Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999

    Usuwanie błędu poduszki powietrznej Airbag, Seicento 1.1.

    Witam, mam problem. Może ktoś sobie z nim poradził albo powie mi co robię źle. Po wypadku miałem do zresetowania sporo błędów. Min po wymianie silnika itd. itp.
    Aby zresetować błąd Airbag, zakupiłem kabel taki jak na obrazku poniżej.
    nfiat5.JPG
    Dodatkowo przejściówka na 3-pin ponieważ takie wejście jest zarówno do silnika jak i do poduszek.
    2016-11-29_123129.png
    No i kolejno adapter A2[RED], który ponoć trzeba użyć aby podpiąć się pod kompa Airbag.
    2016-11-29_122658.png

    Do połączenia się używam programu Fiatecuscan oraz Multiecuscan. Do silnika łączy mnie bez problemów. Natomiast do airbag nie mogę się podłączyć.
    Zlokalizowałem wtyczkę była za skrzynką bezpieczników. O dziwo są przy niej tylko 2 kabelki w których jeden z nich to masa więc do akumulatora wystarczy, że dopnę plus do przejściówki 3-pin.
    Podłączenie wygląda tak: Przejściówka 3-pin, -> adapter A2[RED] -> VAGKKL ustawiony na pozycje 3 (airbag)

    Próbowałem już chyba wszystkich kombinacji niestety bez rezultatu. Jakieś wskazówki?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999
    Udało mi się samemu rozwiązać ową zagadkę. Podłączyłem się jednak nie mogę skasować błędów.
    Po pierwsze nie potrzebny jest adapter A2[RED], a VAGKKL połączony przez kabel 3-pin na pozycji 7.
    I najważniejsze okazuje się, że złącze diagnostyczne nie znajduje się za skrzynką z bezpiecznikami jak na początku sądziłem. Znajduje się za radiem nad tunelem.
    Po podłączeniu widzę taki oto monit.
    hhhh.jpg
    Kilka fotek info.
    IMG_20161129_134802.jpg
    IMG_20161129_134812_HHT.jpg
    IMG_20161129_134826.jpg
    IMG_20161129_135036.jpg
    IMG_20161129_135126.jpg

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999
    Pomoże ktoś:/

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,330
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A co za błędy masz?
    Ze zdjęć wynika, że masz:
    Włączoną kontrolkę AIRBAG - czyli jest błąd w systemie.
    Nastąpiło 255 rozruchów silnika od momentu pojawienia się ostatniego błędu w systemie.
    Nie masz wyłączonej poduszki pasażera - w sensie nie wyłączono jej na Twoje życzenie.
    Aktywna jest poduszka kierowcy oraz pasażera.
    Sterownik widzi, że na miejscu pasażera ktoś siedzi.
    Data 2054 jest nieprawdziwa, co pozwala sądzić, że ktoś grzebał w sterowniku. Możliwe, że auto było po stłuczce i ktoś usunął crashdata przy okazji źle nadpisując datę lub uszkadzając blok z zapisaną datą.
    Masz ponad 3649 przepracowanych motogodzin, co daje ciut ponad 152 dni ciągłej pracy silnika.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999
    Problem właśnie mam taki że nie wiem jak zgasić tą czerwoną kontrolkę. Po wciśnięciu wyczyść błędy nic się nie dzieje. Poduszka była wymieniona na nową. Nie chce jej likwidować wstawiać tam opornika tylko chciałbym wyłączyć kontrolkę/ skasować błędy. Po wypadku wymieniony był też silnik ale akurat błędy od strony ECU silnika udało się skasować.
    hhhh.jpg
    Ostatnio edytowane przez sinsk ; 05-12-2016 o 13:37

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,330
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Które błędy nie dają się kasować? Te wszystkie 4?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999
    Tak te wszystkie 4 ani żaden pojedynczy. Nie wiem może coś źle robię. Czasem w programie pojawia się taki migający czerwony napis w lewym dolnym rogu 'opóźnienie jest zbyt duże'. Tzn pojawia się on w Fiatecuscan, a w Multiecuscan nie. O ile to ma znaczenie

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,330
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wygląda na to, że twoja centralka złapała w jakiś sposób informację o zderzeniu pojazdu (tzw. crash data). Musisz pewnie oddać do speca, który będzie w stanie wyczyścić tą informację ze sterownika.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999
    Czyli samemu tego nie dam rady zrobić No to mnie zmartwiłeś. A zderzenie było poprzednia poduszka wywaliła. Teraz nowa założona ale błędy siedzą ze starej. To chyba czarną taśmą zakleję tą kontrolkę

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,330
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To wszystko tłumaczy. Sterownik ma zapisane zdarzenie, że poduszka została odpalona. Teraz nawet gdy założyć nową sprawną to i tak nie zadziała. Trzeba wymazać informację ze sterownika o tym fakcie. Nie pamiętam w SC jakie są czujniki przeciążeniowe, bo są takie wersje, że jest specjalna kulka, która się porusza podczas odpowiednio dużego przeciążenia. Ale w SC jest już raczej mikroprocesorowy, więc wystarczy wyczyścić crash data w sterowniku.

    Jeżeli nie chcesz tego robić to lepiej wyjmij ładunek (o ile się da) z poduszki. Lepiej jeździć już bez niej niż miałaby w wyniku jakiegoś błędu wystrzelić.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999
    Z tego co czytałem to tak. Więc jakoś się ten błąd da wyczyścić samemu. Tylko pytanie czy trzeba jakiś konkretny program który sobie poradzi z tym interfejsem co mam czy trzeba kupić jakiś specjalny interface. Ew jakbym podmienił sterownik poduszki bez wypadku. Tylko pytanie czy to będzie działać czy tylko będzie. Co do wystrzelenia poduszki podczas jazdy bez zderzenia to wielu tym straszy ale czytałem parę opinii, że to się nie zdarza. W sumie nie znam nikogo komu by się to przytrafiło, a mogło by to być bardzo niebezpieczne. Jak nie kasować błędu to odłączyć poduszkę i wstawić opornik żeby kontrolka zgasła. Ale nie wiem jaki musi być ten opornik.

    Coś takiego na allegro jest pewnie to da radę:
    http://allegro.pl/carprog-v9-31-popr...633841189.html

    Ale cena 3 razy większa niż usługa w punkcie.
    Ostatnio edytowane przez sinsk ; 05-12-2016 o 20:13

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,330
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zamontowanie rezystora nic Ci nie da, rezystor ma oszukiwać brak poduszki. Do momentu do kiedy nie usuniesz crash data ze sterownika air-bag to nic Ci nie pomoże. Musisz wpierw naprawić sterownik (przeprogramować) lub wymienić go na inny, który nie ma crash data zapisanego. Co do carprogra to jest to klon (chińczyk), więc z jego jakością może być różnie.
    Kupisz taki na ryżowym portalu od "maj best frienda" za 55 USD co daje około 230zł na zlotówki, tylko poczekasz za nim z minimum 2 do 4 tyg. Tutaj z aukcji masz od ręki.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    11
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    1999
    Warsztatu nie otwieram i chyba jednak sobie odpuszczę ten zakup. Ale mam na podwórku drugiego seja z którego był robiony swap silnika. Więc może z niego wymontuje sterownik tylko niestety nie mam wiedzy co do jego stanu więc robota może się okazać na marne. Dzięki wielkie za pomoc.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    39
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    Nie mogę znaleźć tej wtyczki u siebie, szukałem za skrzynką bezpieczników, za radiem, nawiewem, schowkiem, no poprostu nie ma. Starą centralkę zalało i świeci kontrolka więc wymieniłem moduł ale nadal się świeci. Multiscaner odczytuje błędy z ECU ale z AIRBAG pokazuje że mam użyć przejściówki. tylko nie wiem gdzie ją wpiąć. Wiązka która idzie do modułu łączy się z wiązką do el.szyb i tyle. Przy grodzi silnika jest jeszcze "bezpiecznik" z kulką ale on ma osobną wiązkę. Samochód to sej 1.1 MPI z 2004r z poduszką kierowcy. Jakieś pomysły?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    304
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    seicento MPI posiada już pełny wtyk OBD2 więc nie znajdziesz osobnego złącza a jest wyprowadzona linia diagnostyczna w 16 pinowym złączu OBD2 w kabinie poniżej skrzynki bezpieczników - Pod pinem numer 3 jest linia poduszek ale musisz użyć interfejsu z przełącznikiem tudzież przejściówki by połączyć pin numer 3 złącza z pinem numer 7 interfejsu . Ja ma do tego tzw wolne piny i wpinam sobie sam połączenia jakie chcę bez żadnych przejściówek ale trzeba uważać by czegoś nie pomylić


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. AWARIA PODUSZKI POWIETRZNEJ (AIR BAG)
    Napisany przez maniek8998 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-12-2016, 16:05
  2. Błąd poduszki powietrznej
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-03-2014, 12:26
  3. Błąd poduszki powietrznej kierowcy
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2013, 11:54
  4. Nie palą się kontrolki poduszki powietrznej
    Napisany przez gorgus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 13-12-2012, 08:27
  5. Kontrolka Poduszki Powietrznej
    Napisany przez Misiek213 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-11-2011, 22:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

poduszka powietrzna seicento

jak wyjac poduszkw seicento

multiecuscan kasowanie airbag

seicento swieci sie poduszka

seicento wykasowanie poduszki

centralka airbag.nie odpowiada punto 2

kontrolki seicento

fiat seicento

kasowanie poduszki fiat seicento

sejczento bespiecznik poduszki

seicento 1.1 kontrolka poduszki

seicento nie dziala poduszka pasazera

seiceanto jak wykasowac poduszki

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl