Witamy na Fiat Klub Polska
-
Doświadczony klubowicz
no to powodzenia.
ja pierwszy raz jak to robiłem podłozyłem pod pasek kawałek listwy progowej, takiej co się montuje na łączeniu paneli z płytkami pomiedzy pokojami. założyć się udało ale pasek lekko był draśnięty podczas załadania. po 2 latach uzytkowania nadawał się to wyżucenia.
za drugim razem poluzowałem kompresor klimy oraz z alternatora odkręciłem górną śrubę dzięki czemu alternator się opuścił. z udziałem żony poszło bardzo sprawnie. poproś kogoś o pomoc. w 2 osoby pójdzie szybko. ja sam meczyłem siędość długo. w 2 osoby samo zakładanie nie zajęło więcej niż 1 minutę. oczywiście wcześniej wszystko przygotowane było. żona lekko kluczem obruciła koło pasowe i pasek wskoczył. pózniej wszystko poskładałem.
Pozdrawiam

-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Poległem ....
Przyszedł mi pomysl aby właśnie kompresor poluzowac
Jak w 159, ale nie widzę tam dojścia.
Chyba będzie trzeba rozkręcić troszkę przodu,
Na razie stop z tym paskiem, zabrałem się za rozrzad.
I ta bitwa przegrana, dolne dwie śrubki jak pisałeś.
Jedna na klucz 13 nie chce wyjść, druga na 15 nie można
Żadnym kluczem dojsc.
Jutro sobie przygotuje specjalną krótką nasadka 15
Z przyznawaną breszka.
Jak ogarne rozrzad to będzie powrót do paska ...
Już wiem że ze 2tym nie moje
-
Doświadczony klubowicz
ja wszystkie śruby od rozrządu odkręcałem kluczem tryczką 1/2" plus nasadki w odpowiednich rozmiarach. jak odkręcisz ta na klucz 15 to powinna wyjść. osłona/zawias będzie luźny to spróbuj nim pomanewrować oraz lekko silnik przesunąć i może śruba jakoś wyjdzie. ja za pierwszym razem to nawet poduszkę od skrzyni pod akumulatorem odkręciłem i mocowanie kolektora wydechowego żeby mieć więcej luzu i wtedy poszła.
kompresor klimy odkręcisz od dołu ale szybciej i wygodniej jest zdjąć zderzak oraz lekko chłodnice przesunąć do przodu. wtedy widać ile masz odkręcić kompresor żeby alternator był w najniższym położeniu. kompresor wtedy cofa się na tyle, że pasek od kompresora jest wystarczająco napięty nawet bez napinacza. wystarczy założyć pasek na alternator i kręcić lekko wałem i pasek bez problemu wjeżdża na alternator.
Pozdrawiam

-
Doświadczony klubowicz
Sorki, że w nowym poście, nie mogłem już edytować poprzedniego.
Przypomniało mi się że z przodu silnika, obok kolektora wydechowego jest jeszcze jedna poduszka i ją tez chyba odkręcić.
Jak będziesz wymieniał rozrząd to przemyśl wymianę uszczelniacza na wale. Koszt to niecałe 20zl i ok 15 minut roboty żeby go wymienić. I mnie zaczął przepuszczać ok 200kkm. Jak wymienisz to masz spokój na kolejne kilka lat.
Pozdrawiam

-
NA wale czy na wałku, bo na wałku to ok 15min, ale na wale to raczej nie
-
Doświadczony klubowicz
Na wale, na dole silnika. Jak juz pasek zdjęty o odkręcasz ta zębatkę co pasek rozrządu napędza, zejdzie łatwo, jest na klinie. I juz widac uszczelniacz. Wyciągasz go i montujesz nowy. Zakładasz zębatkę i możesz dalej wymieniać pasek rozrządu .
-
-
Rozrząd zdemontowany bez wyciągania silnika, bez odkrecania sanek bez demontażu dodatkowych podzespolow. Ok2h przemyśleń kombinacji i w końcu proste rozwiązanie. Rozrząd da się wymienić bez demontażu tej zakichanej oslony-wsporniki łapy. Jedna śrubę M8 tniemy i osłona na drugiej pięknie się okreca. Skończę przygotuje kolejną baśń do poduszki jak to zrobić prosto. Damy śrubę krutsza, bez uszczerbku na sile połączenia.
Podobne tematy
-
Napisany przez ysiek na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 20-12-2015, 12:14
-
Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 21-05-2015, 10:05
-
Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 10-02-2013, 23:09
-
Napisany przez spaf_antynazi na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 14-01-2013, 09:37
-
Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 22-11-2012, 12:09
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:53.
W sieci od 2007 roku.