Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    7
    Auto
    fiat croma 1,9 150km
    Rocznik
    2008
    croma 1,9 150km manual
    podepnę się pod temat bo w sumie mam te same słowa kluczowe co w wielu tematach, a nie chcę zakładać kolejnego:
    przepływomierz, egr, świst, brak mocy, odpalanie

    pierwszy problem pojawił się nagle, na początku mrozów, kiedyś raz odpalił i był na maxa słaby, ledwie można było ruszyć, na półsprzęgle, dochodził do ok 2200obr i ogień jak wcześniej
    pojeździłem tak ze 3 dni i wpadł w checkengine, czyli tak samo słaby z dołu, plus limit obrotów 3000obr
    zdjałem egr, przeczyściłem, nie był w złym stanie, trochę sadzy
    chwilę pojeździł ok, ale wrócił do stanu dwa linijki wyżej
    poczytałem forum, wypiąłem wtyczkę przepływomierza - bazinga! jeździ bez problemu, chociaż wydaje mi się że pali dużo więcej i nie ma kopa jak wchodzi turbo tylko bardziej równomiernie przyspiesza
    pojeździłem tak kilka dni, checkengine zniknął
    wpiąłem przepływkę, znów checkengine, ale wkręca się na obroty zupełnie normalnie, ma moc, czuć jak turbo wchodzi, za to pojawia się ciekawy objaw: przy delikatnym przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem, w okolicach 2000obr szarpie delikatnie i słychać świst który brzmi zupełnie jak klasyczny blow-off
    przy odpiętej przepływce zero szarpania i zero dźwięków blow-offa
    poza tym bardzo słabo odpala, długo kręci, czasami dwukrotnie długo trzeba kręcić aż załapie [ten problem pojawił się od pierwszych silnych mrozów]

    diagnostyki [jeszcze] nie robiłem, nie znam sensownego mechanika od Fiatów w Bydgoszczy [help?], poza tym lubię wyeliminować część pracy zanim do niego pojadę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Cytat Napisał oklauso Zobacz post
    pojawia się ciekawy objaw: przy delikatnym przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem, w okolicach 2000obr szarpie delikatnie i słychać świst który brzmi zupełnie jak klasyczny blow-off
    Mam to samo, ale bez błędów. Też będę szukać przyczyny. W planach wyczyszczenie EGR, ale obecnie cierpię na chroniczny brak czasu. Czytałem, że to może być on, ale Ty już to robiłeś, więc u Ciebie teoretycznie odpada takie rozwiązanie.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Strzelam: zawór overboost / zmienna geometria

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Jak można w prosty sposób sprawdzić zawór sterowania geometria n75?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Kulą szklaną, tak jak wyżej szukają usterki...

    Wpierw log, po ciśnienie doładowania będzie widać co się dzieje ( czyli zmienna-sterowanie N75)
    Prawda taka że najłatwiej go podmienić, bo statycznie może działać prawidłowo ale dynamicznie się może blokować.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    W sobotę zrobiłem wiosenny lifting. Założyłem blachę pod egra i wyczyściłem czujnik doładowania, a przede wszystkim rozebrałem i rozruszałem zawór N75. Efekt - na trasie banan nie schodził mi z gęby . Właściwie żadnych szarpnięć przy 2krpm. Czasem tylko losowe lekkie szarpniecie no i powyżej 3kprm już bardziej dokuczające ale z tendencją zanikającą. Stawiam na zmienną. Ale jest o niebo lepiej

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Nysa
    Postów
    1
    Auto
    JTD 8V 115
    Rocznik
    2002
    u mnie podobne objawy, jutro zaczynam grzebanie.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2008
    Naprawiłeś dolegliwości? Moja właśnie robi dokładnie tak jak opisujesz, egr wstawiłem nowy i żadnej różnicy.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Croma 2.2 16v brak mocy po rozgrzaniu silnika
    Napisany przez lodor na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-12-2015, 11:07
  2. fiat croma dpf brak mocy
    Napisany przez Mikołaj Barcz na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-12-2014, 22:05
  3. Fiat Croma 2.4jtd 20v. Dużo pali i brak mocy.
    Napisany przez Man2525 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2014, 08:43
  4. Croma 1,9 150 km 2006 Brak mocy przy ruszaniu.
    Napisany przez HARY WAWA na forum Croma
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post: 07-01-2014, 23:32
  5. 2000-3000 obrotów brak mocy
    Napisany przez uszi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2012, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma slabo sie wkreca

overboost a dymienie fiat croma 1.9 150 km

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150-km-brak-mocy-od-2000-obr-35088

tryb awaryjny fiat croma

turbo dziala brak mocy fiat croma 1.9 jtd

croma wentylator tryb awaryjny

fiat 1.9jtd 150km sterowanie turbo

Croma Fiat p0403

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl