Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 59
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 1.9 150KM szarpanie  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    75
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Skoro tak mówisz- to nie jest bezpieczne!!

    Tylko czy na pewno powodem był wyłączony EGR

    EGR jest otwarty tylko przy małych obciążeniach.
    Kiedy temp spalin i tak jest niska.
    Jak obciążenie jest wysokie i temperatura spalin najwyższa EGR i tak jest zamykany.
    Więc nie za bardzo mi się chce w wierzyć w wypalone gniazda z winy EGRa

    Taka jest moja teoria.
    Ale oczywiście mogę się mylić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    195
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    fiksiu, ja prawdę mówiąc nie mam wiedzy na ten temat, piszę tylko to o czym powiedział mi mechanik z ASO Fiata, nie wiem ile w tym prawdy, może ktoś z forumowiczów ma większą wiedzę na ten temat. Sam chętnie się dowiem czy to tylko bajka czy może coś w tym jest.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Przy wyłączonym EGR gorące spaliny idą w wydech a przy uchylającym się gorące spaliny wracają do dolotu i do komory spalania... resztę dopowiedz sobie sam
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  5. #34
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    jak gorące spaliny mają obniżyć temperaturę w cylindrze ktoś tu kogoś (aso) próbuje zrobić

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    75
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Gorące spaliny kierowane z powrotem w obieg wpływają na obniżenie temperatury spalania poprzez ZMIANĘ WARUNKÓW SPALANIA W CYLINDRZE.

    Nie jestem złośliwy i proszę nie wskoczcie teraz na mnie.

    Ale nie wypowiadajcie się na temat który nie za bardzo znacie.
    Bo wprowadzacie kolegę w błąd.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008

    Red face

    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    jak gorące spaliny mają obniżyć temperaturę w cylindrze ktoś tu kogoś (aso) próbuje zrobić
    Poprzez zmianę składu mieszanki obniża się temperaturę spalania w celu obniżenia zawartości tlenków azotu w spalinach..
    Spaliny po pierwsze są chłodniejsze niż paląca się mieszanka, po drugie są schładzane w chłodnicy spalin, aby nie zniszczyć układu dolotowego powodując np samozapłon już w momencie otwarcia zaworów dolotowych...

    Eeech... Fizyka, chemia, wiedza się kłania.... Było spać na lekcjach?


    PS: SORRY, coś mi padło na oczy i nie zauważyłem odpowiedzi fiksia...
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 30-09-2013 o 08:24

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    195
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Chłopy, to jak to jest w końcu z tym co powiedział mi koleś w ASO, prawda to czy bajeczka, bo już się pogubiłem

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Oczywiście, że prawda.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Dzisiaj dzwoniłem, do firmy zajmującej się automatycznymi skrzyniami i powiedzieli mi, że sprzęgło hydrokinetyczne jest najprawdopodobniej do wymiany. Zapytali o przebieg - powiedziałem 170tys. a oni odpowiedzieli, że "to już czas". Nie wiem co mam robić?? czy kupić nowy zawór egr?? czy jechać do nich na diagnozę która kosztuje 150zł i pewnie stwierdzą, że trzeba remontować skrzynię... koszt około 5000zl. Powiedzieli, że zawór egr nie mam nic wspólnego z szarpaniem i odgłosami "ślizgania się".

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Odgłosy ślizgania przy szarpaniu to na pewno coś z sprzęgłem lub skrzynią.
    Co do wyłączania EGR to dobrze zrobiony soft i problemów nie będzie. Przy zamkniętym EGR idzie więcej tlenu do komory spalania przez co robi się boga mieszanka i właśnie w tych zakresach kiedy był jeszcze uchylony trzeba podnieść dawki paliwa.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Mam pytanie, czy jeżeli kupiłbym nowy egr to kupić orginał pierburga?? (ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN EGR OPEL ALFA 1.9 150KM (3565180747) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.) czy zamiennik (ZAWÓR EGR RECYRKULACJI ALFA ROMEO SPIDER 2.4 JTDM (3566075353) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.) ?? Jest jakaś różnica?? warto kupić oryginał??

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2014
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2006
    to jak panowie się tak znają to ja zapytam inaczej, zakupiłem oryginalny egr pierburg po zamontowaniu szarpało w tym zakresie obrotów, zamontowałem zaślepkę z otworami, jest ok ale szarpanie występuje delikatne i połączone jest z takim klapaniem 5-6 razy. co może być przyczyną

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Hajnówka
    Wiek
    43
    Postów
    1
    Auto
    Croma II 1.9
    Rocznik
    2006
    u mnie w cromie 1.9 115KM z DPF szarpie silnikiem po 5 minutach pracy na biegu jałowym i jest wyczuwalne drżenie pedału gazu w czasie jazdy. Przypuszczam, że to któryś wtrysk jest do wymiany.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2014
    Skąd
    CZechowice-Dziedzice
    Wiek
    77
    Postów
    5
    Auto
    CROMA 1,9 JTD 16v
    Rocznik
    2007
    Odgłosy ślizgania się i poszarpywania doprowadziły do wymiany sterownika hydraulicznego wraz z jednostką sterującą i elektrozaworami oraz do regeneracji sprzęgła w automatycznej skrzyni biegów w CROMIE 1,9 JTD 16v (rocznik 2007 - przebieg 204 tys km). Odebrałem dzisiaj auto po trzech tygodniach w warsztacie, z identycznymi objawami jak na początku. Zaznaczam, że EGR mam nowy, Pierburga, a jego wymiana nic nie dała. Fachmani od skrzyni biegów wyczerpali swoje pomysły co do przyczyn, ale na początku byli pewni, że to skrzynia. Na EcuSkanie zatkanie DPF-a niecałe 15%. Tak więc kasa na razie w błoto i dalej nie wiem co robić, lecz przestrzegam przed pochopnym rozbabraniem skrzyni biegów przy takich objawach.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Wow - a co powiedział ten "niby" serwis ? Bo musiało Cię to sporo kosztować a nic to nie dalo - chyba bym wyszedł w tym serwisie z siebie ... miły bym nie był ...


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 8V 160KM TMK
    Napisany przez TMK na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 181
    Ostatni post: 15-10-2019, 21:03
  2. Doświetlanie Zakrętów Croma lift 1,9 150km
    Napisany przez sali131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 04-10-2018, 12:56
  3. Croma 1,9 16V 150KM - kolektor Magneti Marelli
    Napisany przez plastman na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-08-2013, 07:50
  4. BRAVO T-jet 150KM + gaz błąd P1172
    Napisany przez darokopijka na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-03-2013, 22:41
  5. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 09:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpie croma

fiat croma szarpanie

croma szarpie

croma forum

gdy popsute sa wtryski w fiacie croma to szarpie

ustrrki egr fiat croma

wtryskiwacze fiat croma 2.4 uszkodzony

programowe wylaczenie egr croma

rozsadzenie dpf

szarpanie fiat croma

fiat croma 1.9 jtd lekko szarpie

fiat croma 19 skrzynia automatyczna szarpie

fiat croma 2 4 silnik szarpie

zepsuty eqr obiawy croma

uszkodzona skrzynia automatyczna croma

wtryski fiat croma

multijet odlaczenie na chwile wtrysku

przyczyna uszkodzenia wtryskow croma

croma jtd 150 szarpie

croma automat szarpie

croma czasami lekkie szarpniecia asb

wtryskiwacze do fiata cromy

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-150km-szarpanie-208003

croma 1.9 jtd 150 szarpanie

szarpanie przez intercoler

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl