodowało przegrzanie się silnika i wypalenie uszczelki pod głowicą...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2019
    Skąd
    szczecinek
    Postów
    12
    Auto
    croma 2.4
    Rocznik
    2007
    Byłem u mechanika, ale nie ma na miejscu testera żeby sprawdzić czy w układzie są spaliny. Przyglądałem się dzisiaj powrotowi w zbiorniczku, bo mechanik mówił też o pompie wody, no i na powrocie jest takie cykliczne jakby to nazwać wypluwanie płynu do zbiorniczka. Nie ma takiego ciągłego strumyczka. Zamówiłem na aledrogo ten tester CO2, więc jutro sprawdzę i będzie wszystko jasne. Te klapki da się jakoś zobaczyć nie rozbierając połowu kokpitu ? Jak kręcę temperaturą od LOW do HI to słyszę jakieś ruchu tak w okolicach powiedzmy kolana ale czy to oto chodzi - nie wiem.
    Dodam jeszcze, że na otwartym zbiorniczku temperatura stoi idealnie w pionie, tylko płyn ubywa. Był nawet taki moment, że przez chwilę spadła temperatura i wtedy poleciało letnie powietrze, ale trwało to chwilkę, po czym znowu zima w aucie.

    Poszedłem odpalić zimny silnik żeby jeszcze się zastanowić, gdzie jeszcze szukać przyczyny, ale przyczyna chyba pokazuje mi się sama. Silnik zimny bo praktycznie od wczoraj stoi - dzisiaj odpalony na kilka sekund. Po odkręceniu korka widać coś takiego - https://youtu.be/sNvVrnrpT24

    A jeszcze jedno - czy Croma ma chłodniczkę spalin ? Bo jak ma, to może to to cholerstwo jest nieszczelne, spaliny idą w płyn, płyn ucieka w wydech....... Bo nawet jak wsadzę tester w zbiorniczek, to w tym wypadku tez zabarwi płyn. I bądź tu mądry
    Ostatnio edytowane przez bolciu ; 08-10-2019 o 14:47

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    772
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Egr jest chłodzony. W 2.4 z tego co wiem glowice lubią pękać.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2019
    Skąd
    szczecinek
    Postów
    12
    Auto
    croma 2.4
    Rocznik
    2007
    Tak wygląda płyn po teście na CO2. Zabarwiło na zielonkawy, czyli spaliny w układzie. Teraz pytanie - chłodniczka spalin czy uszczelka ?


    asdf.jpg

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    772
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Wrozbita Maciej Ci na to pyt odpowie. Odetnij chlodniczke i powtorz test
    chrom lubi to.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    710
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Zakręciłem butelką i wypadła uszczelka..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2019
    Skąd
    szczecinek
    Postów
    12
    Auto
    croma 2.4
    Rocznik
    2007
    To było pytanie retoryczne .......

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2019
    Skąd
    szczecinek
    Postów
    12
    Auto
    croma 2.4
    Rocznik
    2007
    Dzisiaj ściągnieto głowicę - trochę to trwało bo wyciagnąć wtryski, a potem zdjęć pokrywę to jakaś herezja Następnie żeby odkręcić kolektor z przodu, trzeba demontować przód bo za cholerę się tam dogrzebać nie idzie. Ale w końcu głowica wyciagnieta i w poniedziałek jedzie do szlifierni na planowanie i sprawdzenie szczelności. Nie podobają mi się tylko "ściany" między zaworami - widać pęknięcia

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bolciu Zobacz post
    Dzisiaj ściągnieto głowicę - trochę to trwało bo wyciagnąć wtryski, a potem zdjęć pokrywę to jakaś herezja Następnie żeby odkręcić kolektor z przodu, trzeba demontować przód bo za cholerę się tam dogrzebać nie idzie. Ale w końcu głowica wyciagnieta i w poniedziałek jedzie do szlifierni na planowanie i sprawdzenie szczelności. Nie podobają mi się tylko "ściany" między zaworami - widać pęknięcia
    i jaki dalszy los głowicy?

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2019
    Skąd
    szczecinek
    Postów
    12
    Auto
    croma 2.4
    Rocznik
    2007
    Właśnie dzisiaj dzwonili ze szlifierni, że głowica pęknięta, więc szukam drugiej, sprawnej. Zobaczę, może tutaj ktoś będzie miał.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Automatyczne światła - da się?
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-07-2013, 18:15
  2. Automatyczne światła mijania
    Napisany przez jmisiecki na forum Sedici
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-09-2012, 20:32
  3. Odpowietrzanie 1.2 8v
    Napisany przez LuqasB na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-07-2012, 16:14
  4. zamykanie automatyczne szyb
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2011, 23:18
  5. Jak sprawdzić zaróweczki, automatyczne domykanie szyby
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-09-2009, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma gdzie wlac plyn do chlodnicy fiat croma

fiat croma odpowietrzanie

fiat croma ile borygo

odpowietrzenie ukdu chlodzenia croma

odpowietrzanie croma

fiat croma 8v wymiana plynu chlodniczego

fiat croma odpowietrzebie ukladu chlodzenia

croma jak odpowietrzyc nagrzewnice

gdzie odpowietrzc fiata crome 1 9 150km

brak ogrzewania i zimna chlodnica w cromie

skf termostat fiat croma II

jaki plyn do chlodnicy fiat croma

brak obiegu wody w silniku fiat croma

croma termostat 2.4

gdzie w cromie jest termostat

zawur ukladu chlodzenia fiat croma

fiat croma 2007 gdzie regulator nagrzewnicy

automatyczne odpowietrzanie w cromie

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl