Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree5lubi to!

Temat: check engine oil level - sprawdź poziom oleju silnikowgo  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał icojeszcze Zobacz post
    Do tej pory kupowałem na znanym portalu aukcyjnym od firm z ponad 10-letnim stażem oraz fizycznym punktem sprzedaży. Mam nadzieję, że to nie ten przypadek.\
    Odnośnie samego czujnika to jakieś rady? Używki to pewnie sobie odpuścić, ale warto dopłacić do oryginału czy może być w zamienniku?
    Ja zalewam swoją cromke Selenią i nie mam problemów a obecnie jestem w Kalamacie na poloponezie w Grecji, Cromka spisuje się OK



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    icojeszcze jeżeli po dłuższym postoju stan oleju jest ok a jeżeli po 15 min od wyłączenia silnika stan jest minimalny jak na 2 zdjęciu to znaczy że olej nie spływa tak jak powinien, czyli masz coś z kanałami olejowymi.
    iron64 lubi to.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2021
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 8v
    Rocznik
    2008 FL
    No też nad tym myślałem. Ale dlaczego nie wyskakuje lampa alladyna o zbyt niskim ciśnieniu oleju?
    Jeszcze mam prośbę, może ktoś pamięta albo może sprawdzić czy w mes/fes wyświetla się poziom % oleju? Bo u mnie nie pokazuje tego parametru.
    fes.jpg

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    515
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    U mnie też nie pokazuje.
    Ogólnie gdy ja miałem taki komunikat, to po prostu dolałem 200ml i zapomniałem o temacie, a wy tu widzę elaboraty piszecie.
    Przypomnę jedynie nieśmiało, że ten nasz bagnet to się nadaje do wszystkiego, tylko nie do pomiaru oleju w silniku, tak więc jeżeli na jego podstawie piszecie te elaboraty to powodzenia życzę.
    Nie lepiej żyć spokojnie po dolaniu z 200 ml?
    Ostatnie takie komunikaty pojawiały mi się, jak już turbo lekka łykało olej, tak tylko inną drogę wskazuję.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 18-06-2023 o 19:48
    bob96 lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Nie oświeca się lampka ciśnienia oleju bo ciśnienie masz dobre tylko masz niski stan oleju i wyskakuje komunikat, tak został zaprogramowany sterownik że ma wyświetlać komunikat jak poziom oleju spadnie poniżej jakiegoś poziomu ale pompa nie idzie na sucho.
    icojeszcze lubi to.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Wymień czujnik, nie wiem jakie są różnice pomiędzy nowym a używanym w cenie... Nie musiałem go wymieniać i nie słyszałem aby ktoś go wymieniał.
    Z dwa razy wskazał mi niski stan oleju zaraz po wymianie oleju jak za mało go wlałem więc wiem, że działa. To że nie zapala się wskaźnik niskiego ciśnienia oleju może oznaczać tylko tyle, że olej ciągle jest podawany przez pompę ale już czy ciśnienie w magistrali olejowej jest właściwe tego nie pokaże.
    icojeszcze lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    To że nie zapala się wskaźnik niskiego ciśnienia oleju może oznaczać tylko tyle, że olej ciągle jest podawany przez pompę ale już czy ciśnienie w magistrali olejowej jest właściwe tego nie pokaże.
    Jeżeli lampka Alladyna nie oświeca się to znaczy że jest ciśnienie oleju bo właśnie ta kontrolka jest od ciśnienia oleju.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Jeżeli lampka Alladyna nie oświeca się to znaczy że jest ciśnienie oleju bo właśnie ta kontrolka jest od ciśnienia oleju.
    I tak i nie...
    To znaczy owszem jest ale ile? 0,5 Bara czy 6 Bary? Przy jakim ciśnieniu zapali się lampka? Jaka jest zwłoka od spadku ciśnienia do zapalenia się lampki? Przy jakim ciśnieniu oleju następuje zerwanie filmu olejowego na panewkach?
    Tego jeżeli nie masz manometru nie wiesz więc na samej lampce bym nie polegał.

    Wiele lat temu miałem Fiata UNO DS z silnikiem 1,3 Diesla i tam był w zegarach wbudowany manometr ciśnienia oleju. Ładnie pokazywał jak przy zimnym oleju ciśnienie rosło i jak przy gorącym spadało i jakie było ciśnienie na biegu jałowym.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 20-06-2023 o 11:37
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ale smarowanie jest bo jak by go nie było to szybko zajedziesz silnik szczególnie te obecne a on ma problem z poziomem oleju a nie z ciśnieniem. A ciśnienie oleju nie jest zależne od jego poziomu, na bagnecie możesz mieć minimum a smok olejowy i tak jest jeszcze zanurzony w oleju. Jak masz olej to ciśnienie jest zależne od kondycji pompy olejowej. A to co ty pisałeś o ciśnieniu oleju to te zegary też były sterowane elektronicznie a nie ciśnieniem oleju jak zegar hydrauliczny. Jak zawiesił się czujnik oporowy ciśnienia oleju to pokazywał zegar idealnie ciśnienie a tak naprawdę go nie było.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 20-06-2023 o 17:49
    iron64 lubi to.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Ale smarowanie jest bo jak by go nie było to szybko zajedziesz silnik szczególnie te obecne a on ma problem z poziomem oleju a nie z ciśnieniem. A ciśnienie oleju nie jest zależne od jego poziomu, na bagnecie możesz mieć minimum a smok olejowy i tak jest jeszcze zanurzony w oleju. Jak masz olej to ciśnienie jest zależne od kondycji pompy olejowej. A to co ty pisałeś o ciśnieniu oleju to te zegary też były sterowane elektronicznie a nie ciśnieniem oleju jak zegar hydrauliczny. Jak zawiesił się czujnik oporowy ciśnienia oleju to pokazywał zegar idealnie ciśnienie a tak naprawdę go nie było.
    Nie
    W Fiacie z silnikiem MJTD nie masz suchej miski olejowej więc niski poziom oleju powoduje, że smok na zakrętach/przechyłach/hamowaniu/przyspieszaniu nie zaciąga oleju. Może to trwać krócej niż sekundę może kilka sekund. Rozgrzany olej jest prawie tak płynny jak woda. W takim układzie silnik nie zaciera się od razu a zużywa w przyspieszonym tempie Dlatego w motosporcie nie używa się mokrych misek olejowych bo nikt nie jest w stanie zapewnić ciągłego dopływu oleju do magistrali/smoka pompy Manometr pozwala określić że faktycznie ciśnienie spada lub coś się dzieje niepokojącego z nim. Jeżeli czujnik niskiego poziomu jest sprawny i zapala się kontrolka od niego to znaczy że na przechyłach lub zakrętach poziom oleju spada poniżej wartości minimum, którą podaje producent i do takiego zjawiska już może dojść. Jeżeli odkręciła się jakaś zaślepka/śruba w głowicy (co się zdarza) od magistrali olejowej to ciśnienie będzie na tyle wysokie że wskaźnik ciśnienia smarowania jeszcze będzie wskazywać że jest smarowanie a olej będzie już lał się jak z węża gdzieś w głowicy i nie nadąża spływać w dół do miski.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 21-06-2023 o 08:04
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Tylko wszystko co piszemy w ostatnich postach jest nie na temat on ma problem z nie ściekającym olejem do miski a nie z poziomem oleju.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 21-06-2023 o 21:57

  13. #27
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Tylko wszystko co piszemy w ostatnich postach jest nie na temat on ma problem z nie ściekającym olejem do miski a nie z poziomem oleju.
    Konsekwencją jednego może być 2-gie...
    Teraz powinien wymienić czujnik aby się upewnić że to nie jego wina. Te czujniki w różnych markach padają i w przypadku gdy auto jest pozbawione bagnetu bo producent zaoszczędził kilka zł prowadzą w konsekwencji do uszkodzenia silnika i to nie jest tylko moje zdanie.: https://youtu.be/jB0gkdNjsws?t=1586
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ale on przecież ma problem z poziomem oleju wyraźnie jest to udokumentowane zdjęciami że po notce ma ponad stan oleju a jak samochód odpali i przejedzie jakąś trasę to po zgaszeniu auta i postoju ok. 15 min stan oleju jest poniżej minimum na bagnecie, więc to na 100% nie jest wina czujnika.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 23-06-2023 o 07:13


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 13:24
  3. kontrolka check engine
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-05-2010, 11:08
  4. check engine i blad 1172
    Napisany przez myrek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2009, 16:54
  5. Check engine - o co chodzi?
    Napisany przez luki79 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check engine oil level

fiat croma kontrolka oleju

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-engine-oil-level-sprawdz-poziom-oleju-silnikowgo-16425

fiat stilo kontrolka oleju

check oil level

check engine oil

czek engine

fiat croma kontrolka poziomu oleju

engine oil level

check engine oil level peugeot 407

croma kontrolka z bagnetem oleju

co oznacza check engine oil levelfiat croma engine oilcroma oil level check enginecheck oil engine fiatchange engine oil ivecofiat panda check enginecheck engine oil levfiat croma kontrolka bagnetoil levelcheck engine fiat cromaengine kontrolka oleju fiatcheck oil level jtdcroma czujnik oleju wymiana

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl