Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez maka131

Temat: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000

    2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora

    Witam,
    Ciasno przy tym silniku jak w....
    Przyglądałem się i mam pewne obawy, co do wyciągnięcia atka.
    Muszę go wytargać bo piszczy już łożysko, czy ktoś to przerabiał i mógłby się podzielić przemyśleniami ?
    Dziękuję

    p.s
    mógłby mnie ktoś poprawić, to nie jest ten sam silnik co w 159 ? 2.4 20V ?
    Tam nie widzę dwóch pasków pomocniczych
    Ostatnio edytowane przez bronx ; 24-08-2016 o 21:34



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    no stary to się trochę narobisz. nie idzie wyjąć alternatora w żadną stronę bez demontażu sąsiadujących elementów.
    2 lata temu wydłubałem go od dołu. można ale trzeba wyciągnąć kompresor od klimy. nie polecam. problem z założeniem paska.

    w tym roku poszło dużo łatwiej bo zderzak był zdjęty i chłodnice lekko odsunąłem. montaż paska też dużo prostszy.

    niestety bez wyjmowania silnika nie udało mi się wyją jednej śruby. tej na dole co jest przestrzelona przez dwa uchwyty. w standardzie wychodzi w stronę paska rozrządu. ja za pierwszym razem ją wysunąłem trochę i uciąłem piłka do metalu. szybko poszło, śruba bardzo miękka. za kilka zł kupiłem drugą, zwykła w sklepie metalowym.
    Pozdrawiam


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    maka a Ty to hobby masz z tym altkiem że tak co roku wyciagasz
    Delikatni mi popiskiwać zaczyna łożysko, dlatego się pytam jak to ktoś tam męczył.
    Ogólnie ciasno tam.
    Na razie dostosowuję mapy pod styl jazdy żony
    Przynajmniej bez demontażu

    Trza by zrobić jakiś manual dla potomnych
    Dzięki i pozdrawiam

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    niestety bez wyjmowania silnika nie udało mi się wyją jednej śruby
    Czy ja dobrze zrozumiałem, że wyciągałeś silnik do wyjęcia alternatora?
    U mnie w 1,9 od dołu mechanik wyciągał.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Czy ja dobrze zrozumiałem, że wyciągałeś silnik do wyjęcia alternatora?
    U mnie w 1,9 od dołu mechanik wyciągał.
    nie wyjmowałem silnika, procedura wyjęcia alternatora, dla serwisów przewiduje wyjęcie silnika. bez wyjęcia nie uda się wyjąć jednej śruby. jest na tyle długa, że jak chcesz ją wyjąc to się nie mieści, blokuje się o ścianę komory silnika. ja ją przeciąłem kupiłem druga i włożyłem od drugiej strony.
    z tego co widziałem na zdjęciach silników to u Ciebie alternator siedzi w innym miejscu. u nas też można go do dołu wyciągnąć, ale nie jest to już takie proste.

    co do częstego demontażu alternatora to za pierwszym razem padł i oddałem do regeneracji. w tym roku niestety musiałem ściągnąć głowicę, bez odkręcenia alternatora nie można jej zdjąć.

    co do piszczenia to sprawdź czy to nie sam pasek
    Pozdrawiam


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    niestety łożysko

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    No to zrzucaj zderzak, odsuń lekko chłodnicę, zdemontuj obudowę filtra i alternator masz prawie na wierzchu. Odłączasz klemę od akumulatora i zdejmujesz pasek.
    Pasek nie ma napinacza, jest elastyczny, sam go później nie założysz. No chyba, że masz przyrząd do zakładania takich pasków. Ja nie miałem ale z małą pomocą żony nie było problemu z założeniem paska.
    Alternator, po regeneracji, wieszasz na dolnej śrubie, tej długiej. Kompresor klimy odkręcasz, tak około połowy gwintu śrub. Alternator się opuszcza, jego obudowa wchodzi w nacięcie w kompensatorze klimy. No i teraz musisz podnieść auto i prawe koło odkręcić , chyba że robiles to do zdejmowania paska. Zdejmujesz małą osłonę na dole nadkola. Pasek zakładasz na kompresor klimy i delikatnie na alternator. Druga osoba zakłada klucz i kręci wałem. Jak pasek wskoczy dokręcasz kompresor. Ważne żeby najpierw kompresor dokręcić, jego podstawa jest aluminiowa i jeśli będziesz chciał to zrobić na końcu, gwint w aluminium może ucierpieć . Wkładasz jakąś łyżkę do opon, czy co tam masz pod ręką, pomiędzy alternator a kompresor, naciągasz pasek i wkładasz drugą śrubę mocującą alternator. Dokręcasz obydwie śruby . Przykręcasz napinacz paska od klimy. Przykręcasz kable do alternatora i zakładasz klemę na akumulator. Montujesz filtr, chłodnicę i zderzak.
    Jakby co to pytaj, na ile będę pamiętał to podpowiem w razie wątpliwości.
    Powodzenia.
    lukq lubi to.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Niestety walka trwa.
    Pytanie , zderzak przedni tylko plastik, czy pas przedni??
    Bo utknalem.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jeśli chcesz wyjąć alternator do góry to wystarczy zderzak i zespół chłodnic odkręcić, no i oczywiście filtr powietrza. Wtedy już chyba turbo nie przeszkadza. Chłodnic nie musisz całkowicie wyciągać, wystarczy ze je odsuniesz.
    Jak będziesz zdejmował, zakładał pasek alternatora to zluzuj śluby od kompresatora klimy, jest wtedy dużo łatwiej bo alternator niżej się opuści.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    OPIS na Wyciągnięcie alternatora z 2.4

    Po połączeniu sil i pomysłów od maka131.

    Zdemontować filtr powietrza
    spuścić płyn chłodzący, odłączyć rurę z chłodnicy przy altku ( góra)
    zdemontować poduszkę silnika ( tą pod filtrem), podłożyć silnik
    Ściągamy pasek z koła pasowego
    demontujemy napinacz (imbus)
    luzujemy mocowania rur od klimy na pasie przednim
    odkręcamy górną srube od altka, klucz 11, altek opada
    luzujemy dolna srube od altka klucz 19
    demontujemy zderzak przedni ( + dwie sruby wew nadkola)
    demontujemy rury od turbiny, od turbo do pasa przedniego.
    odkręcamy 3 śruby od kompresora, i reka kompresor do gory i sciagamy pasek elastyczny
    odkrecamy oslona plastikowa z chlodnic
    odkrecamy mocowanie chłodnic, dół
    obcinamy breszczotem leb dolnej sruby od alternatora ( ok 30 min)
    demontujemy uchwyt trzymajacy zlączke sondy lambdy i oleju
    wypychamy srube
    odciągamy chłodnice i wyciagamy alternator pomiędzy chłodnicama a lampą

    czas 9-10h

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    O cie chu...j
    Gorzej juz sie go chyba nie dalo wcisnac
    U mnie w 1,9 120Km 30 min cala akcja
    Nie zazdroszcze


 

Podobne tematy

  1. Urwany zawór Croma 2,4 200km
    Napisany przez mietus555 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-08-2015, 19:16
  2. Fiat Croma 2.4 200KM 2008 r spalanie 16 l ?!!!! POMOCY
    Napisany przez silent.neuf na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-04-2013, 12:12
  3. doblo 1.2 klima, wymontowanie alternatora
    Napisany przez leoleszek na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-10-2012, 21:24
  4. wymontowanie nagrzewnicy
    Napisany przez cornelito na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-03-2010, 01:02
  5. Croma 2.4 JTD automat tip-tronic 200km czy warto ??
    Napisany przez Janusz na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-03-2010, 00:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 2 4 jaj wyjac alternator

wymiana alternatora alfa 156 2.4

croma 1.9 jak wyjac alternator

jak wyjac alternator alfa 156 2.4 jtd

alfa 156 2.4 jtd wymiana alternatora cena

wymiana alternatora fiat croma

https:fiatklubpolska.plcroma-4462-4-jtd-200km-croma-06r-wymontowanie-alternatora-33598

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl