Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 47

Temat: Ciśnienie turbo  

  1. #31
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No i co ci w tym logu nie pasuje, jesli chodzi o cisnienie doładowania, to jest wszystko ok
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Noo jedynie to że mierzy więcej niż sterownik uważa że mierzyć powinien. ALe jeśli "tak ma być" to spoko, bo w zachowaniu auta po porządkach z wężykiem i map sensorem nie widzę problemów

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Nie wiem czy będzie to dobrze czytelne...

    4-bieg.jpgoverboost.jpg
    4-bieg-2.jpg
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 25-08-2015 o 22:15

  5. #34
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Takie minimalne różnice w wartościach to normalne, nigdy nie bedzie idealnie, a krzywe praktycznie sie pokrywają więc jest OK
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    A co myslisz o overboost i wartości gdzie zamkniecie w pewnym momencie wynosi 9.99%?

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    shit.... a juz myslałem ze jest dobrze, ale dzisiaj jeszcze jeden test, rozbieg na S,ce, 4-ty bieg i but w podłogę...no i wywaliło
    2608.jpg ....

    Wygląda wiec na to ze problem jest nadal, a to co poprawiłęm wymieniając wężyk to inny temat "przy okazji" (bo poprawa dynamiki jest wyraźna)

    Co więc do diabła może być??? map sensor? zawór overboost?
    Stawiam wstęnie na overboosta - bo o awarii "staje" na poziomie 49,9 % i nie drgnie .. .ale nie wiem - ma ktoś jakieś jeszcze sugestie, jak sprawdzić co padło?
    .... bo turbo.. troche mi nie pasuje , powinienem czuc różnicę dynamiki..

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Na Twoim ostatnim wykresie widać że turbo dmucha prawie pod 3 bary, sporo za dużo. Może zacięta geometria daje popalić... łopatki zamknięte i zwiększają prędkość turbiny i co za tym idzie ciśnienie.
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 26-08-2015 o 16:59

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Tam gdzie masz znacznik na wykresie widać że w dolnym zakresie obrotów 1500 łopatki zmiennej geometri są zamknięte żeby zwkieszyc prędkość obrotowa wirnika turbiny ciśnienie doładowania rośnie, w momencie uzyskania większej prędkości obrotowej silnika nie otwierają się i nie zmniejszają prędkości wirnika tylko go jeszcze bardziej rozpedzaja. Powstaje przeładowanie turbo i błąd.
    zmienna geometria.jpg

    Ja to Tak widze...mogę się mylić
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 26-08-2015 o 17:39

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Czyli - od czeg sugerujesz zacząć? od samej turbiny, czy overboota?

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Napewno taniej i łatwiej zacząć od od overboost. Myślę że chyba się nie skończy bez czyszczenia geometrii

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    też tak czuje... dzis muszę wyjechać, mam nadzieję że wytrzyma 1000km i się coś nie rozwali, a po powrocie trzeba bedzie toto zrobić.. Ile takie czyszczenie może kosztować w W-wie?

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Na necie ogłaszają się już od 150 zł za czyszczenie geometrii plus do tego demontaż 50 zł.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Wiem ale nie chcę tego robićbyle gdzie... nic, muszę zabrać ze sobą kompa w razie czego i unikać butowania...wrócę w poniedziałek to poszukam czegoś z rekomendacji, a w międzyczasie spróvuję jeszcze obejrzeć overboosta - czy da się to w miarę łatwo rozebrać i wyczyścić

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Hej Rafał, masz wiadomość na priv. Wysłałem Ci namiar, mają konkretny sprzęt więc warto do nich zadzwonić no i w Warszawie.
    Pozdro

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Biłgoraj
    Wiek
    38
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1,9 JTD ,150 km,manual
    Rocznik
    2006
    Rafał przerabiałem ten sam problem.Wymiana wężyków, czyszczenie mapsensora,czyszczenie overboosta, w końcu wymiana na nowy i nic.... dalej wywalało błąd P0237.. Najgorsze było to,że czasami wywalało go przy butowaniu ,a czasami przy 180 km/h na autostradzie... ostatecznie dałem turbo do czyszczenia , ponoć nie było specjalnie zawalone,a przycięcie było minimalne.Po czyszczeniu błąd już się nie pojawił.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ciśnienie w kołach
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 02-11-2020, 11:35
  2. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2014, 23:27
  3. Ciśnienie w kołach
    Napisany przez daro55 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-07-2014, 21:17
  4. Ciśnienie wtryskiwaczy 1.9TD
    Napisany przez Bdm na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2011, 13:06
  5. ciśnienie
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-03-2010, 16:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0237 fiat

blad p0237 fiat

fiat croma p0237p0237p0237 fiat croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl