Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010

    Ciśnieniowy test szczelności dolotu

    Czy ktoś robił może w Cromie ciśnieniowy test szczelności układu dolotowego? Taki test jest bardziej sensowny niż samo wizualne sprawdzenie stanu układu.
    W A3 1.8T już miałem to dobrze opanowane i myślę teraz jak to prawidłowo zrobić w Cromie. Na wężu zaraz za przepływką montowałem puszkę z podłączoną złączką do kompresora i potem albo zaślepiałem układ przed przepustnicą albo puszczałem przez silnik z tym, że trzeba było po drodze wyjąć jeszcze jeden z zaworków i zaślepić dziurę na czas testu (chyba coś od odmy; żeby nie wdmuchać oleju do dolotu).

    Chodzi o coś takiego jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=s29Q77hK-i4



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Wejście od odmy masz zaraz za przepływką, na tym plastikowym elemencie.
    Sensowniejsze wydaje się podłączyć puszkę z kompresorem za wyjściem z turbo, czyli w taki sposób w jaki rzeczywiście to pracuje. Jest to mega nie wygodne, ale chyba bezpieczniejsze dla turbiny. A może przesadzam?

    Tak czy owak powodzenia

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    I jak Maciek, wymyśliłeś na to sposób ?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No pomysł już jakiś mam ale jeszcze nie było czasu na przetestowanie. Mam już małą puszkę po farbie czy po czymś innym (o średnicy zbliżonej do średnicy gumowego/plastikowego węża, który wychodzi z obudowy filtra powietrza), na to jest założony manometr z szybkozłączką do kompresora (uszczelniłem klejem). Planuję to założyć za filtrem a z drugiego końca zastosować zaślepkę przed EGR/przepustnicą. Jeśli dobrze kombinuję to powinno pozwolić na sprawdzenie szczelności samego dolotu. Pompowanie do wartości ok. 1-1,5 bara. Więcej turbo w Cromie chyba nie dmucha, nie?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Na moje oko sposób dobry.

    A czy psikanie ludwikiem na złącza dolotu przy pracującym silniku ma sens? Da się w taki sposób coś znaleźć?
    Ostatnio edytowane przez Maxi ; 22-09-2016 o 12:31

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Tutaj: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/c...4/4#post251901 Bronx też opisał ten sposób sprawdzania szczelności:

    Cytat Napisał Bronx Zobacz post
    Sprawdź tą szczelność, będziesz miał troszkę dłubania ale będzie wiadomo.
    Odłącz rurę z turbiny, zimna strona ( to co dmuch do IC), odłącz rurę idącą do kolektora.
    Na jednej stronie dotocz z kawałka drewna zaślepkę z manometrem, z drugiej zaślepkę z krućcem. Podłącz pod kompresor i delikatnie naładuj 2-2,5Bara. słuchaj czy gdzieś nie ucieka. Nabij i zostaw na kilkanaście sec i zobacz czy ciśnienie nie spada na manometrze.
    Zatem mam pytanie kolego Bronx do Ciebie: czy w JTD można wpiąć się bezpośrednio za przepływomierzem, czy trzeba za turbiną?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ja się wpisem za turbo, bo łatwiej i masz układ rzeczywisty tak jak to w naturze pracuje

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    A jak ktoś nie ma kanału to z dostępem z góry wpiąć się za turbo będzie nie możliwe. Czy wtedy taka próba wpięcia za przepływką ma sens, w sensie czy powietrze nie będzie uciekać overboostem czy innym zaworem / zmienną geometrią łopatek?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Na TVN Turbo Grzesiek Duda sprawdzał szczelność interculera dymem papierosowym wdmuchując go, ale tam była ewidentna dziura.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    W sumie ma to sens - wpuścić trochę dymu do puszki filtra na pracującym silniku, powinno być widać gdzie ucieka.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    A jak ktoś nie ma kanału to z dostępem z góry wpiąć się za turbo będzie nie możliwe
    jak się mylę to mnie zbesztajcie, ale chyba właśnie najłatwiej się wpiąć za samym turbo od góry. Jak uszczelniałem dolot do IC to wszystko od góry. Można zdjąć plastik nad chłodnicami.

    croma_Ink_LI.jpg
    Ostatnio edytowane przez luk202 ; 08-12-2016 o 13:06

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    zaznaczone miejsce, jest to wlot powietrza do turbiny. tam jest podłączona guma która idzie od filtra powietrza. wyjście na IC jest dokładnie pod tym zaznaczonym, zaznaczyłem na zielono.
    croma_Ink_LI.jpg
    Pozdrawiam


  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dałbym sobie rękę odciąć że jest odwrotnie - i bym teraz chodził bez ręki.
    Dzięki maka za oświecenie. :-)

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Czyli Luk koniec końców wpiąłeś się przed turbo (w takim razie można wpiąć się tuż za przepływką, bo to jest tylko kawałek rury do turbo), i jak Ci wyszedł test szczelności?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Nie robiłem testu jeszcze - dopiero się zabierałem. Na razie rozebrałem i wymieniłem opaski na (jak się okazuje) dolocie do turbo.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Modyfikacja dolotu powietrza
    Napisany przez martinez na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-02-2015, 11:12
  2. Brak dolotu
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-11-2013, 13:27
  3. Buczenie z dolotu (Bravo 1.8 16V)
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 23:34
  4. Szczelność dolotu, turbina i inne takie - Brava 1,9JTD105
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-03-2009, 23:41
  5. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 16:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

test szczelnosci dolotu

https:fiatklubpolska.plcroma-446cisnieniowy-test-szczelnosci-dolotu-32314

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl