icojeszcze jeżeli po dłuższym postoju stan oleju jest ok a jeżeli po 15 min od wyłączenia silnika stan jest minimalny jak na 2 zdjęciu to znaczy że olej nie spływa tak jak powinien, czyli masz coś z kanałami olejowymi.
No też nad tym myślałem. Ale dlaczego nie wyskakuje lampa alladyna o zbyt niskim ciśnieniu oleju?
Jeszcze mam prośbę, może ktoś pamięta albo może sprawdzić czy w mes/fes wyświetla się poziom % oleju? Bo u mnie nie pokazuje tego parametru.
fes.jpg
U mnie też nie pokazuje.
Ogólnie gdy ja miałem taki komunikat, to po prostu dolałem 200ml i zapomniałem o temacie, a wy tu widzę elaboraty piszecie.
Przypomnę jedynie nieśmiało, że ten nasz bagnet to się nadaje do wszystkiego, tylko nie do pomiaru oleju w silniku, tak więc jeżeli na jego podstawie piszecie te elaboraty to powodzenia życzę.
Nie lepiej żyć spokojnie po dolaniu z 200 ml?
Ostatnie takie komunikaty pojawiały mi się, jak już turbo lekka łykało olej, tak tylko inną drogę wskazuję.
Ostatnio edytowane przez iron64 ; 18-06-2023 o 20:48
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG
Nie oświeca się lampka ciśnienia oleju bo ciśnienie masz dobre tylko masz niski stan oleju i wyskakuje komunikat, tak został zaprogramowany sterownik że ma wyświetlać komunikat jak poziom oleju spadnie poniżej jakiegoś poziomu ale pompa nie idzie na sucho.
Wymień czujnik, nie wiem jakie są różnice pomiędzy nowym a używanym w cenie... Nie musiałem go wymieniać i nie słyszałem aby ktoś go wymieniał.
Z dwa razy wskazał mi niski stan oleju zaraz po wymianie oleju jak za mało go wlałem więc wiem, że działa. To że nie zapala się wskaźnik niskiego ciśnienia oleju może oznaczać tylko tyle, że olej ciągle jest podawany przez pompę ale już czy ciśnienie w magistrali olejowej jest właściwe tego nie pokaże.
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
I tak i nie...
To znaczy owszem jest ale ile? 0,5 Bara czy 6 Bary? Przy jakim ciśnieniu zapali się lampka? Jaka jest zwłoka od spadku ciśnienia do zapalenia się lampki? Przy jakim ciśnieniu oleju następuje zerwanie filmu olejowego na panewkach?
Tego jeżeli nie masz manometru nie wiesz więc na samej lampce bym nie polegał.
Wiele lat temu miałem Fiata UNO DS z silnikiem 1,3 Diesla i tam był w zegarach wbudowany manometr ciśnienia oleju. Ładnie pokazywał jak przy zimnym oleju ciśnienie rosło i jak przy gorącym spadało i jakie było ciśnienie na biegu jałowym.
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 20-06-2023 o 12:37
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Ale smarowanie jest bo jak by go nie było to szybko zajedziesz silnik szczególnie te obecne a on ma problem z poziomem oleju a nie z ciśnieniem. A ciśnienie oleju nie jest zależne od jego poziomu, na bagnecie możesz mieć minimum a smok olejowy i tak jest jeszcze zanurzony w oleju. Jak masz olej to ciśnienie jest zależne od kondycji pompy olejowej. A to co ty pisałeś o ciśnieniu oleju to te zegary też były sterowane elektronicznie a nie ciśnieniem oleju jak zegar hydrauliczny. Jak zawiesił się czujnik oporowy ciśnienia oleju to pokazywał zegar idealnie ciśnienie a tak naprawdę go nie było.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 20-06-2023 o 18:49
Nie
W Fiacie z silnikiem MJTD nie masz suchej miski olejowej więc niski poziom oleju powoduje, że smok na zakrętach/przechyłach/hamowaniu/przyspieszaniu nie zaciąga oleju. Może to trwać krócej niż sekundę może kilka sekund. Rozgrzany olej jest prawie tak płynny jak woda. W takim układzie silnik nie zaciera się od razu a zużywa w przyspieszonym tempie Dlatego w motosporcie nie używa się mokrych misek olejowych bo nikt nie jest w stanie zapewnić ciągłego dopływu oleju do magistrali/smoka pompy Manometr pozwala określić że faktycznie ciśnienie spada lub coś się dzieje niepokojącego z nim. Jeżeli czujnik niskiego poziomu jest sprawny i zapala się kontrolka od niego to znaczy że na przechyłach lub zakrętach poziom oleju spada poniżej wartości minimum, którą podaje producent i do takiego zjawiska już może dojść. Jeżeli odkręciła się jakaś zaślepka/śruba w głowicy (co się zdarza) od magistrali olejowej to ciśnienie będzie na tyle wysokie że wskaźnik ciśnienia smarowania jeszcze będzie wskazywać że jest smarowanie a olej będzie już lał się jak z węża gdzieś w głowicy i nie nadąża spływać w dół do miski.
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 21-06-2023 o 09:04
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Tylko wszystko co piszemy w ostatnich postach jest nie na temat on ma problem z nie ściekającym olejem do miski a nie z poziomem oleju.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 21-06-2023 o 22:57
Konsekwencją jednego może być 2-gie...
Teraz powinien wymienić czujnik aby się upewnić że to nie jego wina. Te czujniki w różnych markach padają i w przypadku gdy auto jest pozbawione bagnetu bo producent zaoszczędził kilka zł prowadzą w konsekwencji do uszkodzenia silnika i to nie jest tylko moje zdanie.: https://youtu.be/jB0gkdNjsws?t=1586
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Ale on przecież ma problem z poziomem oleju wyraźnie jest to udokumentowane zdjęciami że po notce ma ponad stan oleju a jak samochód odpali i przejedzie jakąś trasę to po zgaszeniu auta i postoju ok. 15 min stan oleju jest poniżej minimum na bagnecie, więc to na 100% nie jest wina czujnika.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 23-06-2023 o 08:13