Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez lisekg

Temat: Croma 2.4 JTDm i błędów kilka...  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2023
    Skąd
    Lubartów
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2009

    Croma 2.4 JTDm i błędów kilka...

    Czołem.

    Od czasu jak temperatury spadły, zaczęło się i póki jeszcze mam siły i odrobinę samozaparcia, chciałbym problem rozwiązać dla własnego zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa na drodze.

    Otóż od paru dni cyklicznie powtarza się jeden problem. Po dłuższym postoju (kilka godzin), odpalanie na zimno jest ciężkie - to jest odpala po dosłownie dwóch lub trzech obrotach rozrusznika, ale tak jakby z wysiłkiem, bo aż wskakuje na 1400 obrotów i spada poniżej 900-1000 po 3-4 sekundach i max po dziesięciu siada w okolicach 800 obrotów, które trzyma całkiem równo. Do tego przy tym zimnym starcie pojawia się często komunikat na komputerze "ASR niedostępne, sprawdź instrukcję" lub "ABS niedostępny, sprawdź instrukcję" ale bez żadnych kontrolek na desce rozdzielczej. Jak pochodzi kilka minut chociaż, po zgaszeniu, wyciągnięciu kluczyka, zablokowaniu i odblokowaniu aura, przy ponownym rozruchu błędów brak.
    Klapy OFF, EGR i DPF OFF. Korekty wtrysku według MES:
    Cylinder 1 - -0,22 mm3/w
    Cylinder 2 - -1,10
    Cylinder 3 - 0,46
    Cylinder 4 - -0,11
    Cylinder 5 - 0,97

    Podłączenie do MES i skan dają następujące błędy.
    Na samym włączonym zapłonie:
    Nadwozie (BCM)
    Body Computer Marelli
    B1005 - Napięcie akumulatora
    U1602 - Usterka linii CAN

    Wskaźniki (ICP)
    B1004 - Kontrolka awarii ESP

    Po odpaleniu i podpięciu z zielonym adapterem, skan daje taki wyniki:
    C1107 - Tablica rozdzielcza - nieprawidłowy sygnał ( Krytyczny)
    C1800 - Zasilanie jednostki sterującej (Zapisany)

    Do tego próba podpięcia do samego modułu wywala komunikat "Niezgodny kod ISO" - ISO rozpoznane jako TRW Lucas ABS (ESP).

    Będę ogromnie wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki i podpowiedzi, gdzie ewentualnie szukać przyczyn lub rozwiązań. Akumulator (Marki MAX) ma ok. roku. Ładowanie pokazuje ok. 14,2V zaraz po rozruchu i potem wskazywał niemal na sztywno po kilku testach 14,4V.

    W załącznikach wrzuciłem robione na szybko zdjęcia z MESa.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,970
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Akumulator do sprawdzenia i masy na silnik i nadwozie...

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,388
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Problem z Akumulatorem lub/i z klemami... na 24 godziny do ładowania a jeżeli ma więcej niż 5 lat lub napięcie po nocy spada poniżej 12,55V to do wymiany zanim się coś nie rozwali od spadku napięcia. Ten silnik potrzebuje bardzo duży prąd rozruchowy i pod maską musi być akumulator o odpowiedniej pojemności i prądzie rozruchowym.
    el_homer lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2023
    Skąd
    Lubartów
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2009
    Aku ma coś około roku, jak dobrze pamiętam 4max 80ah 740A. Był pod prostownikiem jakieś 16-18h, niewiele to zmieniło prawdę mówiąc.

    Ponadto nawet po odpaleniu, jak pochodzi chwilę, to wywala ten błąd przy łączeniu z modułem ABS/ESP i nawet jak się go skasuje, to wywala ten błąd krytyczny od razu. Komunikacja z zegarami - jakieś zimne luty, czy co? Test kontrolki panelu podświetla ją i wiem, że działa. Za to jak chcę się połączyć z samym modułem, to dopiero wtedy jak błąd wywali, to zapala się kontrolka ABS na zegarach. Odłączę się w MES od modułu i kontrolka od razu gaśnie.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,388
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Zmierz napięcie po nocy na klemach bez odpalania , zmierz po odpaleniu. Jeżeli będzie 12,65v / 14,00...14,4 V to szukaj w przewodach, może zaśniedział przewód masowy do silnika/karoserii ( możesz zmierzyć po odpaleniu napięcie pomiędzy klemą "-" a korpusem silnika oraz karoserią.
    Wszystkie układy ABS i wspomagania są bardzo wyczulone na spadek napięcia. Po niżej 9 V przy rozruchu to już potrafią dziać się cuda.
    Ja nadal obstawiam akumulator bo masz B1005 - Napięcie akumulatora.... Od tego się zaczyna i na tym się kończy a wiekiem akumulatora się nie sugeruj bo teraz to różnie bywa...
    Rozrusznik pracuje poprawnie / nie zacina się?
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 04-12-2023 o 14:26
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2023
    Skąd
    Lubartów
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Zmierz napięcie po nocy na klemach bez odpalania , zmierz po odpaleniu. Jeżeli będzie 12,65v / 14,00...14,4 V to szukaj w przewodach, może zaśniedział przewód masowy do silnika/karoserii ( możesz zmierzyć po odpaleniu napięcie pomiędzy klemą "-" a korpusem silnika oraz karoserią.
    Wszystkie układy ABS i wspomagania są bardzo wyczulone na spadek napięcia. Po niżej 9 V przy rozruchu to już potrafią dziać się cuda.
    Ja nadal obstawiam akumulator bo masz B1005 - Napięcie akumulatora.... Od tego się zaczyna i na tym się kończy a wiekiem akumulatora się nie sugeruj bo teraz to różnie bywa...
    Rozrusznik pracuje poprawnie / nie zacina się?
    Postaram się zrobić ten pomiar jak najszybciej, ale zazwyczaj z rana jest bieg jak w sztafecie olimpijskiej. Niemniej po całej nocy odpala bez problemu, może ze dwa- góra trzy razy zakręci zanim zaskoczy jak tylko zniknie kontrolka grzania świec. Tyle, że to taki ciężki star jak pisałem, aż wbija go na 1400 obrotów i jakby lekko nierówno pracuje przez pierwsze 3-4 sekundy zanim zejdą mu obroty poniżej 1000.

    Zaraz po starcie ładowanie pokazuje 14,2V, po paru minutach chodzenia na wolnych obrotach pokazywał w MES 14,4-14,42V. Pobawię się jeszcze woltomierzem, posprawdzam masy na silniku i karoserii, przeczyszczę klemy i wymienię aku może na taki z mocniejszym prądem na rozruchu.


 

Podobne tematy

  1. Kilka błędów do wyjaśnienia
    Napisany przez piniasty na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-05-2022, 05:54
  2. Kilka błędów (Check Engine) w Seicento, prośba o pomoc
    Napisany przez sehack na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-07-2017, 08:20
  3. Kilka błędów z komputera.
    Napisany przez piniasty na forum Croma
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post: 13-02-2017, 12:32
  4. Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 124
    Ostatni post: 26-07-2014, 17:52
  5. Kilka błędów i brak obrotów !!
    Napisany przez TheKingll na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-01-2012, 13:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl