Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2

Temat: Brak iskry 1.8 16V  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2023
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    2
    Auto
    Coupe 175 1.8 16V
    Rocznik
    10.1998

    Brak iskry 1.8 16V

    Cześć
    Proboem jest taki że przy zmianie rozrządu uszkodziłem czujnik halla i auto umarło.
    Niestety jakiś gazownik tam namieszał z instalacja i pod sygnalowy z halla iechcacy podalem +12V i drugi poszedl z dymem. Trzeci czujnik wymieniłem, aluto odpalilo, pochodziło kilka minut i znowu padło. Kręci a nie odpala.
    Świece są nowe, błędów w ECU brak. Bez problemu mogę wywołać iskrę przez test cewki z kompa. Immo jest wyłaczone w sterowniku wiec to nie problem.
    Czy jest możliwe ze czujnik halla jednak jest z dupy mimo że nowy i podaje inne impulsy niż wymagane? Nie mam oscyloskopu pod ręką by go sprawdzić. Po odłaczeniu halla pojawia się bład w ECU ze brak inpulsów. Czy ecu widzo tylko 0-1 impulsy z halla czy jest w stanie też określić czy są ok?
    Czy można jakoś sprawdzić sam sterownik zapłonowy do którego idzie sygnal z halla i wychodzi sterowanie na cewki? Może i tu coś padło i nie widzi odpowiednio impulsów? Używek brak na rynków a nówka ok 650pln i reczej nie do dostania.
    Bezpieczniki wszystkie ok i zaczynam tracić już nadzieje ze fiaton bedzie jeszcze jezdził.
    Wszystkie hint'y na wagę złota.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    519
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Lightbulb

    1. Czy rozrząd jest dobrze ustawiony? To może być przyczyna nieodpalania, wcale nie czujniki/sterowniki (albo oprócz nich).
    Niektóre nowsze Fiaty są bardzo wrażliwe na ustawienie rozrządu, nawet na jakość blokad, ale wtedy są błędy.
    W starszym modelu może błędów w ECU nie być (ale "wrażliwość" na pozycje kół tak).
    2. Jak rozumiem 12V poszło na czujnik (linia sygnałowa), czy na czujnik i sterownik jednocześnie?
    Jeśli na linię sterownika, no to mógł ucierpieć, jakieś obwody wejściowe przysmażyło. Niby "działa", ale właśnie nie do końca.
    3. Czujnik może być wadliwy, nawet nowy. Szczególnie podróbki, zwłaszcza najtańsze "no name". Oryginał lepszy (nawet używka).
    4. ECU chce widzieć impulsy zero-jedynkowo, ale muszą być OK (określone poziomy, zakresy dla stanów logicznych). Cyfrówka jest tylko "nakładką" na elektronikę analogową (wszystko jest analogowe z natury - nie idziemy tu w jakieś fizyki kwantowe itp. dogmaty).
    5. "Diagnostyka" multimetrem i sprawdzanie bezpieczników ma krótkie nóżki (to tylko podstawy weryfikuje, zasilanie jest/nie ma).
    Tu już by trzeba wjechać z oscyloskopem raczej...grubszy temat.

    PS
    Taki dziadek z USA by ci zdiagnozował furę: https://www.youtube.com/c/Automotive...lutions/videos
    Gościu wszystko diagnozuje tylko oscyloskopem + przystawki, sondy, przetworniki ciśnień. Plus analizator spalin.
    Ciekawostka: w jednym przypadku problemy z czujnikami wałków były spowodowane namagnesowaniem wałka rozrządu (od prądów płynących, błądzących przez głowicę, bo główna masa była oberwana).
    Ale tu we Fiacie to na 99% nie będzie szło w tę stronę (ale pamiętać o takich cudach trzeba).

    Na marginesie uwaga do klasycznych czujników magnes-cewka (2 piny we wtyczce): mogą mieć (podróbki) odwróconą fazę (wtedy też auto nie odpali, albo będzie szarpać - mimo, że sygnał "jest" i wygląda dobrze). A jak jesteśmy przy sygnałach, to jest taka biedna baza danych przebiegów: https://rotkee.com/en/waveform-library?brand=169 - wszystkie benzyniaki mają podobne przebiegi czujników wału/wałka, można się sugerować przy diagnostyce (nawet jak nie ma twojego silnika, to zawsze jakiś jest pokrewny).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 23-05-2023 o 20:40 Powód: ATS lub "ScannerDanner" na YouTube.


 

Podobne tematy

  1. Brak iskry
    Napisany przez tomasz-z-bb na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-10-2020, 14:14
  2. MPI brak iskry - po zalaniu (wodą)
    Napisany przez brynol69 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2018, 08:26
  3. prąd dochodzi do cewki - brak iskry
    Napisany przez robson_482 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-01-2018, 10:58
  4. brak paliwa i iskry
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-10-2014, 19:21
  5. Brak iskry.
    Napisany przez Kaja29 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2009, 17:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcoupe-447brak-iskry-1-8-16v-52143

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl