Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    69
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010

    Croma 1.9 150 KM przyspieszenie/reakcja na gaz

    Cześć.

    Ostatnio jadąc w tracie wydawało mi się że Croma jakoś niechętnie się zbiera. Po powrocie trochę potestowałem i zauważyłem że:

    1. na 2 biegu do ok. 3000 obrotów praktycznie nie odczuwam wgniatania w fotel, słychać że turbo gwiżdże już od 2000 ale nie czuć gwałtownego przyspieszania, jak już kopnie przy 3k to spory bąk dymu idzie.
    2. ostatnio na 6 biegu jadąc 120 km/h wcisnąłem pedał gazu i samochód z bólem osiągnął 170 km/h i niezbyt chciał więcej- a przecież V max to ponad 200...
    4. ogólnie samochód nie zachowuje się wg mnie na 150KM, poprzednie miałem Stilo 103 KM i mam mieszane odczucia. Wiem że różne silniki, turbodziura itp. ale mimo wszystko...

    Jak myślicie co może być przyczyną? Parę tygodni temu zakładałem temat o wycieku który CzarnyGD zidentyfikował jako turbinę ale wymieniłem olej i od 2kkm nie ubyło nic więc raczej nic wielkiego się tam nie dzieje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Słowo klucz: egr. Miałeś stilo, to wiesz, że podstawa to komputer i logi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Takie objawy może powodować kilka rzeczy. EGR przede wszystkim, do tego: wadliwie działające klapy wirowe w kolektorze, brudno czujnik doładowania, zawalona przepływka, zapchany DPF, układ podciśnienia, nieszczelny dolot i może (podkreślam może) taka błahostka ja ślizgające się sprzęgło.

    Polecam wizytę na hamowni. Ona prawde Ci powie co do mocy i przebiegu momentu (będziesz wiedział kiedy się spodziewać strzału w krzyż).

    Do tego zaopatrz się w interfejs ELM, zainstaluj MES (MultiEcuScan) i porób logi. (wartości oczekiwane vs. wartości rzeczywiste).

    No zabawy trochę jest... Ja też powoli eleminuję kolejne rzeczy

    P.S. Większość z tych rzeczy możesz sobie samemu podłubać, także się nie przerażaj
    Ostatnio edytowane przez CzarnyGD ; 21-08-2015 o 09:40

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    69
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Czyli wraca temat kolektora

    DPF nie mam, więc to przynajmniej odpada. Czy zamiast MES mogę użyć FES? Z czego dokładnie zrobić logi? Do tej pory sprawdzałem tam jedynie korekty na wtryskach.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Ciśnienie doładowanie - wartość rzeczywista i oczekiwana.
    Masa powietrza - wartość rzeczywista i oczekiwana.
    Ciśnienie paliwa - wartość rzeczywista i oczekiwana.
    Do tego obroty silnika, żeby było wiadomo w jakim momencie jesteśmy.

    Co do zastąpienia MESa FESem to nie wiem. Wiem że FES jest starszym softem i może nie czytać, ale nie dam sobie ręki uciąć.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał kasztan Zobacz post
    Czy zamiast MES mogę użyć FES?
    Oczywiście.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam.
    Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
    Otóż generalnie moje auto chodzi ok. Na 2 biegu może ciut oporniej ale 3 to już strzał i ciągnie od 2 tyś. Co prawda łączy się to z syczeniem/ gwizdem z prawej strony auta i generalnie słychać go nawet jadąc na trasie ze stałą prędkością.
    Zastanawia mnie co innego - powolnie naciskam pedał na 2 biegu, obroty leciutko rosną i w okolicy 3 tyś nagle jakby ktoś odpiął przyczepkę lub spuścił ręczny. Ostry zryw do przodu. Czy to prawidłowe zachowanie?? Do tej pory same benzynki miałem i jednego wolnossącego merca 2,0D więc JTD to dla mnie nowość.
    Inna sprawa to jak mogę sam ściągnąć logi i parametry pracy silnika - wytłumaczcie jak laikowi


 

Podobne tematy

  1. P II 1.2 16V brak mocy, opóźniona reakcja na gaz.
    Napisany przez wolverine88 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2014, 22:22
  2. Słabe przyspieszenie na 1 biegu - związek z mapami ECU
    Napisany przez lukaszSZ999 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-05-2014, 01:49
  3. Przyspieszenie od 0-100 km/h jtd
    Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-08-2013, 14:04
  4. Bravo 1.6 SX, czuła reakcja pedału przyspieszenia.
    Napisany przez patrick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-03-2013, 15:37
  5. Przyspieszenie 1,9 jtd 16V
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-05-2010, 21:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-150-km-przyspieszenie-reakcja-na-gaz-29869

zapchany dpf nagle przyspiesza

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl