Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
Like Tree2lubi to!

Temat: Brak klina na pompie paliwowej - i walka z klapami wirowymi.  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Tak i z praktyki wiem, że katalog źle podaje. Jest szansa, że jak kupisz taki jak pokazuje katalog to będziesz dymał pod drugi inny filtr oleju
    Ostatnio edytowane przez Voyager1 ; 20-01-2019 o 13:41



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Pisałem o tym, że nie można sugerować się wycięciem w dolnej części osłony koła zębatego wału - to nie jest znacznik rozrządu...
    Wiec albo masz blokady wału i blokadę wałka w 1,9 16V albo ustawiasz na znaki jakie są na kołach i na pasku rozrządu... Oczywiście należy pamiętać, że po przekręceniu wału wszystko sie rozjedzie...
    Ważne abyś dobrze napiął pasek - zgodnie z znacznikiem... Jesli przy wyrywaniu kolektora wlał sie płyn do pierwszego cylindra to dobrze jest też wykręcić świecę aby nie narobić sobie problemu i "przedmuchać silnik"
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    42
    Postów
    97
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Lisku jednak wydaje mi się iż dolny znacznik wybity na wale i obudowie tak prawie na 6-tej to znacznik ustawiania rozrządu.
    Zakładałem zestaw contitecha i przypasowałem białe linie paska właśnie tak że jedna jest na znaczniku na dole, drugą przypasowałem do pompy i trzeci wyszedł na zablokowanym kole od rozrządu - na znaczku koła - (blokadą z boku - ten taki magiczny "palec"). Wyszło tak między 1-wszą a drugą). Zrobiłem 4, 8 obrotów i znacznik dolny z kołem się zgrywał.
    Musze wam powiedzieć iż nie jechałem ale tylko przygazowałem i czuć różnice - turbo w końcu słychać bo martwiłem się iż turba nie mam.
    Zrobiłem wymianę oleju. Nie płukałem ON bo już późno było. Przepłukałem go dolewająć 3 puszki płukanki Mannol (3 szt w sumie ok 1 litr)
    Przetestowałem se też interfejs na STN i kopara mi opadła w porównaniu do starego ELM'a.
    Porobiłem inspekcje olejowe w ECU itp itd.
    Aktualizacja danych do EGR. Przedobrzyłem - wywalało błąd EGR - po jakimś czasie.
    Wywaliłem dolną blaszkę z 3 otworami. Zostawiłem tylko tą co idzie do kolektora z 4 otworami. Jest GIT
    Kupiłem na próbę przepływkę NTY - powiem tak - SYF. No może nie taki mocny ale auto zachowywało się dziwnie. Czasem szarpało przy lekkim dodawaniu gazu. Czasem obroty falowały. Wróciłem do swojego używanego Boscha (tamtą zostawię na awaryjny zapas)
    Ostatnio edytowane przez morcmarc ; 22-01-2019 o 00:16

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Z mojego doświadczenia ten znacznik na dole nie pokrywa sie w 100% i oryginalna blokada dolna wału również ustawia go w innym miejscu.. Ale jeśli ustawiłeś na znaczniki na pasku wszystkie koła i dobrze napiąłeś pasek ( znacznik na rolce napinacza jest w właściwym miejscu ) to będzie OK..
    Co do Egra to wystarczy tylko blaszka z 4 otworami za EGR-em a przed kolektorem - i zalecam przeczyścić ( przepolerować rdzeń ) cewki EGR-a. Niestety nawet nowe sa źle wykonane i to musi się zatrzeć...
    Co do przepływek to wielokrotnie ostrzegałem że tylko oryginał i nic innego a nawet te oryginalne BOSCHA są często podrabiane więc musi być z sprawdzonego źródła... niestety trochę kosztują

    Przy okazji oceń stań koła - gumy koła 2-masowego oraz stan pozostałych rolek i napinaczy oraz rolki na alternatorze paska wieloklinowego....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Brak zasilania na pompie paliwa - Fiat brava 1.6 16v pb+lpg
    Napisany przez kamilekkk2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-06-2015, 21:01
  2. Brak napiecia ma pompie paliwa
    Napisany przez NoVi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2013, 18:43
  3. Brak czujnika położenia walka rozrządu
    Napisany przez Frugo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-04-2013, 10:56
  4. Brak zasilania pompy paliwowej bravo jtd105. POMOCY!!!
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 14-01-2011, 13:04
  5. Syfy w pompie paliwowej.
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-07-2009, 14:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl