Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 1.8 - zbiorniczek wyrównawczy  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    474
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Może tak być jak mówisz, ale może również być UPG walnięte, a sam silnik po przegrzaniu. I jeśli tak by było, to bez konkretnych kroków, jak wymiana silnika w całości nie dasz rady. Moim zdaniem za duże ryzyko tutaj występuje. Tak oczywiście jedynie może być, nie musi, jednak jak dla mnie zbyt duże ryzyko. O ile jestem w stanie kupić diesla z uwalonym wtryskiwaczem, czy turbiną, albo nawet dwumasą, to silnika w którym zachodzi możliwość przegrzania wcześniejszego nie ruszam. Raz się tak naciąłem i mi wystarczy.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Mercedesy też są fajne. A170 CDI
    Doszedł Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    453
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Może tak być jak mówisz, ale może również być UPG walnięte, a sam silnik po przegrzaniu. I jeśli tak by było, to bez konkretnych kroków, jak wymiana silnika w całości nie dasz rady. Moim zdaniem za duże ryzyko tutaj występuje. Tak oczywiście jedynie może być, nie musi, jednak jak dla mnie zbyt duże ryzyko. O ile jestem w stanie kupić diesla z uwalonym wtryskiwaczem, czy turbiną, albo nawet dwumasą, to silnika w którym zachodzi możliwość przegrzania wcześniejszego nie ruszam. Raz się tak naciąłem i mi wystarczy.
    Auto sprawdzone było w ASO FIATA pod czym się podpisują.
    Po takim przegrzaniu brałby pewnie olej czy nie trzymał temperatury? Jakie są inne objawy?
    UPG można sprawdzić jeszcze testerkiem w zbiorniczku bądź przy dodawaniu gazu patrzeć czy nie bąbluje płyn chłodniczy.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    474
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    ASO, to przywaliłes grubego humora teraz. ASO ma jedynie swoje procedury i tyle, tam nie ma ludzi co znają się na robocie, bardzo mi przykro.
    Zwykle jest tak, że auto będzie się gotowało po przejechaniu 15 lub więcej km. Zresztą ja tam widzę ślady wywalania płynu. Ok, może widzę to co chce widzieć, ale nauczony na własnej kieszeni takiego auta nie tykam.
    Mogę kupić po jakimś niewielkim gradobiciu, bo to mi nie przeszkadza, zwłaszcza przy użytku miejskim nie ma znaczenia, z innymi usterkami, ale gdy zachodzi nawet uzasadnione podejrzenie upg uciekam gdzie pieprz rośnie i tyle.
    Przegrzanego silnika ciężko ogarnąć, a finansowo to taniej wymienić cały słupek niż reanimować.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    453
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    ASO, to przywaliłes grubego humora teraz. ASO ma jedynie swoje procedury i tyle, tam nie ma ludzi co znają się na robocie, bardzo mi przykro.
    Zwykle jest tak, że auto będzie się gotowało po przejechaniu 15 lub więcej km. Zresztą ja tam widzę ślady wywalania płynu. Ok, może widzę to co chce widzieć, ale nauczony na własnej kieszeni takiego auta nie tykam.
    Mogę kupić po jakimś niewielkim gradobiciu, bo to mi nie przeszkadza, zwłaszcza przy użytku miejskim nie ma znaczenia, z innymi usterkami, ale gdy zachodzi nawet uzasadnione podejrzenie upg uciekam gdzie pieprz rośnie i tyle.
    Przegrzanego silnika ciężko ogarnąć, a finansowo to taniej wymienić cały słupek niż reanimować.

    Właśnie o procedury mi chodziło i z tego co zauważyłem odpowiedzialności się obawiają.
    To jakie formy weryfikacji twoich obaw zalecasz? Jakie są ślady wywalania płynu? Auto jest codziennie użytkowane a ja mam do domu kilkaset kilometrów jak bym je brał więc weryfikacja mogła by się szybko odbyć

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    474
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Sam rozumiem nie byłeś przy sprawdzaniu?
    Raport masz na piśmie wraz z wyszczególnionymi punktami podlegającymi kontroli przez ASO?
    Zresztą, nie bardzo wiem czemu ASO akurat, bo moim zdaniem stacja kontroli i zlecenie przeglądu przed zakupem. Kosztuje to jakieś 400zl ale auto masz przebadane wzdłuż, wszerz i wskroś. Cena zależna od regionu oczywiście, ale ASO może jedynie dywaniki trzepać takim stacjom.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    453
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Sam rozumiem nie byłeś przy sprawdzaniu?
    Raport masz na piśmie wraz z wyszczególnionymi punktami podlegającymi kontroli przez ASO?
    Zresztą, nie bardzo wiem czemu ASO akurat, bo moim zdaniem stacja kontroli i zlecenie przeglądu przed zakupem. Kosztuje to jakieś 400zl ale auto masz przebadane wzdłuż, wszerz i wskroś. Cena zależna od regionu oczywiście, ale ASO może jedynie dywaniki trzepać takim stacjom.

    Byłbym jak bym miał bliżej. A skoro nie mogę to weryfikacja musiała tak wyglądać.
    Cześć na piśmie jak sama faktura gdzie w tytule jest właśnie "sprawdzenie przed zakupem" , wykres ze ścieżki diagnostycznej, stwierdzone zapocenia, ocena lakieru.
    Menzurki wykresu sprawdzania wtryskiwaczy nie zostawiają Są za to bardziej obiektywne .Mam zdjęcia.
    Możemy to już zostawić i skupić sie na tym co przerabiałeś.


    To jakie formy weryfikacji twoich obaw zalecasz? Jakie są ślady wywalania płynu?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    474
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Na filtrze paliwa został nalot, reszta wymieniona lub wyczyszczona, nie widać maski a szkoda, bo pewnie na izolacji tez byłoby widać.
    Jak dla mnie to zbiornik jest na full zapełniony płynem, a nie że kolor ma taki, tylko jest full pełny płynu. Robi się tak, gdy płyn znika w szybkim tempie. A znika gdy jest wyciek lub gdy jest spalany.
    EGR mógł się uszkodzić, ale może była to też próba zmiany żeby wyeliminować inne przyczyny niż UPG.
    Dla mnie auto jest podejrzane, a ASO traktuję jak mechanika, któremu ojciec zafundował warsztat, ale on się broni "ręcyma o nogawkami" przed pracą i myśleniem.
    Ale jak mówiłem, to moje zdanie, a decyzja twoja. Więcej nie będę ci tego egzemplarza już odradzał, bo będziesz mówił że przez irona nie masz Cromy.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Mercedesy też są fajne. A170 CDI
    Doszedł Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    453
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Na filtrze paliwa został nalot, reszta wymieniona lub wyczyszczona, nie widać maski a szkoda, bo pewnie na izolacji tez byłoby widać.
    Jak dla mnie to zbiornik jest na full zapełniony płynem, a nie że kolor ma taki, tylko jest full pełny płynu. Robi się tak, gdy płyn znika w szybkim tempie. A znika gdy jest wyciek lub gdy jest spalany.
    EGR mógł się uszkodzić, ale może była to też próba zmiany żeby wyeliminować inne przyczyny niż UPG.
    Dla mnie auto jest podejrzane, a ASO traktuję jak mechanika, któremu ojciec zafundował warsztat, ale on się broni "ręcyma o nogawkami" przed pracą i myśleniem.
    Ale jak mówiłem, to moje zdanie, a decyzja twoja. Więcej nie będę ci tego egzemplarza już odradzał, bo będziesz mówił że przez irona nie masz Cromy.


    Fakt za czysty ten filtr paliwa nie jest, z reszta jak ogólnie pod maską nie ma błysku.
    Zbiorniczek płynu powinien być mleczny lub pożółkły a tutaj na dole ciemny burak a od połowy jaśniejszy więc stanu nie widać.
    Maty wygłuszającej maskę nie mam na zdjęciach.
    Każda opinia jest przydatna

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    453
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Planuję wymienić zbiorniczek. Oryginalny VALEO ma nr 9202200099172. Ogólnie do CROMY same używki a nowy dedykowany jedne na allegro za 350 zł...
    Znalazłem taki Oplowski https://allegro.pl/oferta/zbiornik-p...SABEgIfyvD_BwE
    Różnica jest taka że en zbiorniczek posiada czujnik. W swoim go nie mam. Ktoś to być może przystosował w Cromie aby faktycznie informował o ubytku płynu?
    Ostatnio edytowane przez Zawaś ; 18-09-2023 o 15:10
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Co to za zbiorniczek?
    Napisany przez morcmarc na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-09-2018, 22:09
  2. Zbiorniczek
    Napisany przez QuazarPL na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-04-2015, 18:39
  3. Zbiornik wyrównawczy Fiat Bravo/Brava/Marea
    Napisany przez byrrt na forum Kupię
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-03-2015, 18:01
  4. Zbiornik wyrównawczy Siena 1,2 min-max
    Napisany przez mnichrudolf na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-02-2015, 18:05
  5. Wylewa płyn przez zbiornik wyrównawczy
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-01-2015, 12:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl