Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Croma 1.9 150 KM przyspieszenie/reakcja na gaz
Cześć.
Ostatnio jadąc w tracie wydawało mi się że Croma jakoś niechętnie się zbiera. Po powrocie trochę potestowałem i zauważyłem że:
1. na 2 biegu do ok. 3000 obrotów praktycznie nie odczuwam wgniatania w fotel, słychać że turbo gwiżdże już od 2000 ale nie czuć gwałtownego przyspieszania, jak już kopnie przy 3k to spory bąk dymu idzie.
2. ostatnio na 6 biegu jadąc 120 km/h wcisnąłem pedał gazu i samochód z bólem osiągnął 170 km/h i niezbyt chciał więcej- a przecież V max to ponad 200...
4. ogólnie samochód nie zachowuje się wg mnie na 150KM, poprzednie miałem Stilo 103 KM i mam mieszane odczucia. Wiem że różne silniki, turbodziura itp. ale mimo wszystko...
Jak myślicie co może być przyczyną? Parę tygodni temu zakładałem temat o wycieku który CzarnyGD zidentyfikował jako turbinę ale wymieniłem olej i od 2kkm nie ubyło nic więc raczej nic wielkiego się tam nie dzieje?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
Słowo klucz: egr. Miałeś stilo, to wiesz, że podstawa to komputer i logi
-
Klubowicz
Takie objawy może powodować kilka rzeczy. EGR przede wszystkim, do tego: wadliwie działające klapy wirowe w kolektorze, brudno czujnik doładowania, zawalona przepływka, zapchany DPF, układ podciśnienia, nieszczelny dolot i może (podkreślam może) taka błahostka ja ślizgające się sprzęgło.
Polecam wizytę na hamowni. Ona prawde Ci powie co do mocy i przebiegu momentu (będziesz wiedział kiedy się spodziewać strzału w krzyż).
Do tego zaopatrz się w interfejs ELM, zainstaluj MES (MultiEcuScan) i porób logi. (wartości oczekiwane vs. wartości rzeczywiste).
No zabawy trochę jest... Ja też powoli eleminuję kolejne rzeczy
P.S. Większość z tych rzeczy możesz sobie samemu podłubać, także się nie przerażaj
Ostatnio edytowane przez CzarnyGD ; 21-08-2015 o 08:40
-
Nowy klubowicz
Czyli wraca temat kolektora 
DPF nie mam, więc to przynajmniej odpada. Czy zamiast MES mogę użyć FES? Z czego dokładnie zrobić logi? Do tej pory sprawdzałem tam jedynie korekty na wtryskach.
-
Klubowicz
Ciśnienie doładowanie - wartość rzeczywista i oczekiwana.
Masa powietrza - wartość rzeczywista i oczekiwana.
Ciśnienie paliwa - wartość rzeczywista i oczekiwana.
Do tego obroty silnika, żeby było wiadomo w jakim momencie jesteśmy.
Co do zastąpienia MESa FESem to nie wiem. Wiem że FES jest starszym softem i może nie czytać, ale nie dam sobie ręki uciąć.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
kasztan
Czy zamiast MES mogę użyć FES?
Oczywiście.
-
Doświadczony klubowicz
Witam.
Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
Otóż generalnie moje auto chodzi ok. Na 2 biegu może ciut oporniej ale 3 to już strzał i ciągnie od 2 tyś. Co prawda łączy się to z syczeniem/ gwizdem z prawej strony auta i generalnie słychać go nawet jadąc na trasie ze stałą prędkością.
Zastanawia mnie co innego - powolnie naciskam pedał na 2 biegu, obroty leciutko rosną i w okolicy 3 tyś nagle jakby ktoś odpiął przyczepkę lub spuścił ręczny. Ostry zryw do przodu. Czy to prawidłowe zachowanie?? Do tej pory same benzynki miałem i jednego wolnossącego merca 2,0D więc JTD to dla mnie nowość.
Inna sprawa to jak mogę sam ściągnąć logi i parametry pracy silnika - wytłumaczcie jak laikowi
Podobne tematy
-
Napisany przez wolverine88 na forum Punto II
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 07-10-2014, 21:22
-
Napisany przez lukaszSZ999 na forum Stilo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 26-05-2014, 00:49
-
Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 18-08-2013, 13:04
-
Napisany przez patrick na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 25-03-2013, 14:37
-
Napisany przez omegarules na forum Stilo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 14-05-2010, 20:42
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
zapchany dpf nagle przyspiesza
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:07.
W sieci od 2007 roku.