Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    28
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006

    Ciężki Pierwszy Start

    Witam kolegów.
    Mam taki problem z cromcia 1.9 120km 8v, a mianowicie pierwszy start jest bardzo ciężki kulejący az buda rzuca nie ma to znaczenia czy lato czy zima.
    Z ciekawości ostatnie dni zagrzałem świece dwa razy i jest znaczna poprawa.
    Świece pół roku temu nowe bosch'a, rozrusznik wymieniłem na używkę ale w dobrym stanie pozatym po pierwszym odpaleniu cały dzień pali jak złoto.
    Niewiem zabardzo od czego zacząć szukać może macie jakieś pomysły.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2021
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    15
    Auto
    Tipo 1,4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2021
    Cześć, mam wrażenie, że problem sprawiają świece żarowe. Sprawdź, czy dochodzi do nich prąd, czy żarzą itp. Jeżeli po uruchomieniu i rozgrzaniu silnik pracuje równo i bez dławień, to głównym podejrzanym są świece.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    28
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Ok sprawdzę, a jeżeli kopiemy w świecach co byś powiedział na sterownik świec, myślałem że może za krótko je grzeje i ponowne dogrzanie poprawia i wtedy ładnie zapala..?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2021
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    15
    Auto
    Tipo 1,4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2021
    Wykręć świece i przekręć kluczyk - sprawdź czy dobrze zmasowałeś.. Zobacz czy się rozżarzą do czerwoności wszystkie cztery. Mam jednak przeczucia, że grzeje tylko jedna świeca, dlatego powtórne podgrzanie polepsza troszeczkę rozruch.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    28
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Świece akurat dałem do mechanika bo jest to jedna z tych rzeczy których się boję bo zawsze przy takich akcjach mam pecha a dalej nie muszę mówić 😉.
    Ogólnie wywaliło mi komunikat że świece padły i mechanik zaufany mówił że rzeczywiście jedna była przepalona ale z resztą nie było jeszcze dramatu ale wymieniłem cztery. Ale jak piszesz chyba czas się odważyć i ruszyć te świeczki 🤗

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,737
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Miałem podobny problem w swoim aucie.

    Wymieniłem na początek świece, warsztat założył febiego, ale już nie pamiętam co to było dokładnie, pomogło na jakiś czas jak u Ciebie.

    Więc zacząłem szukać przekaźnika, założyłem nówkę, ale nie było poprawy, więc ponownie zamówiłem sobie nowe świece, tym razem Boscha Duraterm 0 250 202 132, były dłuższe niż Febi, ale problem nie zniknął, więc zostało jeszcze jedno rozwiązanie, zamówiłem sobie w ASO oryginalną nową wiązkę. w żadnym innym sklepie nie dało rady dostać i to był bardzo dobry strzał.

    Od tamtej pory żadnych problemów przy odpalaniu.

    Mogłem zamówić same fajki, ale kosztowały tyle samo co cała wiązka.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    28
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Ciekawy trop.. A pamiętasz jak to cenowo wyglądało?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    51
    Postów
    630
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Cyjas Zobacz post
    Cześć, mam wrażenie, że problem sprawiają świece żarowe. Sprawdź, czy dochodzi do nich prąd, czy żarzą itp. Jeżeli po uruchomieniu i rozgrzaniu silnik pracuje równo i bez dławień, to głównym podejrzanym są świece.
    Problem ze świecami lub przekaźnikiem świec żarowych jest sygnalizowany błędem z ECU...
    Miałem uszkodzoną świecę, która nie miała przerwy, tylko zwiększyła się jej rezystancja i rozgrzewała się już nie na samym końcu, tylko powyżej... to też wychwycił komputer i pojawił się błąd na desce.
    Szedłbym w kierunku zwiększenia dawek startowych...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Bartoszko22 Zobacz post
    Ok sprawdzę, a jeżeli kopiemy w świecach co byś powiedział na sterownik świec, myślałem że może za krótko je grzeje i ponowne dogrzanie poprawia i wtedy ładnie zapala..?
    To jest Fiat... dajesz zapłon i jak zgaśnie część kontrolek dajesz na rozruch i tyle.
    Jak będzie potrzeba to świece dalej będą grzały, Ty o tym nie decydujesz.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Cyjas Zobacz post
    Wykręć świece i przekręć kluczyk - sprawdź czy dobrze zmasowałeś.. Zobacz czy się rozżarzą do czerwoności wszystkie cztery. Mam jednak przeczucia, że grzeje tylko jedna świeca, dlatego powtórne podgrzanie polepsza troszeczkę rozruch.
    Nigdy w życiu, uszkodzenie świecy jest sygnalizowane komunikatem.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    48
    Postów
    1,038
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Tak, Uszkodzenie świec jest sygnalizowane komunikatem.
    Uszkodzenie centralki powoduje, że nie zapala się kontrolka świec gdy silnik ma mniej niż około 60 C

    Problem z trzęsąca się kabiną może wynikać:
    - Uszkodzenie koła 2-masowego
    - Uszkodzenie rozrusznika
    - Uszkodzenie akumulatora

    Ogólnie to sprawdził bym jakie są obroty podczas rozruchu i jeżeli jest to mniej niż 200 to sprawdził bym akumulator do jakiego poziomu spada napięcie podczas rozruchu, kable a następnie rozrusznik
    Układ wtryskowy w tym test na przelew zostawił bym sobie na deser
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    28
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Co racja to racja kasę zawsze zdarzę wydać lepiej posprawdzać wszem i obec czynniki pierwsze 😉

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    52
    Postów
    774
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Tak, Uszkodzenie świec jest sygnalizowane komunikatem.
    Uszkodzenie centralki powoduje, że nie zapala się kontrolka świec gdy silnik ma mniej niż około 60 C
    Jest dokładnie tak jak opisał Kolega. Jestem świeżo po wymianie świec żarowych bo w chłodne poranki pojawiał się na ok. 30 sek. komunikat "Sprawdź świece żarowe" na wyświetlaczu i migała kontrolka świec. Silnik odpalał bez problemu ale info było irytujące, nie mówiąc już o nadchodzącej zimie. Całą wymianę przeprowadziłem sam bo dostęp do świec jest bardzo dobry (silnik 16V). Musiałem tylko zakupić długie nasadki aby wykręcić świece. Klucz dynamometryczny był w "odwodzie" na wypadek trudności z odkręceniem ale na rozgrzanym silniku odkręcanie poszło bez problemu. Klucz przydał się oczywiście przy dokręcaniu świec. Całość zabiegu trwała niecałe 30 min. Reasumując proponuje zacząć od świec a jak to nie pomoże (choć na 90% tak) to lecieć kolejne punkty zgodnie z sugestiami Kolegów.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    28
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Tak jak pisałem wyżej świeczki mam półroczne boscha bo też miałem ten komunikat, tak że lecę w aku jak nie to przewody no i deserek wtryski..

  14. #13
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,737
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Bartoszko22 Zobacz post
    Ciekawy trop.. A pamiętasz jak to cenowo wyglądało?
    50 zł świece bosch
    240 zł przekaźnik
    267,27 zł przewody

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2021
    Skąd
    Warchawa
    Postów
    4
    Auto
    mazda
    Rocznik
    2013
    Reasumując proponuje zacząć od świec a jak to nie pomoże.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    51
    Postów
    630
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał tatSonn Zobacz post
    Reasumując proponuje zacząć od świec a jak to nie pomoże.
    ...nie pomoże...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwszy post
    Napisany przez Pawww na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-07-2021, 18:40
  2. Ciężki start 1.9 JTD
    Napisany przez Buka85 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-05-2019, 00:22
  3. Pierwszy problem z DPF
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2013, 09:46
  4. Pierwszy..
    Napisany przez czacha na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 02-01-2011, 15:32
  5. Pierwszy 1000
    Napisany przez gorbash66 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2009, 10:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl