Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 43
Like Tree1lubi to!

Temat: Co sądzicie o Cromie 1.9 - 150KM z automatem? A może brać manual?  

  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Najlepszym rozwiązaniem wg. mnie jest przetestowania obu skrzyni przez zainteresowanego.
    Stwierdzi sam czy odpowiada mu automat czy manual. Części do obu są dostępne i każda z nich wiąże że sobą pewne koszta, jak dwumas, czy wspomniana wymiana oleju.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    krakow
    Wiek
    43
    Postów
    11
    Auto
    croma 1.9 jtd 150 aut.
    Jak na polskie warunki to zmienia biegi bardzo dobrze, przy lekkim nacisnięciu pedału gazu przy 2000 obr/min a jak depniesz to zmienia przed 3000 obr/min, czyli bardzo prawidłowo. Szybsza zmiana to może na tor wyścigowy. Jak trzeba wyprzedzić to wciskasz pedał do dechy i ładnie redukuje o stopien niżej. Może jedyne co mogło by lepiej pracowac to redukcja na nizszy bieg - czasem nie jest ona najpłynniejsza.
    A tak poza tym to automaty DSG montowane w VW są niby szybkie ale kompletnie nie nadają sie do manewrów wyprzedzania ponieważ ta skrzynia z racji dwóch sprzęgieł już wczesniej przygotowuje sobie biegi - Ty chcesz zredukowac a ona akurat wrzuci wyższy bieg. No ale VW dorobił protezę do tego automatu czyli łopatki i one pozwalaja redukować. Fakt faktem DSG jest bardzo szybka.
    Ostatnio edytowane przez janek789 ; 14-12-2011 o 23:19

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeździłem DSG w Superb i jeździłem "automatem" w Oplu Vectra. Było można odczuć fakt, że DSG zapinał biegi szybciej. Jak powiedziałeś, DSG to rozwiązanie dwu wałkowe, jeden wałek jest od biegów parzystych, drugi od nieparzystych. I teraz odpowiednie manipulowanie między obydwoma wałkami plus dwomna sprzęgłami powoduje efekt zrównoważonego przełączania biegów.

    Ale twórcą DSG (to jest ich nazwa handlowa) nie jest VW, jest nią amerykańska firma BorgWarner, nazwała to sobie "DualTronic".
    AutoZine Technical School - Transmission


    Cytat Napisał janek789 Zobacz post
    ale kompletnie nie nadają sie do manewrów wyprzedzania ponieważ ta skrzynia z racji dwóch sprzęgieł już wczesniej przygotowuje sobie biegi
    Czas zapięcia biegu wyżej to 8ms, ale downshift to już 600ms, czyli 0,6s. Taką wartość już spokojnie odczujemy.
    Stąd łopatki.

    Zejście z 6 na 2kę (ten sam wałek) już trwa 900ms czyli prawie 1s. Skrzynia wtedy musi przeskoczyć po wałkach, zejść na 5tkę (inny wałek) i dopiero wtedy może zejść na 2kę.

    A to klony tych skrzyń:
    Volkswagen group DSG / Audi S-Tronic (gearbox built by VW using twin-clutch modules from BorgWarner)
    Bugatti Veyron (built by Ricardo using BorgnWarner clutch)
    Ford Focus & Volvo S40 (by Getrag) (note: Getrag uses BorgWarner clutch)
    Mitsubishi Lancer Evo X (by Getrag)
    Nissan GT-R (by Getrag)
    BMW M-DCT (by Getrag)
    Porsche 911 (by ZF)
    Ferrari California (by Getrag)
    Poczytajcie tą stronę co dałem, dużo fajnych informacji

    Zaś w typowo w FIAT mamy skrzynię C635 DDCT, która jest dwusprzęgłową suchą skrzynią. Zaprezentowano ją w Alfa Rome MiTo. Występuje też pod nazwą Alfa TCT.
    http://www.italiaspeed.com/2010/moto...rbox/2602.html
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 15-12-2011 o 08:49
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał janek789 Zobacz post
    Dlatego troszke jest to komiczne jak ktoś pisze że mu ten automat specjalnie nie odpowiada. Szkoda że tyle marek i koncernów sie pomyliło montując go A na powaznie to bardzo dobry automat i wg mnie bardzo inteligentnie pracująca skrzynia.
    Dla Ciebie komiczne a dla mnie fakt ze ten automat w cromie dziala MIERNIE - nie wiem iloma samochodami ze skrzynia automatyczna miales okazje jezdzic - ja nie jestem jakims mega testerem ale jezdzilem kilkoma i kilka ze skrzynia automatyczna nawet miałem i doceniam dobro takiej skrzyni - jednak gorsze wrażenia ze zmiany biegów mialem tylko w pontiac'u grand pirx ale tam silnik v6 rekompensował jej kiepskie działanie . Przejedz sie sabem z ta skrzynia - zupelnie inaczej - czytaj LEPIEJ działa . Czyli kwestia oprogramowania sterownika... . Dalej obstaje przy swoim i nie polecam tego automatu w cromie bo według mnie działa kiepsko .

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    krakow
    Wiek
    43
    Postów
    11
    Auto
    croma 1.9 jtd 150 aut.
    Cytat Napisał BART_osz Zobacz post
    Dla Ciebie komiczne a dla mnie fakt ze ten automat w cromie dziala MIERNIE. Przejedz sie sabem z ta skrzynia - zupelnie inaczej - czytaj LEPIEJ działa . Czyli kwestia oprogramowania sterownika... . Dalej obstaje przy swoim i nie polecam tego automatu w cromie bo według mnie działa kiepsko .
    Ale się uwziałeś na ten automat w Cromie, użycie słowa "miernie" to już totalna przesada. Nie wiem może jeździłeś rocznikiem 2005 i mogło byc cos niedopracowane, albo trafiłeś na jakis gorszy egzemplarz. Ja uważam że ta skrzynia i z tym oprogramowaniem co ja mam doskonale sie sprawdza w polskich warunkach. Mam rocznik 2008 i działa jak dla mnie bardzo dobrze. Może później wgrali lepsze oprogramowanie. Jeździłem paroma automatami i przyznam, że nie działały lepiej niź w Cromie. Jedynie DSG działa szybciej ale tylko w górę.
    Czytając twoje porzednie posty doszedłem do wniosku, że musiałes jeździć probelmatycznym egzemplarzem. To zdarza się wszystkim markom, że niektóre sztuki chodzą gorzej, a szczególnie te wysyłane na Europe Środkowo-Wschodnią.
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 18:15 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:58 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]
    Cytat Napisał BART_osz Zobacz post
    jak ktos oczekuje wiekszej dynamiki i nie lubi spoznionych reakcji to o automacie musi zapomniec - niestety
    automat w cromkach to jest ich chyba najslabsza strona - sa strasznie wolne, czasem po "depnieciu" nie redukuja i
    przyspieszaja na "obecnym" biegu ... mija chwila i dopiero redukcja ... jesli nasapi oczywiscie . Jak dla mnie
    konstrukcja pozostawiajaca duzo do zyczenia .

    U mnie nie ma czegoś takiego. W pedale gazu jest jest taki klik graniczny po przekroczeniu którego natychmiast redukuje.
    Ostatnio edytowane przez janek789 ; 15-12-2011 o 18:08

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał janek789 Zobacz post
    Ale się uwziałeś na ten automat w Cromie,
    A tam sie uwziołem to ty mnie chcesz przekonać że to coś dobrego .
    Ja po prostu zdania nie zmienię - słaby punkt w cromie i tyle.
    Cytat Napisał janek789 Zobacz post
    Czytając twoje porzednie posty doszedłem do wniosku, że musiałes jeździć probelmatycznym egzemplarzem.
    Do czynienia miałem z nowymi egzemplarzami i to kilkoma branymi prosto ze stocku wiec nie było mowy o "trefnych" brykach .

    W sumie wychodzi że to rzecz gustu ... mi ta skrzynka w cromie nie bardzo pasuje - Tobie natomiast tak. Pozostaje powiedzieć mi tylko że ciesze się że cromka spełnia Twoje oczekiwania .
    encom lubi to.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    krakow
    Wiek
    43
    Postów
    11
    Auto
    croma 1.9 jtd 150 aut.
    Dużo ludzi zachwala Cromkę nie tylko ja. Ja musiałem prostować Twoje opinie, które są krzywdzace dla skrzynki automatycznej w Cromie, bo wiem że w innych autach automaty chodza podobnie ani lepiej ani gorzej. Ty próbowałes wykreowac taki obraz jakby skrzynka w Cromie była do bani co jest totalną nieprawdą i w zasadzie to tyle

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał janek789 Zobacz post
    Dużo ludzi zachwala Cromkę nie tylko ja. Ja musiałem prostować Twoje opinie, które są krzywdzace dla skrzynki automatycznej w Cromie,
    Skoro musiałeś prostować ... ok

    Cytat Napisał janek789 Zobacz post
    Twoje opinie, które są krzywdzace dla skrzynki automatycznej w Cromie, bo wiem że w innych autach automaty chodza podobnie ani lepiej ani gorzej.
    We wszystkich autach ktorych jezdzilem, a naprawde bylo ich nie mało - automaty działały lepiej niz w Cromie - za jednym wyjątkiem o którym wspomniałem wcześniej - i nie jest to kreowanie a stwierdzenie FAKTU ze działanie tej skrzyni w cromie JEST KIEPSKIE.
    Po to jest forum żeby można było wysłuchać różnych głosów - mój jest na NIE - czyli nikomu nie polecę Cromy z automatem bo uważam że to zły wybór.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    krakow
    Wiek
    43
    Postów
    11
    Auto
    croma 1.9 jtd 150 aut.
    Cytat Napisał BART_osz Zobacz post
    Skoro musiałeś prostować ... ok



    We wszystkich autach ktorych jezdzilem, a naprawde bylo ich nie mało - automaty działały lepiej niz w Cromie - za jednym wyjątkiem o którym wspomniałem wcześniej - i nie jest to kreowanie a stwierdzenie FAKTU ze działanie tej skrzyni w cromie JEST KIEPSKIE.
    Po to jest forum żeby można było wysłuchać różnych głosów - mój jest na NIE - czyli nikomu nie polecę Cromy z automatem bo uważam że to zły wybór.

    I znowu to samo. A ja polecę bo wiem że to dobry wybór. Jeździłem Mercedesami roczniki 2001- 2005 w automacie i chodziły gorzej. Jeździłem nowymi Oplami w automacie też chodziły gorzej. Automat w Cromie chodzi bardzo dobrze. Każdy normalny użytkownik będzie zadowolony

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    I znowu to samo
    ... to samo mogę napisać bo widzę że Cie skręca że ktoś ma odmienne zdanie na temat pracy tego automatu .
    Kupujący poczyta i wybierze ... sugeruję się w przypadku decydowania o kupnie , przejechać - pare prób szybkiego zwalniania , przyspieszania, parę manewrów energicznego ruszania , próba wyprzedzania na trasie ... i myślę że decyzja będzie prosta .... .

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Kolega janek789 ma chyba jakąś misję

    Każdy ma prawo do swojej opinii i nie widzę powodu aby je na siłę "prostować" - taki charakter i sens mają fora dyskusyjne, więc stwierdzenie "musiałem prostować" jest nieodpowiednie w tym miejscu. Ja osobiście również nie jestem zwolennikiem automatów i nikomu takowego nie polecam choćby ze względu na koszty serwisu i utrzymania, które nijak się mają do skrzyni manualnych, co chyba jest sprawą oczywistą.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  13. #27
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    panowie. jeden wyraził opinię, drugi też i na tym powinno się skończyć. a cała pozostała "dyskusja" ... - po co to?

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    krakow
    Wiek
    43
    Postów
    11
    Auto
    croma 1.9 jtd 150 aut.
    Hej,

    nie mam żadnej misji ale wiem co piszę bo jeżdzę takim automatem na co dzień i jeździ się super, 100 razy lepiej niż manualem i innymi automatami, którymi miałem "przyjemność" jeździć. Nota bene nigdy nie wróce do manualu to naprawdę przeżytek. Po za tym pamiętam ile musiałem wydać jak wymienaiłem koło dwumasowe razem ze sprzęgłem bo tylko tak to można wymieniać po 150 tys km - tyle to niestety wytrzymuje.
    Ja poprostu nie moge zrozumiec czego kolega chce od tego automatu - super się wyprzedza, bardzo fajnie przyspiesza. Ogólnie bardzo komfortowa jazda. Nie skręca mnie, że masz inne zdanie ale nie mogę zrozumieć, że krytykujesz w czambuł dobrze chodzącą konfiguracje - mam o tym pojęcie bo jeżdzę na co dzień. Ja własnie podczas kupna przejechałem się tym autem i stwierdziłem że Croma z automatem to świetny samochód. I jeżdząc nim na co dzień utwierdzam się w tym przekonaniu.
    Może miałeś złudne wrażenie, że innymi automatami sie lepiej jeździ po 5 minutach jazdy ale nie krytykuj tego w czambuł
    Ostatnio edytowane przez janek789 ; 26-12-2011 o 20:53

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    krakow
    Wiek
    43
    Postów
    11
    Auto
    croma 1.9 jtd 150 aut.
    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Ja osobiście również nie jestem zwolennikiem automatów i nikomu takowego nie polecam choćby ze względu na koszty serwisu i utrzymania, które nijak się mają do skrzyni manualnych, co chyba jest sprawą oczywistą.
    Też tak kiedyś sądziłem ale to niestety mit. Własnie w Polsce ludzie strasznie hołubią manual, a to technologia stara jak sam samochód.
    Skrzynia 6-biegowa to jeszcze można wytrzymać bo daje jakiś komfort, ale w korku manual to masakra cały czas tylko sprzęgło-jedynka-gaz-sprzęgło-na luz-hamulec (6 operacji), automat tylko hamulec (1 operacja). Po paru razach masz wrażenie że sprzęgło jest twarde jak kamień, noga boli. Po za tym wajchowanie, nie dociśniesz sprzęgła to zgrzytnie Pod górkę ruszanie z ręcznego Do nowych automatów to manul ma sie jak pień do nosa.
    Myśle że manul się jeszcze tylko dlatego produkuje że mentalnośc ludzi jednak nie nadąża za technologią. Z drugiej strony stare automaty są gorsze od manuali bo trzymaja wysokie obroty i ciężko je zbić - a duzo ludzi miało do czynienia z takimi. A te nowe to juz inna bajka. Tak że zachęcam kolegę do zainteresowania sie automatem bo koszty obsługi to też mit. Przy manualu masz pewną wymianę dwumasówki ze sprzęgłem miedzy 150 a 200 tys. a w automacie wymieniasz tylko olej jako element cierny.
    Przed moim teraźniejszym automatem miałem auto z 6-biegowym manualem.
    Ostatnio edytowane przez janek789 ; 25-12-2011 o 11:03

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał janek789 Zobacz post
    Przed moim teraźniejszym automatem miałem auto z 6-biegowym manualem.
    Przejeździłem automatami różnej maści i jakości kilkanaście tysięcy km i moje zdanie się nie zmieniło - nuda. Po za tym automat, automatowi nie równy a tych nowoczesnych, sekwencyjnych skrzyni w używanych samochodach, które są w zasięgu "naszej ręki" jeszcze nie ma i długo nie będzie. Jedyna skrzynia, która dawała jako takie poczucie komfortu i naprawdę fajnie się nią jeździło to był Tiptronic Mercedesa w W210/211 - ta skrzynia mnie zaskoczyła pozytywnie co nie znaczy, ze chciałbym takie auto mieć. Reszta automatów to niestety nieudolne podróbki, którym daleko do Tiptronica. Niech kolega poczeka do pierwszego, choćby delikatnego wycieku i wtedy podyskutujemy o kosztach, które mogą przewyższyć nieraz wartość auta. Koledze brak jeszcze pokory, ale i na to przyjdzie czas. Zaznaczam, że jest to moje, prywatne zdanie i proszę mnie na silę nie "prostować"
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Awaryjne otwieranie auta - manual
    Napisany przez sinesium na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-01-2016, 06:54
  2. "Bicie" kół, przy 150km/h drgania kierownicy
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-06-2011, 10:44
  3. a co ze watkiem o starej cromie?
    Napisany przez silvia na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 15:08
  4. manual do bravo hgt
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-08-2010, 20:43
  5. Co sądzicie o tym wynalazku??????????
    Napisany przez artur 2310 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2009, 22:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma automat opinie

fiat croma skrzynia automatyczna opinie

croma automat opinie

automat w cromie

fiat croma automat

https:fiatklubpolska.plcroma-446co-sadzicie-o-cromie-1-9-150km-z-automatem-moze-brac-manual-12736

fiat croma 1.9 jtd automat

fiat croma 1.9 jtd 150km automat opiniefiat croma skrzynia automatycznafiat croma opinie automataisin af40Fiat croma automat czy manualcroma skrzynia automatycznaautomat w fiacie cromafiat croma w automacieskrzynia automatyczna fiat cromafiat croma vs citroen c5fiat croma automatyczna skrzyniacroma 1.9 automatfiat croma 1.9 automat opiniefiat croma 1.9 jtd automat opiniefiat croma automat oponiefiat croma w automacie opiniecroma automat czy manual

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl