Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez malec17

Temat: 1.9 150 szarpie, traci moc  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2021
    Skąd
    ZG
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 150
    Rocznik
    2010

    1.9 150 szarpie, traci moc

    Cześć,

    Auto to Croma 1.9 jtdm 150KM. Od jakiegoś czasu podczas przyspieszania w granicach 2tys obr czuć najpierw chwile przerwy i momentalnie mocne szarpniecie wtedy już normalnie przyspiesza. Miałem też jakiś czas temu przygodę w dłuższej trasie nagle stracił moc ledwo przyspieszał ciężko wchodził na obroty. Zatrzymałem się sprawdziłem pod maską wszystko OK, zgasiłem zapaliłem dalej to samo. Po przejechaniu ok 15 km wszystko nagle wróciło do normy. WTF?
    EGR czyszczony, trzpień chodzi płynnie, zawór posiada fabryczna zaslepke z otworami. Klapy usunięte. Czujnik ciśnienia (w kolektorze) sprawdzony był podmieniany, tak samo zawór overboost. DPF prawidłowo się wypala co ok 700-800km do 20%. Nie wiem jak z turbo- może zmienna geometria się zacina? Macie jakieś pomysły?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Przy 1800-2000 to nie turbo tylko EGR..
    Zaślep na 100% i zobacz czy szarpie... błędami które wyskoczą się nie przejmuj
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2021
    Skąd
    ZG
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 150
    Rocznik
    2010
    Cześć
    Wczoraj na chwilę odłaczyłem EGR (wypiąłem wtyczkę). Komputer od razu wywalił błąd. Auto normalnie jechało jakieś 100metrów, póżniej całkowicie stracił moc, prędkość max 30km/h. Zjechałem na pobocze wykasowałem błąd i podpiąłem wtyczkę, wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Czy w takiej sytuacji dalej obwiniać EGR? Przy odłączonej wtyczce teoretycznie zawór powinien być zamknięty (tak jak pełna zaślepka). Czytałem gdzieś na forum że pomimo odpiętego EGR auto powinno jechać normalnie, nieraz nawet nie wywala błędu, a u mnie takie cuda.

    Dzięki za odpowiedź.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał krzychu2414 Zobacz post
    Cześć
    Wczoraj na chwilę odłaczyłem EGR (wypiąłem wtyczkę). Komputer od razu wywalił błąd. Auto normalnie jechało jakieś 100metrów, póżniej całkowicie stracił moc, prędkość max 30km/h. Zjechałem na pobocze wykasowałem błąd i podpiąłem wtyczkę, wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Czy w takiej sytuacji dalej obwiniać EGR? Przy odłączonej wtyczce teoretycznie zawór powinien być zamknięty (tak jak pełna zaślepka). Czytałem gdzieś na forum że pomimo odpiętego EGR auto powinno jechać normalnie, nieraz nawet nie wywala błędu, a u mnie takie cuda.

    Dzięki za odpowiedź.
    Teoretycznie powinien być zamknięty jeżeli jest w pełni sprawny.... na 100% jest zamknięty ale czy twój jest sprawny czy tez nie tego w ten sposób nie ustalisz.
    Tylko zasłonięcie 100% EGR-u blaszką z puszki da odpowiedź czy to wina jego czy może masz problem z sterowaniem zmienną geometrią na turbinie.
    Możesz też odłączyć wężyk idący z zaworku od "gruszki" przy turbinie i zassać powietrze. Jeżeli jest OK to cięgno powinno się wciągnąć na kilkanaście mm a po puszczeniu powietrza powinno bardzo szybko powrócić. Wtedy stwierdzisz czy masz zapieczone kierownice w turbinie czy też nie. Następnie możesz sprawdzić na biegu jałowym czy to cięgno pracuje - wsuwa się w momencie zwiększania obrotów -> "Przygazówki".. Kolejne co możesz zrobić to wykręcić czujnik na kolektorze ssącym i go przeczyścić
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-02-2022 o 14:55
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2005
    Też to przerabiałem, winny był EGR.
    Zaślepianie EGRa nic nie dawało, od razu wywalało błąd i auto całkowicie traciło moc.
    Po wyczyszczeniu zaworu benzyną ekstrakcyjną wydawało mi się, że pracuje płynnie (dużo lepiej niż przed czyszczeniem), zastosowałem oryginalną zaślepkę z ASO z 4 otworami, jednak objawy szarpania pozostały.
    Gruszka turbiny pracowała płynnie (sprawdzenie metodą zasysania powietrza).
    Po jakimś czasie ponownie zdemontowałem zawór przy okazji innej roboty i potraktowałem go płynem do czyszczenia silnika, a następnie płyn wypłukałem benzyną. Zawór wyglądał jak nowy, objawy ustąpiły.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    113
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    EGR dobrze jest rozkręcić całkowicie. Silniczek egr trzeba odkręcić od korpusu i tam może być całkowicie zawalony sadzą. Sam sie na to naciąłem, czyściłem sam korpus a w tej komorze po stronie silniczka było pełno sadzy i ośka sie blokowała pomimo tego że sam korpus był do aluminium wyczyszczony.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    U mnie w wersji 8v bez przepływomierza może jeździć a po odpięciu EGR-a od razu wywala błąd i odcina moc na tyle że zwyczajnie nie da sie dalej jechać. W Alfie miałem ten sam silnik ale bez DPF-a i tam normalnie można było wszystko odłączyć i nadal jeździło. Wywaliło bład ale silnik pracował normalnie.
    steffanson lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2021
    Skąd
    ZG
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 150
    Rocznik
    2010
    Aktualizuje temat.

    Dziś podmienilem zawór EGR na nowy, przy okazji ściągnąłem przepustnice celem przeczyszczenia. Nie była mocno brudna, trochę nagaru na klapce. Otworzyłem też puszkę gdzie jest elektronika, nie było oleju w srodku, czysto. Lekko przetarłem papierem i złożyłem do kupy.

    Po dzisiejszym dniu jazdy i testowania muszę przyznać że jest chyba jeszcze gorzej. Miałem dwa razy taka sytuację że auto nie wchodziło na obroty, tak jakby coś go dławilo. Raz zaraz po odpaleniu silnika zaczął się trzasc na biegu jałowym, zero reakcji na gaz. Chwilę później, jakies 30 sekund przeszlo. Drugi raz podczas jazdy to samo, prawie nie podjechałem pod górkę. Po chwili wróciło do normy.

    Dodam też że wcześniej sporadycznie się pojawiał taki dźwięk zasysanego powietrza po odpuszczeniu gazu w granicach 2-3 tys obrotów. Teraz zdarza się to zdecydowanie częściej i przy stałej prędkości szarpie. Słychać że coś jest z powietrzem, coś go dlawi.

    EGR wykluczam.

    Czy jest to możliwe że klapa przepustnicy świruje i nieraz ogranicza dopływ powietrza? Ewidentnie słychać że coś jest z powietrzem i że go dławi. Podejrzewam że elektronika przepustnicy jest zepsuta. Co Wy na to?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    To może już czas na diagnostykę kompem? Warto byłoby to zrobić, bo tak szczerze z objawów które podałeś to tak trochę wróżenie z fusów. Z jednej strony może EGR, z drugiej może wtryskiwacz itd.

    Bez kompa to sprawdź dolot, jego szczelność, opaski i zagięcia rur szczególnie obejrzyj.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    To może już czas na diagnostykę kompem? Warto byłoby to zrobić, bo tak szczerze z objawów które podałeś to tak trochę wróżenie z fusów. Z jednej strony może EGR, z drugiej może wtryskiwacz itd.

    Bez kompa to sprawdź dolot, jego szczelność, opaski i zagięcia rur szczególnie obejrzyj.
    Zgadzam się że to jest zbyt skomplikowany silnik aby jednoznacznie odpowiedzieć. Skoro nie jest to EGR to może być wszystko... Może być coś z układem wtryskowym/pompami a może być coś z zatkanym intercoolerem, uszkodzoną klapą wirową, przepływomierzem, turbiną, czujnikami...
    Dobra diagnostyka to podstawa...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Silnik traci obroty i szarpie na gazie.
    Napisany przez merylend na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-08-2021, 11:45
  2. 900 nagle strasznie szarpie i traci moc
    Napisany przez mdfimage na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-03-2016, 13:00
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-02-2015, 18:20
  4. Seicento traci moc/szarpie
    Napisany przez Niepek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-07-2012, 21:54
  5. Traci moc!
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-09-2009, 12:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl