Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30

Temat: panewki  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    @up dokładnie tak jak mówi golejowy . Tylko trzeba takie rzeczy robić w markowych warsztatach które sie w tym specjalizują.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    Tylko trzeba takie rzeczy robić w markowych warsztatach które sie w tym specjalizują.
    Bądź mechanik wie co i jak. Jest po prostu ogarnięty.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    nie bardzo rozumiem Twojej ironii, albo nie zrozumiałeś tego co napisałem albo nie masz pojęcia o naprawach głównych silników.
    Normalna operacja przy naprawach silników, a ile pojeździ na szlifowanym, tak jak ze wszystkimi innymi naprawami, jeżeli wykonanie i materiały dobrej jakości to po takiej operacji wał będzie jak nowy.
    pod warunkiem ze podczas regeneracji walu nie dojdzie do uszkodzenia warstwy utwardzonej. duzo zalezy rowniez od stopnia zowalizowania czopow. trza sprawdzic w ksiazce serwisowej jak to jest z podwymiarami naprawczymi. jakby nie bylo, w porzadnym warsztacie zajmujacym sie regeneracja walow, dadza sobie z tym rade.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    pod warunkiem ze podczas regeneracji walu nie dojdzie do uszkodzenia warstwy utwardzonej
    Zwykle podczas remontu tak właśnie się dzieje. Regeneracja wału wiąże się z napawaniem (zalewaniem ubytków). Dobry fachowiec oddaje regenerowany wał do azotowania (utwardzanie powierzchniowe), ale są i tacy, co założą nieutwardzony wał i wtedy możemy się tylko modlić, by wytrzymał dłużej niż do wymiany oleju.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: panewki

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Zwykle podczas remontu tak właśnie się dzieje. Regeneracja wału wiąże się z napawaniem (zalewaniem ubytków). Dobry fachowiec oddaje regenerowany wał do azotowania (utwardzanie powierzchniowe), ale są i tacy, co założą nieutwardzony wał i wtedy możemy się tylko modlić, by wytrzymał dłużej niż do wymiany oleju.
    Jak wał jest w takim stanie, że trzeba go najpierw napawać, później szlifować później powierzchowo utwardzać (wał jest fabrycznie kuty) mając nadzieję, że się nie skrzywi to
    Dobry fachowiec kupuje nowy wał bo koszt naprawy robi się trochę zbyt wysoki w stosunku do ceny nowego wału.
    "... I guess it's just the way I'm wired."

  7. #21
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Dobry fachowiec kupuje nowy wał bo koszt naprawy robi się trochę zbyt wysoki w stosunku do ceny nowego wału.
    Kupuje nowy, bo zwiększa to jego zysk, bez ryzyka fuszerki. Regeneracja wału ma sens jedynie w przypadku miejscowego uszkodzenia (np. gdy zatarciu uległa tylko 1 panewka).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: panewki

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Kupuje nowy, bo zwiększa to jego zysk, bez ryzyka fuszerki. Regeneracja wału ma sens jedynie w przypadku miejscowego uszkodzenia (np. gdy zatarciu uległa tylko 1 panewka).
    Tzn w jaki sposób ma to zwiększyć zysk? Klient przecież płaci za części i usługi osób trzecich. Mechaników którzy nie tylko sami składają silnik alei regenerują wał zasadniczo nie ma. Zysk mechanika się nie zwiększa bo na fakturze poza ceną za jego robociznę stoją ceny części. Zresztą rachunki za części też z zasady powinny być do tego dołączone.

    Ryzyko fuszerki? Znaczy co, składam i może się uda a może nie? To nie loteria. Jak wszystko jest zrobione tak jak ma być to działa.
    Problem w tym, że w większości wypadków klienci zaczynają szukać oszczędności. Mamy wtedy fuszerkę na życzenie klienta. Tyczy się to każdej naprawy.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    Ostatnio edytowane przez dejv667 ; 18-02-2013 o 18:41

  9. #23
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Tak, tylko że mechanik dolicza swoją prowizje także do ceny części. Dziwnym trafem coraz mniej jest mechaników, którzy wymieniają np. szczotki rozrusznika, czy alternatora. Wolą kupić cały i nie babrać się z rozbieraniem. Przecież klient i tak zapłaci...
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: panewki

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Tak, tylko że mechanik dolicza swoją prowizje także do ceny części. Dziwnym trafem coraz mniej jest mechaników, którzy wymieniają np. szczotki rozrusznika, czy alternatora. Wolą kupić cały i nie babrać się z rozbieraniem. Przecież klient i tak zapłaci...
    Jak do tej pory jeszcze żaden mechanik nie doliczył mi prowizji do cen części które musiał kupić. Generalnie jak to widzisz? Dostaje fakturę za wał od sprzedawcy wału i kolejną za ten sam wał od mechanika ale z wyższą ceną?

    Druga sprawa, że ceny usługi i części i potrzebnych części ustala się przed robotą sprowadzając stosowny kosztorys/wycenę. Jeśli mechanik jest mi w stanie zaoferować części w cenach tańszych od konkurencji to może za to brać nawet 200% prowizji - ja i tak będę zadowolony.
    No i ciekawi mnie jak to jest rozliczane przez skarbowy. Skoro niemal tego samego dnia mechanik kupuje daną część i sprzedaje z zyskiem to skarbowy aż zaciera ręce

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    Ostatnio edytowane przez dejv667 ; 19-02-2013 o 00:22

  11. #25
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Dostaje fakturę za wał od sprzedawcy wału i kolejną za ten sam wał od mechanika ale z wyższą ceną?
    Bzdura. Mechanik zwykle nie pokaże ci faktury z ceną którą on zapłacił. Wystawi tylko fakturę za części i robotę, ale już ze swoją marżą.
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Skoro niemal tego samego dnia mechanik kupuje daną część i sprzedaje z zyskiem to skarbowy aż zaciera ręce
    A od kiedy tak jest? Co ma skarbówka do takiego biznesu. Kupiłem, zamontowałem w samochodzie, skasowałem za usługę, wystawiłem fakturę i z tego się rozliczam. Podstawową zasadą każdego biznesu jest osiągnięcie zysku, więc czego tu się bać, jeśli ten zysk wykazuję i płacę podatek?
    Komuś, kto ma jakieś pojęcie o mechanice taki fachowiec krzywdy nie zrobi, ale jeśli zorientuje się, że ma do czynienia z laikiem, to nie będzie bawił się w wymianę bezpiecznika, tylko wymieni - dajmy na to - cały układ sterujący i każe sobie zapłacić (znam takie przypadki nawet z ASO).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: panewki

    Kolego, nie chce mi się bawić w udowadnianie tego co bzdurą jest a co nie.

    W każdym razie może udaj się do swojego mechanika który tak Cię skubie i powiedz że chcesz wymienić wał korbowy w o którym tu mowa na nowy. Regeneracja Cię nie interesuje bo nie chcesz się bawić w reklamacje. Części mają być nowe bo chcesz gwarancję zarówno na części jak i usługę.
    Ciekawi mnie co ów mechanik Ci odpowie. Prawda jest taka, że zabawa w regenerację wału w postaci napawania, szlifowania,azotowania jest ekonomicznie bez sensu. Szczególnie, że ten ostatni proces potrafi pokrzywić wał. Jeśli wał jest w stanie wymagającym takiej naprawy to się go wymienia i tyle. Powie to każdy fachowiec który zajmuje się naprawą silników. Zależnie od tego co klient zdecyduje kupuje się nowy lub używany wał. Koniec historii.
    Dorabianie teorii spiskowych, do tego że mechanik nie chce się podjąć regeneracji jakiejś części bo chce skasować prowizję za sprzedaż podzespołu to lekka przesada - szczególnie w czasach gdy możemy sprawdzić ceny części PRZED wykonaniem naprawy i zdecydować czy zaproponowana cena nam odpowiada czy nie. Jeśli ktoś proponuje mi ceny które mi odpowiadają to w gruncie rzeczy jest kompletnie obojętne czy na tej sprzedaży zarabia 5 czy 15%. Ja jestem zadowolony i on ma swój zysk. Mniejsze ryzyko fuszerki? Co to w ogóle za pojęcie? Płacąc za usługę oczekuję jakości i fachowości. Gdy mechanik mówi, że aby ową jakość zachować należy daną część wymienić na nową to ją wymieniam.
    Temat tego co stoi na fakturze to temat rzeka - tyle że trochę nie na miejscu w tym temacie bo lwia część do tych silników jest niedostępna w postaci zammieników z popularnych hurtowni części. Również ASO ich nie oferuje. Części takie jak nowe wały czy pompy oleju są dostępne głównie w prywatnych sklepach i to one udzielają na te części gwarancji. Podstawą jest naturalnie faktura za część plus faktura za fachowy montaż. Jeszcze żaden mechanik którego o to poprosiłem nie miał problemu z tym aby do faktury za swoją usługę dołączyć rachunki za części jeśli pochodziły one od osób trzecich. W czym więc problem?

    Nie wiem, może wybieram złych mechaników? W każdym razie jak do tej pory każdy mechanik u którego byłem dawał mi wybór gdy szło o części: albo kupował je on albo ja - z zależności od tego co było DLA MNIE tańsze. Kosztorys, ceny usługi, części itp zawsze ustalam przed robotą i jak do tej pory nie czuję się oszukany. Ludzie u których kupuję części widać też nie bo chętnie widzą mnie u siebie ponownie. Wiedzą że oczekuję jakości i wiedzą że jestem skłonny za nią zapłacić. A ja mam spokój bo rzadko, naprawdę rzadko muszę naprawiać to samo dwa razy.
    Oczekuje się określonego poziomu usług to trzeba być gotowym za to płacić.
    W dodatku podejrzewanie każdego o to że chce nas oszukać to już chyba choroba. A żałowanie faktu że ktoś na nas zarobił (chociaż cena nam odpowiadała) to dość dziwne podejście.

    W każdym razie wracając do meritum: jeśli wał jest w kiepskim stanie to wymiana na nowy/inny. Później tylko dobry olej, regularnie nowe panewki i problemu nie będzie.

    "... I guess it's just the way I'm wired."

  13. #27
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    dejv667 To nie miejsce na indywidualne spory. Temat dotyczy wału, a ty mi starasz się udowodnić, że ciebie jeszcze nikt w wała nie zrobił. Wyobraź sobie, że mnie też, ale znam wiele (niestety) przypadków, kiedy dzieje się tak.
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Komuś, kto ma jakieś pojęcie o mechanice taki fachowiec krzywdy nie zrobi, ale jeśli zorientuje się, że ma do czynienia z laikiem, to nie będzie bawił się w wymianę bezpiecznika, tylko wymieni - dajmy na to - cały układ sterujący i każe sobie zapłacić
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Mniejsze ryzyko fuszerki? Co to w ogóle za pojęcie? Płacąc za usługę oczekuję jakości i fachowości
    Czyżby nigdy nie spotkałeś się z sytuacją, gdy twoje oczekiwania przerosły rzeczywistość?
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    tak żeby rozładować emocje... a co powiecie koledzy na temat remontu szwedzkiego? jakiś czas temu byłem u mechanika. powód - przygasanie silnika w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła. mechanik (specjalizacja FIAT) stwierdził, że właśnie będzie naprawiać Sienę z identycznym silnikiem i podobnymi objawami. tam było trochę gorzej, gdyż auto miało problem z odpaleniem silnika (brak kompresji na 2 cylindrach). cóż się okazało... otóż lekkiej regenereacji wymagała głowica (planowanie, wymiana jednego zaworu), wymieniono komplet pierścieni na wszystkich cylindrach oraz wymieniono panewki na korbowodach. czopów wału nie szlifowano, nie honowano, ani nie sprawdzano zowalizowania cylindrów. po zakończonym remoncie auto ponoć odżyło. odpala od strzała, nie gubi obrotów po wciśnięciu sprzęgla. koszt imprezy 1700 zł. jest to waszym zdaniem opłacalne? mnie się zdaje, że niespecjalnie. ceny tych silników z gwarancją rozruchową zaczynają się od 500 zł... dochodzi oczywiście koszt przekładki, rozrząd, ewentualnie majstrowanie przy sterowniku i płyny...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 20-02-2013 o 12:05

  15. #29
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Remont głowicy to poważna inwestycja (sam się przekonałem). Mechanik mówił mi, że taniej będzie zabudować silnik 1,8 z całym osprzętem, niż robić 2,0 20V. Ja jednak chciałem mieć tego potwora i przy znacznym wkładzie własnej robocizny kosztowało mnie to 2 tysie. Mimo to jestem przekonany, że lepiej na tym wyszedłem nawet biorąc pod uwagę to:
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    ceny tych silników z gwarancją rozruchową zaczynają się od 500 zł... dochodzi oczywiście koszt przekładki, rozrząd, ewentualnie majstrowanie przy sterowniku i płyny...
    , co i tak da nam kwotę bliską kosztowi remontu. Ponadto gwarancja rozruchowa nie gwarantuje wielkiej żywotności kupionej używki. Mam wielu kolegów(fani klasycznych mercedesów), którzy niejednokrotnie nadziali się na "gwarantowane" i sprawdzone silniki, w których jedynymi częściami na gwarancji były nowe pierścienie.
    Mój uparty respondent twierdzi, że nikt już nie remontuje wałów, bo jest to nieopłacalne. Zgoda, ale są sytuacje, kiedy taki zabieg jest konieczny (renowacja zabytków, tuning silnika). Mówiąc o tuningu trzeba dodać, że nawet nowe części poddawane są obróbce i utwardzaniu. No cóż, niektórzy wiedzą lepiej...
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    W swojej Maryście 2.4TD, wymieniłem jedną panewkę, potem następna... Wał miał jajo. Jako, że jestem zwolennikiem kupna dobrej uzywki zamiast regenerowac coś co nigdy nie będzie takie same.. Za blok silnika w którym było : kółka rozrządu, koło pasowe, napinacz, 5 tłoków po przebiegu 170tyś, kompletny wał i panewki dałem 330zł wraz z przesyłka.

    Obaj z ojcem myśleliśmy, że to goły blok z wałem i panewkami.. A tu proszę, nawet kasa za to się zwróciła. Kółko pasowe (stan jest bdb, dostanę z 130zł na allegro, kółka rozrządu widać było, że świeżo założone były (wziąłem do siebie) 5tłoków (sztuka 30-40zł = 150zł), napinacz (mozecie nie wierzyć) wyglądał jak nowy (dałem ojcu do alfy) Ale też jest dość drogi.. blok silnika z starym wałem za 70zł poszedł na złomie

    Wszystko się zwróciło )


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Pomocy Panewki
    Napisany przez Forma na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-03-2011, 17:15
  2. Panda - stukają panewki?
    Napisany przez thejabba na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-07-2009, 01:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak wymienic panewki fiat coupe

panewki fiat coupe

wymiana panewek fiat coupe

jakie panewki fiat coupe

fiat coupe panewka

fiat coupe panewki

panewka fiat coupe

cena panewek do fiat coupe

panewki fiat coupe 2.0 16v

ile kosztuje wymiana panewek u mechanika

vw t5 2.5 tdi moment dokrecania panewek

fiat 1.6 16v dokrecanie panewek

fiat coupe wymiana panewki

wymiana panewek w fiacie bravo koszt

punto hgt wymiana panewek

fiat coupe koszt panewki

2.0 20v turbo panewki

uszkodzone panewki w fiacie bravoWymiana panewek bravo hgtkoszt naprawy panewek fiat cupeile kosztuje remont silnika fiat coupe 20vpanewki fiat coupe 2.0stukajace panewki do fiata coupe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl