Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma 2.2 147 KM benzyna. Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2019
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    52
    Postów
    9
    Auto
    Croma 2.2
    Rocznik
    2006

    Croma 2.2 147 KM benzyna. Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła

    Witam. Wiem, że Croma z tym sinikiem nie jest popularna na tym forum. I, że zostanę odesłany na forum Vectry C, ale tam też nie znalazłem nic na ten temat. Problem jest taki, że gdy sinik jest porządnie zagrzany i np. stoi się w korku, czy przed światłami, to przy dojeżdżaniu po wciśnięciu sprzęgła silnik nie potrafi utrzymać obrotów i czasem gaśnie. Później zapala bez problemu. Często zapala się później kontrolka "check…" i błąd P0340 ( "Czujnik położenia wału rozrządu - usterka" ). Czujnik był wymieniony ( niepotrzebnie), przewody sprawdzone. W normalnej jeździe auto jedzie bardzo dobrze. Wymieniłem rozrząd, świece . Przepustnica czysta, przepływomierz sprawny. Proszę o jakieś sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał truszczol Zobacz post
    zostanę odesłany na forum Vectry C, ale tam też nie znalazłem nic na ten temat.
    Dziwne, bo identyczny problem jest typowy dla wielu modeli silników Opla.
    W skrócie: przyczyn może być wiele, napiszę o najczęściej spotykanych. Tylko w przypadku kiedy błąd pojawia się po rozgrzaniu silnika!

    1. Problemy z czujnikiem, wtyczką czujnika położenia wałka rozrządu albo okablowaniem. Zwykle w starszych egzemplarzach (10 lat i więcej), ale zdarzało się i w nowych jak ktoś wsadził łapy w instalację (np. handlarz). Czujnik ma być wymieniony na identyczny jak fabryka montowała w danym silniku. Zamienniki albo od razu nie działają (często), albo uszkadzają się po małym przebiegu. Te "fabryczne" też są do dupy, normalnie taki czujniki są mało awaryjne ... ale nie w Oplach. Diagnostyka może być trudna, najłatwiej podłączyć komputer serwisowy (z funkcją oscyloskopu) pod odpowiednie złącze komputera i zagrzać silnik. Jeśli po nagrzaniu impulsy znikają albo zmienia się ich kształt - podłączamy urządzenie do wtyczki czujnika i ponownie sprawdzamy co się dzieje. Można na pałę wymienić czujnik, ale w 9 przypadkach na 10 to nie pomaga -> bo zamienniki są jakie są, a org. jest drogi i też albo działa albo nie.
    2. Uszkodzenie komputera (ECM). Jeśli przebieg napięcia z czujnika na wejściu sterownika jest prawidłowy i nie zmienia się po nagrzaniu można podejrzewać uszkodzenie samego sterownika. Czasem (rzadko) widać zakłócenia na napięciu zasilającym czujniki (napięcie odniesienia) i to jest przyczyna problemu. Przeważnie wszystko wygląda OK, poza jednym drobiazgiem czyli wchodzeniem w tryb awaryjny i wywalaniem błędu P0340. Nie da się tego zdiagnozować bez podmiany sterownika, nawet ASO w takich przypadkach nie zrobi nic poza zgadywaniem i podmianką sterownika.
    3. W silnikach ze sterowaniem fazami rozrządu możliwe jest uszkodzenie polegające na niezgodności odczytu z czujnika położenia wałka z wartością oczekiwaną. Teoretycznie powinien się pojawić inny błąd (nie P0340), ale producenci aut czasem mają swoje zdanie na ten temat. Przyczyną jest w takich przypadkach niewłaściwe działanie aktywatora (elementu który powoduje przesunięcie fazy wałka rozrządu) - elektrycznie obwód jest sprawny, ale z powodu np. zapchania filtra albo zbyt gęstego oleju efekt jest inny niż powinien być (położenie wałka przestawia się o kąt inny niż zadany).

    W Twoim samochodzie wersja 1 i 2 są równie prawdopodobne, opcja 3 chyba niemożliwa. Nie znam tych silników za dobrze, ale Opli i nas dużo i kilka widziałem. Przeważnie kończyło się wymianą czujnika na org (zwykle Siemens), albo wymianą wtyczki i czujnika (bo te wtyczki jakieś takie słabe są). Przerwy na kablach to mniej popularny temat, szczególnie jeśli nikt nie dłubał w instalacji (to nie Stilo, kable nie ulegają automagicznej biodegradacji).

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    zdecydowanie opcje 1 i 2, opcja 3 z reguły wystepowała w szrotach zalewanych motodoktorem itp szajsem

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Zawsze powtarzam:
    Croma z silnikiem benzynowym to porażka...
    Jak chcesz Cromę to chcesz diesla
    Jak chcesz silnik benzynowy to nie chcesz Cromy

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Capsel i jego rady na każdy problem z benzyną...
    Ja bym się jednak przyjrzał przepustnicy... Ale i tak skończysz u mechanika więc życzę powodzenia i napisz tu potem co było przyczyną. Może mi się przyda

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał zawikox Zobacz post
    Capsel i jego rady na każdy problem z benzyną...
    Ja bym się jednak przyjrzał przepustnicy... Ale i tak skończysz u mechanika więc życzę powodzenia i napisz tu potem co było przyczyną. Może mi się przyda
    ale co chcesz jak on dobrze mówi :-) silniki z Opla to pomyłka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Czyli mam rozumieć, że każdy forumowicz z benzyną ma z tego forum nie korzystać bo benzyną jest do dupy i tyle do powiedzenia. Tu się pisze tylko o świetnej skrzyni biegów, egrze, turbinie i dpfie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    37
    Postów
    101
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Popieram, tez mam benzynę 2.2. I nie taki awaryjny znowu ten silnik.

    Z waszych komentarzy wynika ze to forum na Crome w dieslu, bo przecież benzyna jest h....a wiec sprzedaj... chyba ktoś tutaj powinien się zastanowić od czego jest forum

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    forum jest od udzielania dobrych rad, a polecanie Cromy z awaryjnymi silnikami opla to nie jest dobra rada.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    37
    Postów
    101
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Czemu twierdzisz, ze jest awaryjny? Jedyny mankament, o którym szeroko się mówi to rozciągający się rozrząd. Czy silniki diesla nie są awaryjne a naprawa awarii strasznie droga wiec co porównujemy.
    Owszem forum służy do dawania dobrych rad. Dobrą radą jest nie polecanie awaryjnego (w twoim przekonaniu) silnika. Ale pytanie nie dotyczyło dzielenia się opiniami na temat silnika tylko pomoc w usterce.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Od krótkiego czasu mam Cromę 2.2 która czasami zasunie mi błędem P0340. Jako że jest to błąd, który odnosi się do czujnika wałka rozrządu, którego to czujnika w tym aucie fizycznie nie ma, zacząłem drążyć zagadnienie. Istotny w całym problemie jest moment w którym pojawia się ten błąd, mianowicie wolne obroty. Przekopałem internet i zasadniczo nic konkretnego.
    Pierwsze moje podejrzenie, to mimo iż sterownik sygnalizuje czujnik wałka, chodzi o czujnik wału. Tym tropem nie tylko ja poszedłem, i to był trop błędny. Następny trop, również popularny, to uszkodzenie ECU. Zapał do brnięcia w tym kierunku skutecznie ostudził mi dostęp do sterowników, ich ceny i ceny takich już przygotowanych do włożenia do auta. Z racji że ten sam sterownik, Trionic 8, jest w Saab-ie, podpytałem znajomego który od lat w Saab-ach siedzi, czy są problemy z tymi sterownikami. Dostałem odpowiedź, że nie jakieś nagminne i powtarzające się. Z racji że moja Croma ma obecnie 54tyś. km odrzuciłem teorię o ECU, choć należało to potwierdzić w praktyce.
    Auto kupiłem z uszkodzonym tłokiem, wiec pewne operacje na silniku były robione, w tym rozpięty rozrząd. Doszedłem do wniosku, że tu jest pewnie problem, bo po zakupie podłączałem się w celu oględzin co słychać w poszczególnych sterownikach i nie było na pewno żadnego P0340 w ECU silnika. Pozostało tylko pytanie, jak on to robi, że wie o niezgranych fazach, nie mając na wałkach fizycznego czujnika. Przekopałem Elearna, i znalazłem opis mechanizmu synchronizacji realizowanego przez moduł zapłonowy, który wysyła zwrotny sygnał synchronizacji do ECU. O szczegóły odsyłam do Elearna.
    Należało zatem już tylko ustalić czy, ECU nie odbiera tego sygnału, czy odbiera właściwie a sam sygnał jest nie taki. Błędny sygnał mógł być wynikiem przesunięcia rozrządu lub uszkodzeniem samej cewki zapłonowej.
    Podłączyłem oscyloskop na czujniku wału, sygnałach sterujących zapłonem do cewki i na sygnale synchronizacji. Z odczytanego zapisu nic nie mogłem wywnioskować, bo nie mogłem znaleźć informacji, jakie zależności czasowe te przebiegi powinny łączyć. U mnie sygnał synchronizujący zaczynał się razem ze zboczem opadającym sygnału wyzwalającego zapłon. Czy to dobrze czy źle nie było jak ustalić. Wymyśliłem, że zacznę sam generować impuls synchronizujący i przesuwać go po osi czasu względem sygnału wyzwalającego zapłon. Z pomocą przyszło Arduino. Zrobiłem kilka prób i udało się ustalić takie położenie impulsu synchronizacji, że podczas półgodzinnej pracy na biegu jałowym, błąd się nie pojawił, gdy wcześniej błąd był po ok. 3 minutach pracy. Tym samym wykluczyłem definitywnie uszkodzenie ECU.
    Pozostaje zatem raz jeszcze sprawdzić ustawienie rozrządu. Jeśli jest on poprawne, będzie trzeba prześwietlić moduł zapłonowy.

    Sumując, przyczyną błędu P0340 w Croma 2.2 16V może być:
    -ustawienie rozrządu
    -wyciągnięcie łańcucha
    -cewka zapłonowa
    Zielony lubi to.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    No prawie koledze doktorat wyszedł z tego Gratuluje zacięcia.

    A tak na marginesie czy przypadkiem sam czujnik na wale nie jest uszkodzony? Skoro jego ominąłeś to może jednak jego przebieg nie jest odpowiedni. Zazwyczaj te czujniki to czujniki halotronowe ( nie wiem jak OPEL to zbudował ) ale maja one dziwne przypadłości. Często zdarza się że przestają działać po nagrzaniu silnika a po ostygnięciu ponownie działają. Bardzo wazna jest tez odległość głowicy czujnika od koła- zębów Może ten błąd wynika też z czujnika spalania stukowego który w benzynowych silnikach jest przymocowany do bloku. Może ktoś podczas naprawy tego silnika coś uszkodził. W twoim przypadku myślę że może czujnik jest źle osadzony w gnieździe bo głowica była zdejmowana do wymiany tłoka więc coś ktoś naderwał lub nie dokręcił...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Tak, trochę się napisałem, jak widać jeszcze mało...Rozjaśniam myślę trochę zagadnienie w nadziei, że komuś się przyda. Lubię wyzwania, zawsze mam jakieś auta dziwolągowate. Elektryczno-elektronicznie ogarniam je sam. Znajduję w tym przyjemność, ponadto, nie jestem zwolennikiem wymiany części na chybił trafił, a wyznaję zasadę dobrej diagnostyki. Ale by dobrze coś zdiagnozować, widza o zagadnieniu jest konieczna. Jeśli jej nie ma, pozostaje podmienianie wszystkiego co popadnie i rozpisywanie się na forach, że dalej nie działa...
    Auto nie jest popularne, z tym silnikiem w szczególności, widać że ludzie z tym walczą, odpowiedzi logicznej w necie brak, na mechaników w takich przypadkach nie ma co liczyć...

    Piszę zatem dalej...
    Rozróżniamy czujniki na wale i wałku/wałkach rozrządu. Błąd P0340 tyczy się braku sygnału z czujnika WAŁKA ROZRZĄDU, którego w tym aucie NIE MA. Sygnał ten jest generowany na podstawie pomiaru przebiegu wysokiego napięcia z MODUŁU ZAPŁONOWEGO. Na moim aucie wyszło, że to nie jest BRAK a NIEWŁAŚCIWA FAZA. Szczegóły zasady działania w eLearnie.
    Ja ten sygnał wytworzony przez moduł przesuwałem w fazie, i po pierwsze , ECU reaguje różnym czasem do wyświetlenia błędu w zależności gdzie ten impuls wystąpi na osi czasu, po drugie, udało mi się uzyskać stan, kiedy błędu podczas półgodzinnej pracy nie wyrzucił.

    Dlatego , P0340 Fiat Croma 2.2 16V 147KM to:
    -przestawiony rozrząd
    -wyciągnięty łańcuch
    -moduł zapłonowy, REALIZUJĄCY FUNKCJĘ CZUJNIKA WAŁKA ROZRZĄDU.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    OK to faktycznie Opel/Fiat przyoszczędził skoro zasymulował czujnik zamiast zdublować sygnał i zmienić program jak już tak bardzo chcieli obciąć koszty :-)

    Wszystko wygląda logicznie w twoim toku rozumowania i testy to potwierdzają. Hmmm jeżeli więc ten sygnał jest generowany z WN ukł. zapłonowego to ja obstawiał bym jednak problem z modułem zapłonowym bo przecież nie masz sprzężenia zwrotnego układu zapłonowego z rozrządem. Czujnik na wale wyzwala zapłon i to tyle a jeżeli któraś świeca ma zwarcie/fajka cewka to tylko napięcie może nadbudować się w po innym czasie lub nie mieć wystarczającego piku co rejestruje sterownik silnika... Wał jest na sztywno połączony z tłokami i rozrząd niema tu znaczenia. Jedyne sprzężenie zwrotne to może być jeszcze czujnik spalania stukowego o ile takowy istnieje w tym silniku. Nie znam tych silników więc tylko tak gdybam
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    przecież nie masz sprzężenia zwrotnego układu zapłonowego z rozrządem
    Proszę, nie zaciemniaj zagadnienia, z układu zapłonowego dostajesz informację, jak wyglądają fazy rozrządu. Da się tak zrobić, uwierz. Wszystko opisane jak działa.
    chrom lubi to.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2016, 20:37
  2. Szym i tarcie po wciśnięciu sprzęgła 1.9 JTD
    Napisany przez Bathory na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2016, 16:07
  3. Dziwne piski po wciśnięciu sprzęgła
    Napisany przez FiatBravo97 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-03-2016, 20:00
  4. Auto gaśnie po wciśnięciu pedału sprzęgła.
    Napisany przez master_zioom na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2015, 13:56
  5. po wciśnięciu sprzęgła gaśnie silnik 1,6 103 km
    Napisany przez dzimmmi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2014, 11:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolka serwisowa p0340

tryb awaryjny fiat croma 2.2

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-2-2-147-km-benzyna-gasnie-po-wcisnieciu-sprzegla-45565

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl