Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma 2.2 147 KM benzyna. Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał kamslaw Zobacz post
    Proszę, nie zaciemniaj zagadnienia, z układu zapłonowego dostajesz informację, jak wyglądają fazy rozrządu. Da się tak zrobić, uwierz. Wszystko opisane jak działa.
    Hmm na jakiej podstawie? Jakie prawa fizyki za tym stoją bo jest to dla mnie w tej formie niezrozumiałe?
    Układ zapłonowy jest wyzwalany zewnątrz więc jak to się dzieje? Możesz umieścić tu opis schemat?
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 10-04-2020 o 13:54
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Hmm na jakiej podstawie? Jakie prawa fizyki za tym stoją bo jest to dla mnie w tej formie niezrozumiałe?
    Za tym stoi podstawowe prawo fizyki związane z prądami, napięciami i rezystancją, czy opornością, czyli prawo Ohma. W układzie zapłonowym istotna jest rezystancja między elektrodami świecy w funkcji ciśnienia sprężania. Do tego moduł z procesorem, który obrabia przebiegi prądów i napięć podczas zapłonu, który może iść w kilku cyklach, tzw. multispark. Znam auta które mają trzy iskry w jednym cyklu, może są i takie, które mają więcej. W tym aucie znam opis z eLearna jak działa synchronizacja, przyjąłem go jako dogmat :-) Co oni tam dokładnie wywijają, trzeba by się uwiesić sondą wysokonapięciową na każdej ze świecy i podpatrzeć zależność impulsu sterującego zapłonem a impulsem synchronizacji. Nie wiem tylko, czy chcę aż tak się doktoryzować Ew. poszukać opisy Trionic-a 8.
    Sprawdzę u siebie ustawienie rozrządu, wałki mam na pewno dobrze, może być tylko kopnięty na wale, długa historia z tym związana...Jeśli faktycznie jest przestawiony, to problem rozwiązany, jeśli nie , zabawa będzie dalej
    Ostatnio edytowane przez kamslaw ; 11-04-2020 o 00:36

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2019
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    52
    Postów
    9
    Auto
    Croma 2.2
    Rocznik
    2006
    Powiem tak. Byłem u kilku mechaników i każdy obstawiał, tak jak Ty ,że może to być kwestia źle ustawionego rozrządu. Sprawdzali i okazywało się, że to jednak nie to. Jeden z nich zasugerował wymianę modułu wysokiego napięcia bo impulsy są liczone właśnie z niego. I tak zrobiliśmy. Wzięliśmy nawet kilka ze sklepu z możliwością zwrotu. Ale to były zamienniki. I nie ma pewności do końca, czy sprawne. Mimo, że nowe. Za każdym razem problem wracał. Był pomysł, żeby zamienić na oryginał, ale ten jest bardzo drogi i nie ma pewności, czy o niego chodzi. Trzeba by podmienić na jakąś używkę i sprawdzić, no ale czekamy aż pojawi się ktoś z takim oryginalnym modułem. U mnie jednak tego błędu nie wywala od razu. Trzeba trochę pojeździć. Jest jednak kwestia wolnych obrotów. Bo czasami "trzepnie" silnikiem i dalej chodzi jak trzeba. Nie wiadomo, co powoduje, że te obroty czasami "kuleją".

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    36
    Postów
    101
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    U mnie tez na jałowych „trzepnie” silnikiem i tez nie wiem gdzie szukać przyczyny...

  6. #20
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    OK... Jednym słowem mierzą ( odpowiedź ) punk przeskoku iskry między elektrodami w czasie w stosunku do zadanego sygnału z czujnika na wale. Problem w tym, że ten punkt przeskoku zależy od tak wielu czynników że głowa mała... ( stan elektrod świec i samych świec, kompresja na poszczególnych cylindrach - narastanie jej w czasie, ilość wtryskiwanego paliwa oraz jego rozprowadzenie w cylindrze, stan cewki zapłonowej, stan połączeń fajka/świeca i stan wtryskiwaczy paliwa... i może jeszcze od kilku w tym zaworów ) Nie wiem czy ten sygnał pochodzi z jednego cylindra czy też z wszystkich 4 jest podawany ...
    Ale w takiej sytuacji jeżeli opisujecie, że wymiana układu zapłonowego nic nie daje ( co prawda zamiennik ale zawsze ) i za pewno sprawdzaliście/zmienialiście świece a na nich nic podejrzanego nie było to może jednak za tym stoi nie tylko sam rozrząd ale wtryskiwacze paliwa które zamiast rozpryskiwać paliwo leja je tym bardziej, ze opisujecie coś w rodzaju zapłonu w kolektorze wylotowym. Zazwyczaj w benzynowych silnikach można to sprawdzić poprzez odkręcenie listwy wtryskiwaczy i wtryskiwaczy od kolektora i obserwowaniu podczas kręcenia rozrusznikiem czy i jak rozpylają poszczególne wtryskiwacze. Ja tak robiłem w silniku 1,6 16V u Fiata i łatwo eliminowałem uszkodzone wtryskiwacze, które na LPG często mi się zacierały/stawały. Druga rzecz to sprawdzenie kompresji. Zanim bym się dobierał do rozrządu to bym jeszcze to sprawdził
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał truszczol Zobacz post
    może to być kwestia źle ustawionego rozrządu
    Dobrałem się dzisiaj do tego nieszczęsnego rozrządu, który już raz był poprawiany, ale bez rozkręcania dołu, bez blokady, tylko na ogniwka. Wcześniej górę miałem o jeden ząb przestawiony, dół ustawiony ze znakiem na obudowie. Dlatego była spora szansa, że na dole też jest przestawiony o jeden ząb. Po pierwszej poprawce auto zaczęło chodzić prawidłowo, i zasadniczo chodzi bez zarzutu, tylko ten błąd. Dzisiejsza akcja dowiodła niestety, że rozrząd OK. Szkoda, bo było by z głowy, a tak trzeba walczyć dalej

    Nie zmienia to oczywiście tego, że ten nieszczęsny P0340 może być wywoływany do tablicy przez rozrząd, bo taka jego rola...

    Moje auto przywiozłem osobiście z Niemiec, z usterką silnika, nie palił na jeden cylinder. Dzisiaj przyjrzałem się cewce. Okazuje się, że nie jest oryginalna, w zasadzie nowa. Na niej jest data produkcji, i wynika, że w Niemczech robili chyba szybką naprawę w stylu "na pewno cewka", nie pomogło to auto sprzedali. I może to jest trop.

    Potrzebna albo cewka, albo klubowicz z takim motorkiem bez błędu i oscyloskopem, by sprawdził jaki jest właściwy sygnał synchronizacji. Ale to pewnie w sferze marzeń, bo to benzyna a fuj i ble

    Załączam przebieg sygnałów w moim aucie, wraz z przesuniętym sygnałem synchronizacji, z którym błąd nie wystąpił przez pół godziny pracy, wcześniej po kilku minutach pracy na wolnych obrotach.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    dołączenie zdjęcia przerasta moje umiejętności...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    wtryskiwacze paliwa które zamiast rozpryskiwać paliwo leja je tym bardziej
    ...poza podejrzeniem, ja mam dwa paliwa, czyli Pb i LPG, zmiana zasilania nic nie wnosi...
    Ostatnio edytowane przez kamslaw ; 14-04-2020 o 22:14

  8. #22
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Masz sekwencyjny wtrysk gazu? Może jednak któryś wtryskiwacz benzyny się nie zamyka do końca?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Moja Croma z jednostką chorobową P0340 opanowana

    Sprawdziłem rozrząd był OK po znakach i kolorowych ogniwach. Nie dawało mi to spokoju, bo co, jeśli łańcuch się wyciągnął. Na znakach będzie OK. Kupiłem blokadę rozrządu. Rozrząd nie pasuje, minimalnie, ale jednak nie. Może to jest trop, sobie myślę, i brnę dalej. Kupiony nowy łańcuch, porównany ze starym, faktycznie, stary trochę dłuższy, ok 3mm na długości, czyli między wałem a wałkiem połowa tego. Trochę mało, by to zmierzyć metodą pośrednią, bez fizycznego czujnika wałka. Ale dobra, wrzucam nowy. Poustawiane, zgodnie ze sztuką i eLearnem, na znaki pasuje, na blokadę pasuje. Składam, odpalam, to samo. W międzyczasie, jak silnik był rozgrzebany, dotarła używana oryginalna cewka zapłonowa z popularnego portalu ze wszystkim. Zakładam inną, tym razem oryginalną cewkę i...wszystko OK!

    Podpatrzyłem przebieg oscyloskopem sygnału synchronizacji, i jest CAŁKIEM inny niż w cewce podróbce. Impulsy są inne, z innymi stałymi czasowymi, różnej długości.

    Auto chodziło prawie godzinę na wolnych obrotach, nie ma śladu P0340.

    Jak opanuję wrzucenie fotek, bo coś mi się nie ładują, zamieszczę przebiegi z podróbki i oryginału.
    gerbi i plnt lubią to.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2019
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    52
    Postów
    9
    Auto
    Croma 2.2
    Rocznik
    2006
    Jakiej firmy jest oryginalna cewka i jakie powinna mieć oznaczenie ? Może wymiana mnie też pomoże

  11. #25
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A więc jednak tak jak mi się wydawało i jak napisałem, że rozrząd nie mógł z tym mieć nic wspólnego
    Fajnie że się udało rozwiązać problem i podzielić dla potomnych wynikiem
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał truszczol Zobacz post
    A więc jednak tak jak mi się wydawało i jak napisałem, że rozrząd nie mógł z tym mieć nic wspólnego
    Rozrząd mógłby mieć związek z P0340, bo po to ten cały mechanizm został wymyślony. Każdy problem może mieć wiele źródeł, i tak było w moim przypadku. Myślę tylko, że ze względu na metodę pomiarową, ten rozrząd musi być mocno kopnięty, by się synchronizacja rozjechała. Nie chciało mi się bawić w przestawianie rozrządu i pomiar jak się ten impuls zmienia. Teoria że się jednak nie zmieni też jest prawdopodobna, tylko po co budować w systemie mechanizm synchronizacji i go nie wykorzystywać...


    Cytat Napisał truszczol Zobacz post
    Jakiej firmy jest oryginalna cewka i jakie powinna mieć oznaczenie
    Cewka kupiona jako oryginał ma oznaczenia GM, kod QR i jakiś numer. Czy to jest taka z pierwszego montażu nie wiem, kupiłem jako oryginał Cromy. Zachęcam nie do podmiany, tylko sprawdzić oscyloskopem przebieg. Postaram się dzisiaj zamieścić jak to powinno wyglądać.

    Ta podróbka cewki, z którą auto kupiłem z Niemiec, nie ma żadnego brandu, tylko numer i datę produkcji.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2020
    Skąd
    Nisko
    Wiek
    36
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS, Fiat Croma 2.2 PB/ LPG automat 2008
    Rocznik
    2005
    Witaj kamslaw,
    Możesz podać nr cewki oryginalnej, numer gm? Jestem ciekaw jak z dostępnością używek oraz czy w oplcu 2.2 147km oraz oplu 2.2 direct cewki są takie samw

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał KornelPL Zobacz post
    Możesz podać nr cewki oryginalnej, numer gm
    cewka.jpg

    Przebieg cewki podróbki:
    Zółtawe to sygnał sumy impulsu zapłonu, niebieskawe impuls synchronizacji.
    cewka podróbka.jpg

    Oryginał:

    cewka oryginalna 1.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Obrazek do wcześniejszej zabawy z przesuwaniem impulsu:

    Załącznik 37931
    Ostatnio edytowane przez kamslaw ; 21-04-2020 o 22:45

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2020
    Skąd
    Nisko
    Wiek
    36
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS, Fiat Croma 2.2 PB/ LPG automat 2008
    Rocznik
    2005
    Odświeżam temat aby podzielić się swoją historia. Kolega kamslaw ma 10000% racji. Moja Croma kupiona z tym błędem p0340 miała założony moduł cewek jakiś zamiennik chińczyk pewnie. Po założeniu używanego oryginału problem zniknął. Pozdrawiam

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Już dwie Cromki wyleczone, mam nadzieję że będzie ich więcej :-)


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2016, 19:37
  2. Szym i tarcie po wciśnięciu sprzęgła 1.9 JTD
    Napisany przez Bathory na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2016, 15:07
  3. Dziwne piski po wciśnięciu sprzęgła
    Napisany przez FiatBravo97 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-03-2016, 19:00
  4. Auto gaśnie po wciśnięciu pedału sprzęgła.
    Napisany przez master_zioom na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2015, 12:56
  5. po wciśnięciu sprzęgła gaśnie silnik 1,6 103 km
    Napisany przez dzimmmi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2014, 10:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolka serwisowa p0340

tryb awaryjny fiat croma 2.2

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-2-2-147-km-benzyna-gasnie-po-wcisnieciu-sprzegla-45565

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl