Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005

    [Automat 2.4] Spadające obroty i samoczynne przyspieszanie podczas jazdy w korku

    Ostatnio pojawił się w mojej kromce następujący problem.

    Jadę 40-50 km trasą i dojeżdżam do zjazdówki i zaczynam jazdę w korku. Stoję, puszczam pedał hamulca, auto rusza, dodaję lekko gazu, po czym puszczam aby auto samo wyhamowało przed pojazdem z przodu - typowa jazda w korku. W momencie gdy puszczam pedał gazu to obroty nie spadają do około 750 rpm jak to ma miejsce na biegu jałowym, ale do około około 500 rpm (tak jakby się dławił lekko), po czym nagle wzrastają do ok. 1000 rpm i (UWAGA) auto w tym momencie samo przyspiesza pomimo tego, że pedał gazu jest odpuszczony!

    Przyznam szczerze, że trochę to niebezpieczne w korku, gdzie odległości pomiędzy samochodami są niewielkie. Ogólnie jest to do opanowania, ale chwila nieuwagi i może się skończyć nieciekawie.
    Poniżej link do filmu, na którym udało mi się zarejestrować obroty podczas takiej sytuacji. Nie zdarza się ona regularnie, głównie po trasie, na rozgrzanym silniku jak wjeżdżam w korek.

    https://www.youtube.com/watch?v=rDKcQfpeHL0

    Czy ktoś miał może podobny przypadek lub wie co może być przyczyną?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Auto przyspiesza bo rosną obroty. Pytanie dlaczego rosną?
    BTW film jest niedostępny/prywatny.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    No właśnie, dlaczego rosną pomimo, że pedał gazu nie jest wciśnięty?
    Film powinien być już dostępny.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    No to laptop w lapę i logujesz jak wzrastaja obroty, wyłap tą sytuację :
    położenie pedału gazu %
    obroty silnika rpm
    ogólna dawka paliwa
    zmierzone ciśnienie paliwa


    Jęsli takie coś by się działo w manualtu i gas positions będzie 0% to masz do sprawdzenia :
    układ railowy z nastawieniem na regulator i czujniki ciśnienia
    wtryski

    pomijam sprawę oczywistą odczytanie błędów skrzyni i ecu
    to ze nie ma nic na blacie nie znaczy że tam jest ok.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    Czy to wszystko sprawdzę przez Multiecuscan? Sprawdzać podczas jazdy czy może być na postoju?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    sprawdzisz multiecuscanem
    to jak ci zaczynają obroty wzrastać musisz złapać, bez różnicy czy jedziesz czy stoisz.
    Musisz zapisac w/w jak zaczną skakac ci obroty

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    O Panie... to będzie misja! Bo to zdarza się nieregularnie, ale OK, spróbuję, dzięki za info

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    Bronx - udało mi się zrobić pomiary, mógłbyś zerknąć i dać znać czy masz jakieś podejrzenia?

    Link do filmiku: https://youtu.be/yTagy2Qsehk

    Zarejestrowałem parametry z Multiecuscan przez około 2 min. Podaje dokładne momenty, w których następuje chwilowy wzrost obrotów po zadławieniu (przeważnie do ok. 1200 RPM) i wtedy auto lekko ciągnie pomimo odpuszczonego pedału gazu:

    0:11

    Obroty silnika: 1162 rpm
    Dawka ogólna paliwa: 9,576 mm3/w
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 307,6 bar
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

    0:26

    Obroty silnika: 1197 rpm
    Dawka ogólna paliwa: 13,374 mm3/w
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 481,3 bar
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

    0:48

    Obroty silnika: 1280 rpm
    Dawka ogólna paliwa: 8,169 mm3/w
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 364,8 bar
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

    1:42.

    Obroty silnika: 1223 rpm
    Dawka ogólna paliwa: 13,425 mm3/w
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 498,8 bar
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%


    Ponadto się pogorszyło, bo coraz częściej dzieje się tak, że po odpuszczeniu pedału gazu silnik się dławi i obroty już nie wzrastają tylko silnik po prostu gaśnie. Widać to w momencie 1:15. Sekundę przed zgaśnięciem parametry po odpuszczeniu pedału jak poniżej:

    Obroty silnika: 1600 rpm
    Dawka ogólna paliwa: 13,929 mm3/w
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 718,6 bar
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Daj mi nr do Ciebie, na pw

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    W pierwszym kroku podmieniłbym sterownik silnika

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    Nie pisałem długo ponieważ w tzw. międzyczasie profilaktycznie wyjeździłem jeden bak z dodatkiem Liqui Moly 2666 Diesel Spulung, oraz aktualnie mam przejechane pół baku z Liqui Moly 2185.
    Specjalistą nie jestem, więc nie wiem czy to zasługa tych środków, ale opisywane przeze mnie objawy ustąpiły i wszystko wróciło do normy.
    Czy to może wskazywać na to, że któreś wtryski kończą już żywot? Na dwóch jest korekta -4,97 i +5,10 - to chyba sporo.

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A na kolejnych ile trzyma?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    Wklejam wartości dla wszystkich.
    P.S. To jest pomiar gdy występował ten problem, na dniach zrobię ponowny pomiar i zobaczę czy coś się zmieniło.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    O boze 5ml bardzo dużo.
    Zrób klasyczna próbę przelewowa


 

Podobne tematy

  1. krótkie duszenie podczas jazdy np. podczas korku
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-10-2016, 17:12
  2. Doblo 1.3 MJ spadające obroty i zgaśnięcie podczas jazdy
    Napisany przez Pink.Panther na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-07-2016, 23:01
  3. Obroty mocno spadają podczas jazdy bez gazu
    Napisany przez TenTypMiś na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-05-2014, 15:30
  4. Spadające obroty podczas dodawania gazu
    Napisany przez mikjazz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-06-2013, 19:19
  5. Brava spadające obroty/moc podczas jazdy
    Napisany przez Grzechv na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-05-2012, 17:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446automat-2-4-spadajace-obroty-i-samoczynne-przyspieszanie-podczas-jazdy-w-korku-35369

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl