Hej,
Zabiegi z wywalaniem i wyprogramowywaniem tego i owego.. tylko że do ciężkiej cholery to powinno działać jak należy i bez takich czarów ...
Zacznij od egr-a. Weż puszkę po piwie, dokładnie wymyj, a następnie wytnij kawałek blachy i wsadź między wylot z egra (taki "prostokątny") a wlot spalin do kolektora ssącego (tam gdzie powinna byćdodatkowa kryza). Zaślepi to wlot spalin do kolektora. Jeśli twoje auto jest duszone spalinami z otwartego egr-a -będziesz miał natychmiast znaczną poprawę (i prawdopodobnie też błąd check engine)
Jeśli nie będzie istotnej zmiany - zobacz dobrze czy działa ta felerna listwa sterująca klapami - bo klapy może masz i czyste ale listwa mogła spaść albo ...padł nastawnik klap (zdarza sie). ZNajdź w tym celu tą listwę, poproś kogoś by nieco pogazował auto, a ty patrz czy ta listwa się przesuwa (jest gdzieś na youtubie filmik - jak to ma wyglądać). ew jak pomocnika brak, kij do selfie z telefonem, nieco kretywności w zamocowaniu i sfilmować a potem obejrzeć
KOlejny podejrzany: czyściłeś kolektor - a wyczyściłeś też przepustnicę od strony wlotu powietrza? to odrębny element i potrafi się porządnie zasyfić. Trzeba rozkręcić od tej grubej rury gumowej aż do egra i po kolei czyścić.
KOlejne - banalne ale... czy filtr powietrza jest czysty? Czasem takie banalne tematy potrafią zaskoczyć
Jak to nie pomoże - zrób logi z jazdy: obroty, korekty wtrysków, masy powietrza, ciśnienie doładowania, ciśnienie paliwa (wszystko mierzone i oczekiwane) i zobaczymy co tam widać..
Dopiero jak posprzątasz - zastanów się czy chcesz wywalać to i owo. Bo takie wywalanie to często maskowanie zupełnie innych problemów - mniej widoczne z egr i klapami w kolektorze, za to bardzo- z DPF-em (we fiatach ciężko go zarżnąć, ale często działa on jak miernik innych problemów powodujacych nadmierne dymienie, tyle że pseudo-mechanicy nie potrafią / nie chcą ich diagnozowć tylko wolą dpf wywalać (co im się opłaca, bo to nie jest tania "usługa" a do tego sam zużyty dpf też ma sporą wartość).