Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008

    Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.

    Od pewnego czasu obserwuję duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, ciśnienie utrzymuje się nawet do następnego dnia. Po spuszczeniu ciśnienia nie pojawia się od razu tylko stopniowo. Podejrzewam chłodnicę spalin egra, egr mam zaślepiony ale z chłodnicy kiedyś kapał mi płyn ale zbagatelizowałem sprawę. Miał ktoś kłopoty z taką chłodnicą? Wiem że może się okazać że to jednak uszczelka pod głowicą albo w najgorszym przypadku pęknięta głowica ale na razie łudzę się że to ta pierdółka. Płyn w zbiorniczku nie ubywa i jest czysty w spalinach nie czuć płynu chłodniczego.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kup za kilka zl takie ustrojstwo do badania co2 w zbiorniczku to bedziesz mial sytuacje jasna czy spalini ida do plynu. W zbiorniczku Ci nie bombli?
    A jakby odciac lchlodnice egr tzn. Plyn od niej odciac
    Moze tez kwestia korka.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2015
    Postów
    2
    Kupno testera do CO2 sprawy nie rozwiąże, bo mogą iść spaliny z chłodnicy a mogą przez nieszczelność glowicy

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kosztuje to kilka zlotych. Od czegos trzeba zaczac. Jesli nic nie bedziemy robic i podejmowac prob to stoimy w miejscu. Pisanie postow tez sprawy nie zalatwi. Wszystko to sa sugestie.Trzeba dzialac i probowac.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    chłodniczkę erg możesz w prosty sposób zweryfikować, wystarczy ściągnąć przewody gumowe z króćców chłodniczki i je połączyć, pojeździć sprawdzić czy narasta ciśnienie, u mnie wywalało płyn ze zbiorniczka króćcem przy ścianie grodziowej( tak od kupna auta, nawet miałem podpięty dodatkowy zbiorniczek pod ten przelew) - głowica w 4 miejscach była popękana -dodatkowym agonalnym objawem głowicy było kopcenie na biało z wydechu i słodkawy zapach "spalonego" płynu do chłodnicy

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Właśnie dziś tak zrobiłem, spiąłem węże pomijając chlodniczkę. U mnie płynu nie wywala zapach spalin jest normalny, tylko w tym zbiorniczku płynu woda cały czas się przelewa po troszku. Być może ma tak być a ja szukam kwadratowych jaj.

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    co to znaczy przelewa nagraj jakiś film, górny cienki wąż to powrotka a płyn cały czas krąży w układzie - pompa wody napędzana paskiem rozrządu, może masz uszkodzony zawór w korku i się nie otwiera koszt nowego o ile pamiętam 9 zł

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    No właśnie piszę że może tak ma być a ja dopiero teraz zwróciłem na to uwagę i przeżywam niepotrzebnie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Kolego Python28, sprawdź wentylator chłodnicyna pierwszym biegu czy działa, bo jeśli nie to wytwarza się ciśnienie w układzie chłodzeni , a i przez zbiornik wyrównawczy wywala płyn. Ja tak miałem. Wymieniłem bezpiecznik termiczny i jest w porządku.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jednak niestety to albo głowica pęknięta albo uszczelka. Zdejmę głowice to wszystko będzie jasne.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Są będziesz robił czy gdzies oddajesz do naprawy?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Sam robię, zdjąłem głowicę i jest głowica pęknięta w 4 miejscach.

    Miałem zamiar przy okazji oddać turbosprężarkę do sprawdzenia ale wygląda bardzo dobrze nie ma luzów więc nie będę nic z nią kombinował.

    Na miejscu mam firmę która naprawia głowicę i podjęli się naprawy. koszt to 1400 zł naprawa głowicy.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    no to dość tanio. co wchodzi w zakres prac składających się na naprawę?

    sprawdź tłoki czy nie wyczuwasz na nich luzów.

    rozbierz kolektor dolotowy i wyczyść, masz tam pewnie trochę sadzy.

    jak masz już zwalona pompę paliwa i listwę to wykręć wszystkie czujniki i je przeczyść.

    jak będziesz kupował zestaw uszczelek to w jego skład wchodzi również 20 uszczelniaczy zaworowych. kupując taki zestaw wychodzi najtaniej
    ja kupiłem coś takiego
    https://www.autodoc.pl/ajusa/7191613

    jak sam zdjąłeś głowicę to pewnie popychacze zaworowe zostawiłeś sobie. sprawdź czy się nie przycinają.

    rok temu też spawałem głowicę.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 31-08-2017 o 15:27
    Pozdrawiam


  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Głowicę dzisiaj odebrałem i już założyłem na blok, głowica ma założone nowe uszczelniacze zaworowe.

    Na tłokach nie ma luzów, a kolektor wydechowy już dwa lata temu zrobiłem raz a dobrze. Zaślepiłem klapy wirowy i zaślepiłem EGR, dzięki temu zabiegowi kolektor dolotowy w środku nie ma żadnego nagaru.

    Ile już masz zrobione kilometrów na tej głowicy?


 

Podobne tematy

  1. "ropa" w zbiorniczku wyrównawczym
    Napisany przez klimasz2000 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-04-2022, 11:30
  2. Błoto w zbiorniczku płynu chłodniczego
    Napisany przez ciapus4 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2016, 16:01
  3. Seicento 1.1 kopci, głośno chodzi, ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym.
    Napisany przez mmarkwoicz65 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2014, 18:45
  4. Za dużo płynu w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-11-2009, 19:16
  5. Poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-07-2009, 19:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446cisnienie-w-zbiorniczku-wyrownawczym-plynu-chlodzacego-38235

cisnienie w zbiorniczku wyrownawczymcisnienie w zbiorniczku plynu chlodniczegochlodnica spalin cromafiat cisnienie w zbiorniczkufiat talento 1.6 2019 rok cisnienie w ukladzie chlodzeniapo jakim czasie cisnienie w zbiorniku wyrownawczym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl