Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006

    Croma 120 km brak mocy

    Witam, mój tata posiada Cromę 1.9 120km z 2010 roku. Dwa dni temu podczas podjazdu pod górę , na moment tak jakby przymulilo. Od tego czasu auto zupełnie nie ma mocy. Na podjeździe gdzie normalnie auto szło na trójce , trzeba zejść na dwójkę . Dziś wyczyściłem zawór EGR, jest zaślepiony (od kupna auta) wyczyściłem czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze, wyczyściłem zawór overboost. Sprawdziłem wszystkie węże nic nie jest popękane . Tata mówi że nie ma zupełnie poprawy. Dodam tylko że w akcie desperacji podmieniłem u niego zawór overboost odemnie , mam Cromę 1.9 tylko 150 km. Po tym zabiegu jest nieznacznie lepiej. Nadmienię że auto od momentu kupna ma odpietą przepływkę. Po jej podpięciu auto traciło moc.....W momencie awarii auto miało odpietą przepływkę i jeździło normalnie . Jakieś sugestie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    To pewnie palil na odpietej jak smok? Trza z robic logi i sprawdzic szczelnosc dolotu...kopci to auto?
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 02-07-2022 o 22:43

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Właśnie nie kopci, jak się robi szczelność dolotu? Wczoraj siedziałem w tym aucie i spalanie miał 7,4

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Trzeba zrobic pomiary cisnien (programem) oczekiwane i rzeczywiste.Wychodzi,ze auto jest w trybie awaryjnym. Ktos nie mogl sobie poradzic lub ukryl jakąś usterke dlatego odpieta jest przeplywka.Sa jakies bledy?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Tak są błędy przepływki. Ale bardziej interesuje mnie to że auto nagle straciło moc. Dodam że przepływka cały czas była odpieta

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    109
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Tak czytam i nijak mi te problemy do siebie nie pasują. Napisz czy masz jeszcze DPF czy nie. Odpieta przepływka i zaślepiony egr wskazuje na jego awarie. Spadek mocy bez żadnego błędu też wskazuje na uszkodzenie badź zapchanie EGR. Napisz jeszcze w którym miejscu dałeś zaślepkę EGR i czy jest ona pełna czy z otworami.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    DPF'u nie ma, jest też usunięty programowo. EGR nie może być zapchany bo na czyszczeniu go spędziłem prawie godzinę i wygląda jak nowy w środku. Raz dałem zaślepkę pełną a raz z otworami. Zastanawia mnie tylko to chwilowe przmulenie auta a potem problem z mocą.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    506
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zrób pomiary ciśnień. To ważne. W takich sytuacjach nagłych mogła pęknąć/spaść rura dolotu, mógł przeskoczyć rozrząd, może też turbina, ale tak czy inaczej MES i diagnostyka.
    Chodzi na 4 gary i równo? Mnie się wysypała kiedyś cewka wtryskiwacza np.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Dafik Zobacz post
    Witam, mój tata posiada Cromę 1.9 120km z 2010 roku. Dwa dni temu podczas podjazdu pod górę , na moment tak jakby przymulilo. Od tego czasu auto zupełnie nie ma mocy. Na podjeździe gdzie normalnie auto szło na trójce , trzeba zejść na dwójkę . Dziś wyczyściłem zawór EGR, jest zaślepiony (od kupna auta) wyczyściłem czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze, wyczyściłem zawór overboost. Sprawdziłem wszystkie węże nic nie jest popękane . Tata mówi że nie ma zupełnie poprawy. Dodam tylko że w akcie desperacji podmieniłem u niego zawór overboost odemnie , mam Cromę 1.9 tylko 150 km. Po tym zabiegu jest nieznacznie lepiej. Nadmienię że auto od momentu kupna ma odpietą przepływkę. Po jej podpięciu auto traciło moc.....W momencie awarii auto miało odpietą przepływkę i jeździło normalnie . Jakieś sugestie?
    Po pierwsze dlaczego ma odpięta przepływkę? To należy naprawić a nie jeździć tak po cena paliwa jest obecnie tak wysoka że spalane +1,5 litra/100 km ma znaczenie...
    Po drugie czy czyściłeś cewkę EGR ( rdzeń polerowałeś) czy tylko sam zawór?
    Po czwarte - czy pracuje cięgno turbiny jak robisz przygazówki ( wsuwa się i wysuwa czy stoi dęba?

    120 KM silnik jest prosty, jeżeli nie masz DPF-u bo jest wycięty auto niema mocy to może być problem z sterowaniem turbiną lub czujnikami zaczynając od temp płynu chłodzącego, ciśnienia doładowania i temperatury zasysanego powietrza aż po sterowanie pompy wtrysku- ciśnienie CR. Ale te dane tylko po podłączeniu komputera będziesz znał porównując odczytane z oczekiwanymi...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    109
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    EGR powinno zaślepić sie pełną zaślepką umiejscowioną przed samym korpusem zaworu. Przepływomierz masz odpięty wiec sterowanie silnikiem jest upośledzone. Pasowało by jednak podpiąć ten komputer i cokolwiek zlogować żeby miec jakis obraz sytuacji. Ewentualnie sprawdź czy numery przepływki zgadzają sie z tą z 16v i można je podmienić na próbę.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    A jakie są odpowiednie numery przepływki dla 8v?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    109
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Moja ma 55206756

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Ktoś coś nakombinował.Według mnie koniecznie podpiąć przepływkę (mój nr. przepływki.270578774) sprawdzić czy działa gruszka od turbiny,mogą być zapieczone łopatki odblokować EGR ,wywalić zaślepki ,zawalony egr,= to kiepskie paliwo tylko do traktorów w następstwie złe korekty wtryskiwaczy, może leją= wlać liqui moly do czyszczenia wtryskiwaczy, stosować odpowiedni olej ,oczywiście sprawdzić ciśnienie doładowania rzeczywiste i oczekiwane
    Mam to auto 10 lat i nie
    chce się zepsuć ostatnia awaria to koło na wale koszt 1100 z paskami w serwisie
    Ostatnio edytowane przez adamo ; 06-07-2022 o 19:20

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    109
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Kolega pisze że ekologia usunieta programowo wiec ten egr zaślepić pełną zaślepką i nic tam nie ruszać. Konieczny jest komputer i jakaś wstępna diagnostyka. Nawet ze smartfona Alfadiag pobrać, ELM na BT i spokojnie to na sam poczatek wystarczy. Cudów tam nie ma, a te silniki jeszcze 8v nie są aż tak skomplikowane żeby jeździć z nimi do najwiekszych fachowców.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Mój numer przepływki (zamontowanej w Cromie 120km) to 55350048 identyczny numer mam w mojej 150 km.....


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1,9 JTD 150 KM - brak mocy od 2000 obr.
    Napisany przez KillFrenzy na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 03-09-2018, 12:27
  2. Croma 1.8 PB-za duże spalanie i brak mocy
    Napisany przez jedrekM na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-06-2018, 13:31
  3. Croma 2.2 16v brak mocy po rozgrzaniu silnika
    Napisany przez lodor na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-12-2015, 11:07
  4. fiat croma dpf brak mocy
    Napisany przez Mikołaj Barcz na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-12-2014, 22:05
  5. Croma 1,9 150 km 2006 Brak mocy przy ruszaniu.
    Napisany przez HARY WAWA na forum Croma
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post: 07-01-2014, 23:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl