Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 60 z 60
  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Na chwilę obecną brak jest błędów w jakimkolwiek systemie. Włączniki świateł STOP to już nie tylko styk do świateł, ale tempomat działa. Teoretycznie mam najechane 149000km, a praktycznie 215. Czy wymiana oleju w skrzyni pomoże, czy zaszkodzi? Bo wiele się naczytałem...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Olej w skrzyni należy wymieniać i kropka. Nie ma żadnej dyskusji na ten temat, jeśli ktoś twierdzi że nie ma takiej potrzeby jest idiotą i nie ma pojęcia o budowie automatycznej skrzyni biegów. Jeśli chodzi o czujnik stopu to działa on w ten sposób że, w pozycji gdy naciskasz pedał hamulca otwiera się jeden obwód a zamyka drugi w momencie puszczenia hamulca sytuacja jest analogiczna.

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    No i mamy już jakiś postęp. Ani skrzynia, ani gaz, czy hamulec.
    Byłem dziś u automatycznych skrzynkowców i nie stwierdzili problemu ze skrzynią, choć olej wymienić trzeba. A jak do nich jechałem, to przed jednymi światłami ... zgasł mi silnik. Zatelepotało, przydusiło, pykło i zdechło. Jakby mu czegoś brakowało. Tak se wykoncypowałem, że pewnie paliwa, choć filtr wymieniałem rok temu (12tys.) Jak silnik się nie kręci, to i skrzynia działać nie będzie.
    Jutro się do niego dobiorę i dam znać.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez hudini1974 ; 04-03-2015 o 23:34

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dziwne objawy piszesz, sam jestem ciekaw co takiego jest nie tak. Gdyby nie to że ludzie od automatów skrzynie wykluczyli to obstawiał bym zamiennik momentu a w takiej sytuacji nie mam zielonego pojęcia. Filtr paliwa? na wolnych obrotach? Aż zgaśnie silnik? Mało prawdopodobne, najpierw zaęło brakować by wyższych obrotów na wyższym obciążeniu.

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    48
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał hudini1974 Zobacz post
    No i mamy już jakiś postęp. Ani skrzynia, ani gaz, czy hamulec.
    Byłem dziś u automatycznych skrzynkowców i nie stwierdzili problemu ze skrzynią, choć olej wymienić trzeba. A jak do nich jechałem, to przed jednymi światłami ... zgasł mi silnik. Zatelepotało, przydusiło, pykło i zdechło. Jakby mu czegoś brakowało. Tak se wykoncypowałem, że pewnie paliwa, choć filtr wymieniałem rok temu (12tys.) Jak silnik się nie kręci, to i skrzynia działać nie będzie.
    Jutro się do niego dobiorę i dam znać.
    Pozdrawiam
    Witam
    Pozwole napisać coś od siebie. Mój automat zachowywał się w podobny sposób. Hamując (podkreślam HAMUJĄC, nie dotyczy samoistnego zwalniania po zdjęciu nogi z gazu)- przed światłami, pasami czy po prostu zwalniając powodował efekt wyglądający jak by hamować autem z manualem bez wciskania sprzęgła - gasił silnik. Auto drżało, lekko silnikiem telepało. Komputer nie pokazywał żadnych błędów skrzyni. Pomogła - wymiana oleju w skrzyni a pozniej jej autoadaptacja (czy jakoś tak to mechanik określił). Wszystkie problemy ustąpiły. Tak że proponuję zanim wydasz pieniądze na poszukiwania gdzieś indziej zacznij od zmiany oleju. Myślę ze na 99% pomoże.

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006

    Cool

    Witam po przerwie.
    Dawno mnie tu nie było, a sprawa jest prozaiczna.
    Kiedy pierwszy raz napisałem tu posta pytałem o dziwny dźwięk, jakby świszczenie, zwłaszcza przy zmianie biegów. Byłem zaniepokojony, bo myślałem, że pochodzi od skrzyni. Potem zaczęły się problemy z mocą, a nawet gaśnięcie silnika. W tyle głowy miałem klejące się sprzęgła i hamulce właśnie w skrzyni. I koszty. Dodatkowo naczytałem się o klapach kolektora, wszystkich tych problemach. Okazało się, że te klapki też mam spitolone, cięgno spadło, a po złączeniu ich cuzamen do kupy wywala mi błąd. Ale to też nie było przyczyną. Problem tkwił w ... zaworze EGR. Zacierał się. Blokował w pozycji otwarty. Po oczyszczeniu już działa, ale pozostał ten świszcząco-piszczący dźwięk. Zwłaszcza podczas zmiany biegów. Poza tym okazało się, że (zawór posiada dwie komory i dwa grzybki zamykające) jeden zaworek nie trzyma. Uszczelka pomiędzy zaworem EGR a kolektorem ssącym jest tzw. pozmianowa (pełna z czterema małymi otworami). Mimo to ciśnienie spalin z powodu nieszczelności jednego z zaworków potrafi uchylić cały zawór i mamy szarpania, świszczenia, braki mocy ... Czyli nie skrzynia (a takie miałem obawy, dlatego zacząłem pisać w tym temacie), nie klapki, ani filtr paliwa. Po całkowitym zaślepieniu dolotu do EGR wszystkie te problemy zniknęły. Tylko wywaliło błąd zbyt małego przepływu. Dlatego przygotowałem sobie specjalną uszczelkę na dolot do EGRa (pełną z małą dziurką) i w najbliższym czasie ją zamontuję. Zobaczymy co się będzie działo
    Takie nerwy, a przyczyna prozaiczna
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez hudini1974 ; 24-04-2015 o 23:32 Powód: uzupełnienie

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Odgrzeje temat. Dziś pierwszy raz dopadły mnie "cuda" z moja ASB. Ale po kolei. Pacjent to Cromka jak w opisie nalot 230 tys., olej w skrzyni dynamicznie wymieniany 30 tys. km (ok. 15 miesięcy) temu. Do dziś żadnych niepokojących objawów biegi zmieniają się płynne, brak szarpnięć, kick down działa OK itp. innymi słowy idylla. Jednak dziś skrzynia zaczęła wariować. Musiałem mocniej przyspieszyć o tu doopa. Obroty wzrastają a auto nie ciągnie.Na blacie nie wyskakują żadne kontrolki skrzyni nic. Próby zmiany biegu manualnie nic nie dały po chwili toczenia poczułem że samochód powoli zaczyna ciągnąć i jakoś przejechałem ostatnie 4 km pod dom. Po podłączeniu kompa i dokładnym przeskanowaniu nie był jakichkolwiek błędów ani skrzyni ani silnika ani innych modułów. Myślę sobie mały foszek Cromka strzela wiec kolejna próba drogowa. Przy spokojnej jeździe wszystko OK jednak przy próbie kick down znowu doopa. Obroty rosną a ja zwalniam aż do zatrzymania i nic. Mielę drążkiem, próbuję manualnie, wrzuciłem R a potem D i powoli z wyczuwalnym prześlizgiem dałem radę ruszyć. Z kłopotami dotarłem pod dom. Miałem wrażenie jakby nie było przekazania napędu tak jakby sprzęgło padło (?). Znów komp i znów "0" błędów. Sprawdziłem jeszcze czy nie gubię oleju ale pod samochodem sucho. Myślę, że do trzech razy sztuka i muszę dokładnie sprawdzić kiedy "gubię ten napęd" aby dokładnie wytłumaczyć w serwisie. I z trzecim razem - wszystko było OK. Samochód pięknie przyspiesza, zmienia biegi płynnie a i po depnięciu kick down działa jak należy. No i jestem głupi. Cóż to mogło być? Elektrozawory raczej nie , mechanicznie to raczej by nie było później cudownego ozdrowienia. Macie Koledzy jakieś pomysły. Poniżej screeny z MESa:
    21.02.18 ASB 2 (1).PNG21.02.18 ASB 2 (2).PNG

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    elektrozawory na 99%, mam to samo, przy normalnej jezdzie automat działa jak złoto, próba jazdy dynamicznej konczy sie jak u ciebie

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Jutro będę się kontaktował z serwisem ASB aby umówić wizytę i może dowiem się czegoś więcej. Jedno pytanie Kolego chrom długo bujasz się z tą przypadłością? I czy przy zachowaniu ostrożności da się z tym jeździć?

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    jakieś pół roku :-) a że jeżdzę tylko "w koło komina" to nie ma problemu bo pojechać dynamicznie nie ma gdzie i po co. Ale na wiosne bedzie trzeba cos z tym zrobić. Aktualnie szukam serwisu ASB który wymieni to co trzeba a nie wszystko.

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Dzięki Kolego za info. Mam umówioną wizytę w serwisie ASB na Trakcie Lubelskim (poleconym przez mojego kolegę mechanika). Jak będę już po wszystkim to podzielę się doświadczeniami i odczuciami co do tego serwisu. Mam nadzieję, że może i Tobie przyda się ten namiar.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    bede wdzieczny, jak sie spisza u Ciebie to beda mieli ze mnie klienta

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2019
    Skąd
    Wschód
    Wiek
    54
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Croma 2.2 16v
    Rocznik
    11.2006
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Dzięki Kolego za info. Mam umówioną wizytę w serwisie ASB na Trakcie Lubelskim (poleconym przez mojego kolegę mechanika). Jak będę już po wszystkim to podzielę się doświadczeniami i odczuciami co do tego serwisu. Mam nadzieję, że może i Tobie przyda się ten namiar.
    I jaka była diagnoza? Skrzynia do remontu czy pomogła wymiana oleju?

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Jak obroty wzrastaja a prędkość spada to na 90% są spalone koszyki. W zaleznosci od prędkości i biegu na którym się to dzieje. Mi takie coś się działo między 4 a 5 biegiem. Uczycie straszne. Wyprzedzasz dajesz w palnik a auto zamiast jechać to zaczyna zwalniać i rosną obroty.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  16. #60
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    To da sie łatwo zdiagnozować.Jesli w trakcie postoju zmieniasz biegi i dajesz gazu to predkosc turbiny musi byc 0 jesli na jakims biegu turbina sie kreci a auto stoi to tarcze/kosz rozwalony.


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 15:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 21:24
  3. Brava 1.2 - Lewarek, Skrzynia biegów - Co jest powodem? (Film)
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-09-2012, 10:06
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 18:29
  5. [skrzynia biegów] czy jest mozliwosc rozebrania drazka zmian
    Napisany przez kamilx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2010, 19:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma automatyczna skrzynia

croma skrzynia automatycznafiat skrzynia automatyczna problem fiat croma skrzynia automatyczna opinieaisin wysprzegla miedzy biegamitf80sc szarpie redukcji 3 2croma skrzynia automatyczna opinieaf40 za wczesnie biegskrzynia automatyczna fiat cromaskrzynia automat przeciaga redukcjatf-80sc cromafiat croma automat przy jakich obrotach biegskrzynia af40 opiniehttps:fiatklubpolska.plcroma-446automatyczna-skrzynia-biegow-czy-cos-jest-nie-tak-191403przeskakiwanie biegow w automaciehttps:fiatklubpolska.plcroma-446automatyczna-skrzynia-biegow-czy-cos-jest-nie-tak-19140automat wolno zmienia biegi fiat cromafiat croma 19 skrzynia automatyczna szarpieSkrzynia automat croma 19jtdaisin af40 piszczyskrzynia af40 wady

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl