Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Check engine błąd  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008

    Check engine błąd

    Witam Kolegów zaobserwowałem dziś coś takiego na, na wył zapłonie wcisnelem pedal gazu i hamulca do końca i przekręcioem zapłon i zaczęła migac kontrolka silnika w następujący sposób 10 razy przerwa 4 razy przerwa 8razy i 10 razy.potem świeci cały czas po odpaleniu auta kontrolka znika Może ktoś to potrafi odczytać
    Wyczytałem ze może to być błąd 0480 błąd wentylatora klimatyzacji 1, ale mi się zdaje że kłima chłodzi normalnie tylko ze jak wł klimatronic obroty minimalne spadają i auto wpada w lekkie drgania i jakby głośno chodziła sprężarka i głośniej w aucie jest. Pisze bo nie miałem auta z klima jeszcze i nie wiem jak poprawnie powinna działać czy powinna głośno chodzić czy czasem powinna jakby zasyczec jakby wpuszczala -dozowala do środka czynnik chłodzący . Mam nadzieje ze.ktos mi się wypowie na temat mojego problemu, problem irytujący dla mnie,.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2019
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma II
    Rocznik
    2007
    Według mnie klima nie powinna głośno chodzić, przynajmniej u mnie nie słychać żeby "zasysała" czynnik .
    Wiadomo że jeżeli masz nawiew na pełnych obrotach to jest trochę głośniej ale to nie wina klimy

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    To "zasysanie czynnika" to pewnie chodzi o głośną pracę zaworu rozprężnego... czyli ilość freonu <50%

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2019
    Skąd
    Doruchów
    Wiek
    38
    Postów
    6
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2007
    Co do kontrolki to nie wiem.
    Co do klimy to różnie bywa w mojej cromie nie czuć zbytnio żadnych odgłosów. To syczenie to napewno czynnik na rozprezniku. To że obroty spadają to też normalne i im słabszy silnik tym bardziej odczuwalne ja mam crome 150kucy i tego nie czuć mam też Passata b5 115 kucy i jest wyrażenie odczuwalny spadek obrotów a zarazem głośniej w środku. Dodatkowe odgłosy z komory silnika to może też być wentylator kilimy zwłaszcza gdy się kończy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Jak wentylator się kończy? Chyba od razu padnie i nie włączy się w ogóle klima. Czy tak? Jak często klime nabijacie? Bo jak mówicie ze jak słuchać jak zasysa czynnik to jest mniej niż połowę gazu to kilka miesięcy temu tak się zaczęło juz nie liczę zimy bo przy 2 stopniach zimna klima w ogóle się nie walczy. Przypomnę ze w czerwcu tamtego roku nabiałem klime dwustrefowa

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego Daro10328 moim zdaniem opisane przez Ciebie w pierwszym poście sytuacje to dwie oddzielne sprawy, które przez przypadek zaistniały w krótkim odstępie czasu. Pierwsza to "miganie" kontrolki oleju, druga to awaria (nieszczelność) klimy. Mogę się mylić ale w Cromie (i innych Fiatach) nie spotkałem się z informacjami o błędach przekazywanymi za pomocą migającej kontrolki np. ciśnienia oleju. Fakt jeśli masz samochód z DPF to może przedmiotowa kontrolka migać gdy komputer zlicza degradacje oleju zbliżającą się do 100% i w ten sposób informuje o konieczności wymiany. W innym przypadku to albo "taka dziwna sytuacja" albo nie pozostaje nic innego jak podłączyć MES. Co do klimy to opisywane odgłosy mogą świadczyć tak jak pisali Koledzy wcześniej o małej ilości czynnika. Powodem może być nieszczelna sprężarka co jest dość częstą przypadłością. Może być konieczna regeneracja. Tak przy okazji do częstotliwości kontroli/nabijania klimy. Ja od lat we wszystkich swoich rydwanach robię to co roku na wiosnę. W tym roku przy sprawdzeniu klimy (podciśnienia, szczelności itd.) była konieczność uzupełnienia czynnika ok. 150 mg (na stan 750 w układzie). Klima chłodziła i chłodzi jak wściekła i takiego ubytku w codziennej eksploatacji nie zauważysz do czasu podłączenia pod maszynę.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    komputer zlicza degradacje oleju zbliżającą się do 100% i w ten sposób informuje o konieczności wymiany.
    Nic nie zlicza. To mit powielany wielokrotnie i bez sensu. Kontrolka miga i jest czysto informacyjna, że nadszedł czas terminu serwisu. Croma ma zapisane, że informuje po 30 000 km od poprzedniego skasowania inspekcji- niby takie long life . Jeżeli ktoś nie kasował inspekcji to taki komunikat i migająca kontrolka równie dobrze może się zaświecić nawet wkrótce po wymianie oleju(ja tak miałem). Croma to nie jest jeżdżące laboratorium żeby badać olej.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2019
    Skąd
    Doruchów
    Wiek
    38
    Postów
    6
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2007
    Kolego daro 10328 wentylator nie musi skończyć się odrazu wystarczy że dostanie luzu na łożysku i będzie buczeć albo kwiczec porostu głośniej pracować a to są oznaki że się może zaniedługo skończyć. Ja staram się nabijać klime co roku na wiosne.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Daro10328 Zobacz post
    Jak często klime nabijacie?
    WRRR jak ja tego nienawidzę...

    Nabijało się kiedyś syfony...

    Klimatyzacja to obieg zamknięty i nie podlega w nim wymianie ani czynnik chłodzący, ani olej ani nic tam nie wymaga osuszenia.
    Z uwagi na ciężkie warunki pracy w pojeździe często instalacja ulega rozszczelnieniu i czynnika ubędzie.
    Dlatego raz w roku wypadało by sprawdzić szczelność i uzupełnić freon.
    @Abramsikowi ubyło 150g/rok czyli jeszcze bym się nie przejmował, do tych 20% ubytku uznaje się że jest OK.

    A tak na marginesie, żeby we Fiacie kombinować z wciskaniem pedałów i włączaniem zapłonu... toż to nie opel, my mamy FESa, MESa
    Czy Daro przypadkiem masz benzynę?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Tak mam 1.8 benzynę a silnik jest oplowski przecież.


 

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez leon000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-07-2018, 17:56
  2. Check engine
    Napisany przez f.lukas na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-05-2017, 21:22
  3. Check Engine DPF
    Napisany przez Bartek1997 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2016, 08:42
  4. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 20:05
  5. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kasowanie inspekcji kontroli oleju fiat croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-engine-blad-44381

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl