Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 20 z 20
Like Tree2lubi to!

Temat: Brak mocy po wymianie rozrządu 1.9 150km  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    bardzo prosto się to sprawdza -demontując głowicę, koszt wcale nie jest duży jak i tak wymienia się rozrząd, popychacze itd. Tropy które koledzy podsyłaja moga być dobre ale moim zdaniem jest trafiony któryś zawór. mam nadzieję że się mylę bo zrzucać teraz głowicę to będzie bardzo niefajnie z $
    Nie mogę się z tym zgodzić... silnik pracuje równo i niema mocy w do 2000 obrotów więc niema potrzeby zdejmować głowicy tylko sprawdzić EGR i doładowanie ...
    Może się tylko wykruszył wężyk od turbiny lub mechanik zapomniał podpiąć zaworek sterujący turbiną... zacząć od najprostszych rzeczy...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Dziękuję za wszystkie informację, obadam kwestie turbiny i EGRa. Idzie weekend to powinna się chwila znaleźć na podpięcie kompa i pogrzebanie pod maską.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Jestem zdziwiony, że zawory nie poszły. Zawsze, ale to zawsze po spotkaniu z tłokami w kolizyjnym silniku zawory gięły się czasem nawet pękały aż niszczyły tłoki wbijając się w nie. A tu klawiatura się rozleciała, a zawory nie...mega dziwne.
    chrom lubi to.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Jestem zdziwiony, że zawory nie poszły. Zawsze, ale to zawsze po spotkaniu z tłokami w kolizyjnym silniku zawory gięły się czasem nawet pękały aż niszczyły tłoki wbijając się w nie. A tu klawiatura się rozleciała, a zawory nie...mega dziwne.
    Też byłem zdziwiony, że zaworów nie ruszylo, ale mechanik mi to wyjasnił. Cały "sekret" polega na tym, że tu zawory są ustawione prostopadle do tłoków, więc przy zderzeniu obydwu cała siła idzie dokładnie wzdłuż zaworu, jakbyśmy gwoździa wbijali. Dodatkowo dźwigienki zaworowe stanowią swego rodzaju "bezpieczniki", pękając w środkowej części gdzie jest łożysko i zarazem najsłabszy ich punkt.
    Mówił też, że w którymś HDI sytuacja jest analogiczna. Ma to sens.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Też byłem zdziwiony, że zaworów nie ruszylo, ale mechanik mi to wyjasnił. Cały "sekret" polega na tym, że tu zawory są ustawione prostopadle do tłoków, więc przy zderzeniu obydwu cała siła idzie dokładnie wzdłuż zaworu, jakbyśmy gwoździa wbijali. Dodatkowo dźwigienki zaworowe stanowią swego rodzaju "bezpieczniki", pękając w środkowej części gdzie jest łożysko i zarazem najsłabszy ich punkt.
    Mówił też, że w którymś HDI sytuacja jest analogiczna. Ma to sens.
    W tym silniku ( 1,9 16V ) jest to normalne ale tylko gdy dojdzie do kolizji podczas uruchamiania... Gdyby doszło do zerwania podczas wyższych obrotów to niestety sytuacja jest dużo gorsza
    Dźwigienki maja przewężenie które ma zadziałać jak bezpiecznik.. Niema wtedy nawet potrzeby zdejmowania głowicy a naprawa ogranicza się do zdjęcia górnej pokrywy głowicy, wymiany dźwigienek i uszczelki pod pokrywą no i oczywiście wymiana elementów rozrządu
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. 1.9 150KM brak mocy
    Napisany przez Bulka159 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-06-2018, 17:55
  2. Brak mocy 1.4 tjet 150KM
    Napisany przez Hunter82 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 11:33
  3. Spadek mocy po wymianie rozrządu Brava 1,4
    Napisany przez Bobass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-02-2012, 14:44
  4. brak mocy po wymianie rozrządu ulysse 2,2 JTD
    Napisany przez Radzio na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2012, 23:39
  5. Brak mocy po wymianie wydechu
    Napisany przez luke na forum Multipla
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-01-2009, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446brak-mocy-po-wymianie-rozrzadu-1-9-150km-42544

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl