Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 73 z 73
Like Tree2lubi to!

Temat: 1,9 jtdm nagle zaczął mulić  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wracając do początku wątku chciałem poinformować że przez 2 kolejne dni auto rano pracuje bez zastrzeżeń, tzn moc wróciła. Dzięki za pomoc i porady.

    Podsumowując całość :
    1. Wyczyściłem kanał wlotowy w kolektorze - ten doprowadzający spaliny z EGR.
    2. Został rozruszany bolec z elektrozaworu EGR (był mocno zacięty)
    3. Wyczyszczano czujnik ciśnienia w kolektorze.

    Przypuszczam że ten elektrozawór był zacięty od dawna i nie on był przyczyną niedomagań (może niepotrzebnie go czyściłem bo teraz więcej dymu i nagaru będzie w kolektorze)
    Prawdopodobnie przyczyną braku mocy był zabrudzony czujnik ciśnienia - foto we wcześniejszych postach (proponuję wyczyśćcie go w swoich Cromach bo jest to 10 min prostej roboty, ale delikatnie aby nie zepsuć). Czujnik jest w środkowej cz. kolektora przykręcany jednym wkrętem. Jest do niego dobry dostęp.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Dziwna sprawa z tą mułowatością przy zimnym silniku. Nie cierpię szukać gremlinów pod maską, więc chyba rozumiem frustrację.

    Zacznij od logów. Zaznacz żeby FES rejestrował parametry: ciśnienie doładowania oczekiwane i rzeczywiste, ciśnienie paliwa oczekiwane i rzeczywiste, masa powietrza oczekiwana i rzeczywista. Do tego dorzuć obroty silnika i prędkość.

    Porób kilka logów w kilku wariantach temperaturowych silnika i wrzuć screeny lub wykresy na forum coś poradzimy.

    Czytałem ostatnio że w starszych Cromach (przed liftowych) układ sterowania turbiny wyposażony był w takie "pudełeczko" podciśnienia. Znajduje się on z tyłu za silnikiem i prowadzą do niego takie dwie rurki. (pompa vacum, "pudełeczko", zawór overboost, turbina).

    Jak wymontowywałem kolektor dolotowy zastanawiałem się co to za ustrojstwo. Okazuje się że w wersjach poliftowych tego "pudełeczka" już nie ma, a podobno one lubią się rozszczelnić. Ktoś kiedyś robił takiego moda że to coś usuwał i szedł od razu do zaworu OB?
    https://www.youtube.com/watch?v=SOtgpENwNUs
    Witam
    Pytanie do posiadaczy Crom po liftingowych 1,9 (150 KM).Czy to "pudełeczko" u was nie istnieje i podciśnienie na sterowanie turbiną jest od razu przekazywane rurkami na overboost
    Pozdrawiam

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Jak kolegom z Fiata o tym powiedziałem, o chęci wywalenia "pudełeczka" to wielkie oczy zrobili.
    NIe wnikając w szczegóły to podobno jest coś zamiast ( jest inaczej) nie tylko likwidacja.
    To "pudełeczko" między innymi ma ciścnienie (pod) dla zamknięcia klapy gaszącej. NIe tylko dla turbo.

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    W naszych silnikach nie ma czegoś takiego jak klapa gasząca. Gaszenie silnika odbywa się poprzez odcięcie zasilania wtryskiwaczy. Przepustnica jest sterowana elektronicznie, a nie podciśnieniem. Stąd na przykład są problemy jak owa elektronika zaleje się olejem z odmy:/

    Nie mniej jednak zgadzam się że na siłę nie powinno się czegoś usuwać, skoro po coś inżynierowie to coś zaprojektowali. Każdy ma wolną rekę

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    ja mam 2006r i nie mam tego "pudełeczka"

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Tak się zastanawiam odnośnie zasyfionego kolektora za zaworem EGR. Skoro u mnie był totalnie zalepiony i silnik działał poprawnie, to może by zatkać wlot do EGR od dołu okrągłą podkładką (i go zaślepić "oddolnie"?

  8. #67
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    No możesz ale w mJTD trzeba dodatkowo modyfikować soft w sterowniku silnika, a to kosztuje.
    Italians Do It Better

  9. #68
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    AR 159 1.9 jtdm Q-tronic
    Rocznik
    2009
    Mylisz się. Właśnie w naszych silnikach jest klapa gasząca a nie przepustnica. I jak sama nazwa wskazuje ma ona swój udział przy gaszeniu silnika, oczywiście odcinane jest też sterowanie wtryskami. Działanie i zastosowanie przepustnicy jest zupełnie inne niż w tym silniku. Co do reszty to się zgadzam.
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    W naszych silnikach nie ma czegoś takiego jak klapa gasząca. Gaszenie silnika odbywa się poprzez odcięcie zasilania wtryskiwaczy. Przepustnica jest sterowana elektronicznie, a nie podciśnieniem. Stąd na przykład są problemy jak owa elektronika zaleje się olejem z odmy:/

    Nie mniej jednak zgadzam się że na siłę nie powinno się czegoś usuwać, skoro po coś inżynierowie to coś zaprojektowali. Każdy ma wolną rekę

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    Mylisz się. Właśnie w naszych silnikach jest klapa gasząca a nie przepustnica. I jak sama nazwa wskazuje ma ona swój udział przy gaszeniu silnika, oczywiście odcinane jest też sterowanie wtryskami. Działanie i zastosowanie przepustnicy jest zupełnie inne niż w tym silniku. Co do reszty to się zgadzam.
    Możemy się zgodzić, że przepustnica pełni również funkcję klapy gaszącej?
    U nas wygląda to tak:przepustnica 1.JPGprzepustnica 2.JPG

  11. #70
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Na stronie 2 i 3 tego tematu pisaliśmy już co nieco nt. przepustnicy zastosowanej w silnikach mjtd. Jest to przepustnica Magneti Marelli o symbolu 48CPD1. W odróżnieniu od tej pokazanej na rycinie, przepustnica sterowana jest elektrycznie, a nie podciśnieniem. Posiada ona funkcję klapy gaszącej, ale jej konstrukcja umożliwia stany pośrednie pomiędzy otwarta/zamknięta, co prawdopodobnie wykorzystywane jest przez sterownik do lepszego wykorzystania spalin z zaworu EGR lub przy okazji dopalania DPF.
    Italians Do It Better

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam !
    Pytanie trochę w temacie.Czy ktoś wyjmował pompę vacum ,czy jest coś na co muszę zwrócić uwagę przy jej wymontowaniu .
    Pozdrawiam

  13. #72
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Zelów
    Postów
    15
    Auto
    fiat Marea
    Rocznik
    2000
    Na początku chciałbym się przywitać, gdyż jestem nowy. Wiem że post jest trochę stary i może niepotrzebnie odświeżam ale mam podobny problem ze swoim fiatem Marea 1.9 JTD (105km).
    Fiacika kupiłem od chandlarza za 2000zl. Pomijając fakt że tulejki tylnie były do wymiany to było oki. Problem polega na tym że rozrusznik długo kręci za nim odpali, następnie kiedy zaczynam przyspieszać zaczyna się świecić marchewka i traci moc, gdy wrzucę bieg jałowy silnik gaśnie. Proszę pomóżcie mi. Nie jestem jakimś super mechanikiem..

  14. #73
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    1990
    Który rocznik? Wygląda na zurzyty akumulator (tak zazwyczaj się zachowuje, kiedy pada) bądź zużyty rozrusznik. Polecałbym Ci wymianę. Ostatnim razem zgłosił się do mnie gość z maszyną Deutza. Skupował ode mnie kilka części z wrzuconej przeze mnie listy na good-goods.pl/deutz/. Objawy były identyczne do tych opisanych przez Ciebie. Dokładnie przebadaliśmy go, no i okazało się, że akumulator przeżywał swoje ostatnie chwile.


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. Nagle zgasł i nie pali
    Napisany przez Lawer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 04-02-2015, 10:26
  2. nagle przstaje pracowac silnik
    Napisany przez pawta30 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-05-2012, 09:38
  3. Wymiana chłodnicy - od czego zacząć ?
    Napisany przez martinezz_pl na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-08-2011, 21:19
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-06-2011, 17:53
  5. CC 700 po przejechaniu 40km nagle straciło moc
    Napisany przez stachu99 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-09-2009, 14:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multiecuscan fiat egr 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl