Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree2lubi to!

Temat: Brak mocy po wymianie rozrządu 1.9 150km  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005

    Brak mocy po wymianie rozrządu 1.9 150km

    Miałem ostatnio niemiłą przygodę tj uszkodzony rozrząd. Uszkodzenie powstało podczas odpalania silnika, przekręciło się koło zębate paska rozrządu na wale korbowym przez co tłoki spotkały się z zaworami. Efekt? Wszystkie koniki/dźwigienki połamane w drobny mak i uszkodzony napinacz paska. Wymienione zostały:
    - uszkodzone koniki,
    - hydropopychacze,
    - komplet rozrządu,
    - cewka na jednym wtryskiwaczu (uszkodzona przy wyciąganiu)
    - olej z filtrem
    Dzisiaj odebrałem samochód, silnik pracuje ładnie, chyba nawet nieco ciszej, jednak podczas jazdy próbnej od razu zauważyłem, że auto jest strasznie słabe w dolnym zakresie obrotów. Tak do ok 1800-2000 obr nic się nie dzieje, później aż wgniata w fotel, występuje taki nagły przyrost mocy. Przed awarią rozwijanie mocy było dość płynne i przy niskich obrotach autko się już całkiem nieźle zbierało, w miarę równo przyspieszając.
    Zgłaszałem to mechanikowi, przyznał, że też to zauważył, ale nie ma porównania do stanu poprzedniego.
    Poradźcie gdzie może tkwić problem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    naprawa zrobiona na odpierdol, sprawdził ten mechanik w jakim stanie sa zawory, cylindry i głowica? albo chociaz zczytał błedy z komputera?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A jak to miał sprawdzić??bo głowica pewnie nie była ruszana- pewnie sprezanie sprawdzone i tyle.Jeśli ładnie odpala i chodzi to czepialbym sie turbo lub egr.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Sprawdzona została kompresja oraz czy zawory się nie blokują w prowadnicach. Demontaż głowicy to by było mnożenie kosztów w tym wypadku. O błędy nie pytałem, jak będzie chwila to podepnę MESa i sprawdzę. Check się w każdym razie nie świeci...

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ja bym od turbo zaczął moze cos sie zastało..ew. mesem korekty tez duzo powiedza o stanie wtryskow/cylindrow/zaworów ale jak kompresja ok to powinno być ok

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Ja bym od turbo zaczął moze cos sie zastało..ew. mesem korekty tez duzo powiedza o stanie wtryskow/cylindrow/zaworów ale jak kompresja ok to powinno być ok
    Teoretycznie turbina nie była w ogóle ruszana, ale efekt jest chyba podobny jak przy zastanych kierownicach. Zrobię jazdę próbną z wpiętym MESem i zobaczę jak ładuję. To wystarczy?
    Zastanawia mnie też czy taki efekt mógłby wziąć się ze złego ustawienia rozrządu?
    Idąc za tropem tego co było ruszane to rozrząd był składany całkiem na nowo, tylko nie wiem jakie mogą być objawy złego ustawienia. Moc w zasadzie jest, ale nie w całym zakresie obrotów

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Silnik hu.. by chodził jakby rozrząd zle był złożony. Cięzkow cromie to spieprzyć masz na kółkach oryginalne znaki jak i na pasku i tyle . Nie ma zadnej regulacji synchronozacji

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Narazie pozostaje sprawdzenie ciśnienia doładowania w takim razie...

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jeśli rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek to możliwe iż jest spadek mocy. Od 2000 jest kop ponieważ turbo dmucha.
    Sprawdzić czy rozrząd złożony na "znaki" jak ktoś wyżej wspomnial.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    - cewka na jednym wtryskiwaczu (uszkodzona przy wyciąganiu)
    A co z nowym wtryskiwaczem? Używka? Sprawdzona? Pewna? wkodowane IMA w ECU ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Wtrysk został ten co był, zmieniona tylko cewka. Fachowiec mówił, że jak się nie rusza elementów "hydraulicznych" to nie ma potrzeby kodowania na nowo.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Nie wiem jak w przypadku Cromy i wtrysków multijet ale w przypadku Stilo i Unijet'a to wymiana cewki klasyfikowała wtryskiwacz do kolejnej klasyfikacji (3 pozycyjnej w unijetach).
    Klasyfikowanie wtryskiwacza nadaje mu nowe wartości. Cewkę wbrew pozorom reguluje się sprężynką i tulejką (tak bynajmniej było w Unijet) Radzę ci dokładnie się dowiedzieć.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał morcmarc Zobacz post
    Nie wiem jak w przypadku Cromy i wtrysków multijet ale w przypadku Stilo i Unijet'a to wymiana cewki klasyfikowała wtryskiwacz do kolejnej klasyfikacji (3 pozycyjnej w unijetach).
    Klasyfikowanie wtryskiwacza nadaje mu nowe wartości. Cewkę wbrew pozorom reguluje się sprężynką i tulejką (tak bynajmniej było w Unijet) Radzę ci dokładnie się dowiedzieć.
    Ok, dzięki za info. Postaram się to jeszcze zweryfikować w jakimś innym warsztacie.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Kolego skoro opisujesz, że silnik pracuje poprawnie na wolnych obrotach i powyżej 2000 obr masz "moc" to jest to typowy objaw zablokowanego EGR-a w pozycji otwartej.
    Może to jest zbieg okoliczności, może coś w nim siedzi... Tak czy owak nie zamyka się i dopiero po przekroczeniu 2000 obr doładowanie umożliwia przepchnięcie gazów spalinowych
    Druga możliwość która jest równie prawdopodobna przy takiej robocie ktoś urwał lub nie jest podpięty wezyk sterujący łopatami turbiny ... i turbina-łopaty jest cały czas ustawiona w pozycji dla wysokich obrotów i przy niskich obrotach silnika ma niewielkie doładowanie...

    Tak więc sprawdź czy w ogóle cięgno gruszki turbiny pracuje po dodaniu gazu i jesli pracuje to dokładnie oczyść EGR wraz z cewką ... co na pewno nie zaszkodzi autu
    marajan lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    bardzo prosto się to sprawdza -demontując głowicę, koszt wcale nie jest duży jak i tak wymienia się rozrząd, popychacze itd. Tropy które koledzy podsyłaja moga być dobre ale moim zdaniem jest trafiony któryś zawór. mam nadzieję że się mylę bo zrzucać teraz głowicę to będzie bardzo niefajnie z $


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.9 150KM brak mocy
    Napisany przez Bulka159 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-06-2018, 17:55
  2. Brak mocy 1.4 tjet 150KM
    Napisany przez Hunter82 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 11:33
  3. Spadek mocy po wymianie rozrządu Brava 1,4
    Napisany przez Bobass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-02-2012, 14:44
  4. brak mocy po wymianie rozrządu ulysse 2,2 JTD
    Napisany przez Radzio na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2012, 23:39
  5. Brak mocy po wymianie wydechu
    Napisany przez luke na forum Multipla
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-01-2009, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446brak-mocy-po-wymianie-rozrzadu-1-9-150km-42544

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl