Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 73
Like Tree2lubi to!

Temat: 1,9 jtdm nagle zaczął mulić  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008

    1,9 jtdm nagle zaczął mulić

    Witam
    Dziś zaobserwowałem w swoim aucie (1.9/150 automat) dziwny objaw. Otóż przy starcie spod skrzyżowania po dodaniu gazu nie chciało wkręcać się na obroty. Po ok 3-5 sek moc nagle przyszła i zaczęło przyspieszać. Później dojechałem do domu ok 8km i silnik zachowywał się normalnie tzn moc była ok. Ok pół godziny temu odpaliłem auto po kilkugodzinnym postoju i objaw się powtórzył tzn przez kilka sekund przy ruszaniu auto praktycznie nie przyspieszało i po kilku sekundach ożyło. Po rozgrzaniu silnika chodzi ok i startuje normalnie i idzie jak rakieta od zerowej prędkości. Skoro moc się pojawia to dolot jest raczej szczelny.

    Problem jest duży na skrzyżowaniach bo chwilowo (losowo) auto nie chce jechać co stwarza niebezpieczeństwo.

    Prośba do Użytkowników forum: co może być przyczyną takiego niedomagania silnika? Może ktoś to już przechodził.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    EGR, i klapy auto ma ?
    Jeśli już nie to następne w kolejce pewnie kierownice w turbinie.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zrobić logi i będzie coś wiadomo. Przy okazji przetrzepać sterownik w poszukiwaniu błedów.
    Italians Do It Better

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    EGR, i klapy auto ma ?
    Jeśli już nie to następne w kolejce pewnie kierownice w turbinie.
    Auto z 2008. EGR był wymieniony przez poprzedniego właściciela pod koniec 2011 (info na metce EGR). Jeżdżę Cromą od półtora roku i nic nie ingerowałem w osprzęt silnika. Kolektor jest w moim silniku chyba plastikowy (nie widać żadnej listwy).
    Objaw jest dziwny bo przez kilka sekund w ogóle nie wkręca się na obroty (pomimo płynnego dodawania gazu). Jakby były kierownice zapieczone to by chyba przyspieszało, tyle że wolniej (tak kiedyś miałem w Golfie). Spróbuje podpiąć komputer i poszukać jakiś błędów na początek. Na desce w każdym razie nic się nie zaświeciło.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ja przy rocznych przebiegach ok 15 tyś km, jazda głównie po mieście, EGR czyszczę raz w roku. Za każdym razem jest tam niezły nalot z sadzy.
    Za pierwszym razem wyczyścisz go w maks 1,5 godz. Kup od razu kryzę serwisowa z 4 otworami. Może przy wymianie została włożona przy wymianie EGR, niestety nie masz pewności. Kosz kawałka blachy nie jest duży a przy czyszczeniu warto założyć.
    Jeśli nie był czyszczony od kilku lat to mógł się zablokować.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Czy program FiatEcuScan 2.6 PL (wersja bez instalacji) który jest w dziale Download nadaje się do szukania błędów silnika w Cromie?

    Mam w chwili obecnej kabel do Octavii (chyba OBD II) czy nadaje się on też do fiata? Wtyczka w każdym razie pasuje do gniazda fiatowskiego.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Program się raczej nadaje (ja używam MultiEcuScan) a i kabel może da radę (ale raczej połączy się tylko ze sterownikiem silnika)

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    FiatEcuScan 2.6 PL zadziałał, wtyczka OBD też. Błędów "niestety" nie było. Poczyściłem trochę szlam z przepustnicy i otwarłem częściowo EGR-a (niestety tego nie czyściłem, może innym razem). Po skręceniu części zrobiłem jazdę testową. Raz przy zimnym siniku przymulił, a później chodził ok. Wygląda że przy zimnym silniku pojawia się ten problem.

    Na razie pozostaje obserwować, bo innego pomysłu nie mam. Mógłby ktoś powiedzieć jak robi się te logi? I ew jakie parametry silnika można sprawdzać.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Dziś rano objaw się powtórzył. Przy ruszaniu i dodawaniu gazu przez kilka sekund auto nie przyspieszało. Zauważyłem też czarny dym z rury (obroty nie rosły ale zaczął lekko dymić, później przy przyroście mocy dyma puścił większego). Objawy są takie jakby brakowało powietrza do całkowitego spalania paliwa. Po przejechaniu ok 2-3 km wszystko działało ok.
    Zastanawiam się czy to nie zapieczone łopatki w turbinie? Może na gorąco się odblokowują. Czy ktoś już miał taki problem z zapieczonymi łopatkami w Cromie? Jak u Was się to objawiało.

    Zastanawiałem się (alternatywnie) czy nie jest to związane ze szczelnością na wężach podciśnieniowych do sterowania turbosprężarką. Ale skoro na ciepłym silniku wszystko działa, to sparciałe wężyki raczej można wykluczyć.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Odpinałeś wtyczkę przepływomierza na próbę?
    Italians Do It Better

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Dziwna sprawa z tą mułowatością przy zimnym silniku. Nie cierpię szukać gremlinów pod maską, więc chyba rozumiem frustrację.

    Zacznij od logów. Zaznacz żeby FES rejestrował parametry: ciśnienie doładowania oczekiwane i rzeczywiste, ciśnienie paliwa oczekiwane i rzeczywiste, masa powietrza oczekiwana i rzeczywista. Do tego dorzuć obroty silnika i prędkość.

    Porób kilka logów w kilku wariantach temperaturowych silnika i wrzuć screeny lub wykresy na forum coś poradzimy.

    Czytałem ostatnio że w starszych Cromach (przed liftowych) układ sterowania turbiny wyposażony był w takie "pudełeczko" podciśnienia. Znajduje się on z tyłu za silnikiem i prowadzą do niego takie dwie rurki. (pompa vacum, "pudełeczko", zawór overboost, turbina).

    Jak wymontowywałem kolektor dolotowy zastanawiałem się co to za ustrojstwo. Okazuje się że w wersjach poliftowych tego "pudełeczka" już nie ma, a podobno one lubią się rozszczelnić. Ktoś kiedyś robił takiego moda że to coś usuwał i szedł od razu do zaworu OB?
    https://www.youtube.com/watch?v=SOtgpENwNUs

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A jak się robi logi? Przy jeździe czy na postoju. Rozumiem że po wybraniu parametrów włącza się zapis i rejestruje w jakimś dłuższym czasie.?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    A jak się robi logi? Przy jeździe czy na postoju. Rozumiem że po wybraniu parametrów włącza się zapis i rejestruje w jakimś dłuższym czasie.?
    Logi najlepiej robić podczas jazdy. Idealne warunki to już jadące auto, i od 2tysięcy ciągniesz z gazem wciśniętym do 3,5-4 jednocześnie rejestrując te parametry o których pisałem. Możesz taką operację powtórzyć kilka razy. Oczywiście pamiętaj o bezpieczeństwie itd.

    Jeśli nie wiesz jak to zrobić, lub nie jesteś pewien może jakiś mechanik się podejmie tej roboty.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Italians Do It Better

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    197
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Witajcie,
    to i ja przyłączę się do wątku. Niestety u mnie również auto zaczęło dzisiaj mulić. Gdy rano jechałem do pracy wszystko było ok. Podczas powrotu na 3 biegu gdy lekko przyspieszałem i auto miało ok. 2 tyś. obrotów, zaczęły być odczuwalne szarpnięcia. Chwilkę poszarpało i przestało. Później zauważyłem, że gdy jechałem poniżej 2 tyś. i energicznie nacisnąłem na pedał gazu auto przyśpieszało bardzo ślamazarnie praktycznie wcale. Gdy już obroty doszły jakoś powyżej 2 tyś. auto ożywiało się. Później znowu gdy jechałem jednostajnie na wyższych biegach np. 4 i miałem ok 2 tyś. obr. zaczynało się szarpanie. Wszystko działo się na rozgrzanym silniku. Nadmienię, że mam EGR-a, częściowo zaślepionego zaślepką z czterema otworami. Od chwili zakupu nie czyściłem zaworu, klapy pewnie mam ale podobnie jak u Lucka niczego u mnie nie widać, żadnej listwy. Gdzieś czytałem, że w niektórych kolektorach listwa jest tak umiejscowiona, że nie widać jej. Wątpię, żeby poprzedni właściciel usunął klapy. Kompa jeszcze nie podłączałem i nie wiem czy są jakieś błędy. Czy takie objawy mogą być skutkiem padniętego przepływomierza?


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nagle zgasł i nie pali
    Napisany przez Lawer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 04-02-2015, 10:26
  2. nagle przstaje pracowac silnik
    Napisany przez pawta30 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-05-2012, 09:38
  3. Wymiana chłodnicy - od czego zacząć ?
    Napisany przez martinezz_pl na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-08-2011, 21:19
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-06-2011, 17:53
  5. CC 700 po przejechaniu 40km nagle straciło moc
    Napisany przez stachu99 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-09-2009, 14:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multiecuscan fiat egr 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl