Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Croma II 1.9 multijet 120KM
    Rocznik
    2007

    Amortyzatory, może coś twardszego???

    Czy może ktoś ma jakieś doświadczenia z zestawami czy samymi amorkami ?
    Już piszę o co chodzi : wymieniłem amortyzatory przód i tył i na serię i miałem nadzieję że przy szybkiej jeździe w łukach na autostradzie nie będę musiał odpuszczać gazu ( jak na starych skórkach) a tu niestety du..a . Lecę 130km/h za kolegi laguną i widzę że nic się nie zmieniło , tzn przechyla się Croma na boki jak poprzednio o tylko czekam aż na którymś z szybkich łuków , oderwie mi się od nawierzchni tylna ( wew) opona i zaliczę niezły ślizg ( a wolał bym nie &#128521 Autko ma moc iozna tym fajnie śmigać na autostradzie tylko buja się jak meksykańska "tancerka" .
    Plz jak macie jakieś sprawdzone pomysły to dajcie znać .
    Ostatnio edytowane przez Krissall ; 22-09-2018 o 11:15



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Kolego też nadzieją że po wymianie będzie sztywniej mnie zawiodła jak bujało tak buja dalej. do tego układ kierowniczy precyzyjny jak ..... Silnik ma moc niestety nic nie idzie w parze z jego mocą.
    Przylaczam się do pytania.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Jeszcze spróbuj sprężyny wymienić może straciły swoje właściwości.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Postów
    39
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    To nic nie da chyba że gwint włożysz ale to gra nie watra świeczki. Croma wysoki wóz a co za tym idzie wysoko środek ciężkości i fizyki nie oszukasz.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    34
    Postów
    117
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał Krissall Zobacz post
    Czy może ktoś ma jakieś doświadczenia z zestawami czy samymi amorkami ?
    Już piszę o co chodzi : wymieniłem amortyzatory przód i tył i na serię i miałem nadzieję że przy szybkiej jeździe w łukach na autostradzie nie będę musiał odpuszczać gazu ( jak na starych skórkach) a tu niestety du..a . Lecę 130km/h za kolegi laguną i widzę że nic się nie zmieniło , tzn przechyla się Croma na boki jak poprzednio o tylko czekam aż na którymś z szybkich łuków , oderwie mi się od nawierzchni tylna ( wew) opona i zaliczę niezły ślizg ( a wolał bym nie ��) Autko ma moc iozna tym fajnie śmigać na autostradzie tylko buja się jak meksykańska "tancerka" .
    Plz jak macie jakieś sprawdzone pomysły to dajcie znać .
    Może więcej wiary w samochód? Nie jechałem jeszcze autostradą w Polsce po łuku (bez ograniczenia prędkości), po którym Croma nie przeleci 150 km/h. Nawet na mokrym przeważnie nie ma problemu. Samochód się przechyla to fakt, fotele nie trzymają ale auto jedzie jak po sznurku.

    PS: Słynny zakręt na S1 w Bielsku robię >100km/h. Jeszcze nikt mi tam rady nie dał

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    902
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Niestety Croma jest wysoka i wąska więc "Fizyki Panie nie oszukasz"... Ja mam amorki Niebieskie B4 Bilstein i po wymianie kilka lat temu zauważyłem poprawę ale z nóg nie zwala... a obecnie się przyzwyczaiłem... I tak trzeba się zapierać kolanem o drzwi aby nie wylecieć z tego fotela przy ostrych zakrętach jeśli komuś zależy na lepszym trzymaniu to szerokie kapcie 245 mm ( ja mam 215 ) i amorki serii żółtej + wymiana drążka na większej średnicy i zamiast gum tworzywo wstawić... ale to w mojej ocenie przesada

    Mi to co mam wystarcza a co do zakrętu na S1 w Bielsku to zawsze wolałem zwolnić Bo zazwyczaj auto załadowane mam tam na maxa
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    239
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    jak chcesz poprawić prowadzenie Cromy na łukach to sprzedaj ją i kup Alfę 159 :-) Croma to skrzyżowanie kombi z MPV i nigdy nie będzie dobrze jeżdziła po zakrętach, nie do tego ją stworzono.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    95
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Wymiana amorków to spory koszt. Możesz założyć cały zestaw Billstein B12 Pro Kit ale to ze 3500 zł i nie poznasz auta lub wybrać tańszą wersję i założyć same sprężyny Eibacha Pro Kit -30mm i różnica również będzie kolosalna w porównaniu z serią.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Croma II 1.9 multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    A w takim razie na zestawie Eibacha -30mm nie za nisko na Warszawskie ścieżki będzie ? Krawężniki tu duże i dziur jak w serze 😁

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    51
    Postów
    740
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Sam poważnie zastanawiałem się nad sprężynami Eibacha + amorami Bilstein B4. Zdecyduje się raczej na kpl (amortyzatory i sprężyny) od Bilsteina bo jakoś nie widzę Cromki tracej sutkami po asfalcie. Co do warszawskich ulic to Kolega Krissall raczej nie był np w Łodzi. W Wawie dramatu generalnie nie ma.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    95
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Cytat Napisał Krissall Zobacz post
    A w takim razie na zestawie Eibacha -30mm nie za nisko na Warszawskie ścieżki będzie ? Krawężniki tu duże i dziur jak w serze ��
    Bez przesady z tymi dziurami jak w serze, Warszawa ma wg mnie całkiem niezłe drogi. Mam w moim bmw 7 takiego Eibacha i nigdy o nic nie przytarłem nawet przejeżdżając przez progi zwalniające, a pod duże krawężniki nie podjeżdżam. Parkuję na równym
    Ostatnio edytowane przez Aniversario ; 22-10-2018 o 13:09


 

Podobne tematy

  1. Sprężyny i Amorki
    Napisany przez kriss094 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-08-2018, 11:26
  2. amorki
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-06-2012, 20:59
  3. Jakie Amorki ?
    Napisany przez UsK1983 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2010, 18:51
  4. [zawieszenie] Wymienilem amorki i....
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2009, 16:35
  5. Jakie amorki na przód
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 13-02-2009, 22:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl