Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Loque

Temat: Układ chłodzenia  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2017
    Skąd
    Czarnca
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2000

    Układ chłodzenia

    Witam!
    Mam ogromny problem z moim szerszeniem a mianowicie po wymianie płynu chłodzącego i odpowietrzeniu układu fura przestała grzać i ubywa bardzo dużo płynu. po przejechaniu ok. 10km dolewam 1-1,5 litra. Jak odkręcam odpowietrzniki to leci płyn niby wszystko okej ale jednak coś jest nie tak. Spadku mocy nie ma, wentylator się nie zalącza ale spod maski paruje. Wokół nagrzewnicy suchutko i węże są całe, wiecie może czym to mozże być spowodowane? nigdzie nie widać wycieku... Z góry dziękuję za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Patriszon Zobacz post
    ale spod maski paruje
    A udało Ci się namierzyć źródło tego parowania?

    Pytanie pierwsze i chyba najważniejsze, z jakiego powodu była ta wymiana?
    Czy układ został wyczyszczony przed zalaniem nowego płynu?

    Cytat Napisał Patriszon Zobacz post
    Jak odkręcam odpowietrzniki to leci płyn
    Czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku? Jeśli na ciepłym, to również z odpowietrzników powinien wypływać ciepły płyn.

    Cytat Napisał Patriszon Zobacz post
    po przejechaniu ok. 10km dolewam 1-1,5 litra
    Taka ilość to 1/4 objętości całego układu. Sprawdzałeś poziom oleju?
    Kiedy u mnie znikał płyn, to poszła pompa wody, a dokładniej jedna z uszczelek, ale były również widoczne wycieki pod autem. I nie działo się to jak u Ciebie po przejechaniu jakiegoś odcinka, tylko po 2-3 dniowym postoju.
    Przy wymianie płynu warto było sprawdzić od razu i wymienić termostat.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2017
    Skąd
    Czarnca
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2000
    Układ był wypłukany lecz termostatu nie wymieniłem. Poziom oleju w porządku. Czy może być to spowodowane zaciętym termostatem? Dziś jak jechałem do pracy to zaczęło lecieć takie letnie powietrze po przejechaniu około 9 kilometrów.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Wszystko zależy też od pozycji jak to ująłeś zacięcia... Najczęściej zepsuty termostat się otwiera, ale później już nie zamyka. Wtedy bez przerwy jest na dużym i małym obiegu jednocześnie. Silnik się nie dogrzewa, bo chłodzi go pęd powietrza przechodzący przez chłodnicę, szczególnie w tym okresie jaki się teraz zaczyna, wnętrze się nie nagrzewa i jest c***nia.
    Sprawdź na postoju jak nagrzewają się poszczególne węże, na początek obieg mały, do nagrzewnicy w aucie. Po osiągnięciu +/-85 stopni jeśli termostat jest sprawny, powinien otworzyć się obieg duży.
    Po jakimś czasie powinien załączyć się również wentylator.
    Do odpowietrzania najlepiej już na rozgrzanym silniku, użyj butelki półlitrowej, najlepiej się mieści w wąskiej szczelinie. Jak będzie trzeba, to spuść nawet te pół litra. Najważniejsze, żeby płyn wydobywający się z odpowietrznika był gorący i nie pojawiały się żadne pęcherzyki powietrza...

    Noi najważniejsze gdzie ginie te 1-1,5l płynu? ile razy go dolewałeś? ile weszło do układu zaraz po płukaniu? Według mojej książki, a mam silniczek 1,1 wchodzi około 4 litrów.
    Czy chłodnica też była odpowietrzona?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2017
    Skąd
    Czarnca
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2000
    Byłem u znajomego mechanika. Prawdopodobnie padła upg. Na wolnych obrotach woda kapie z tłumika a po dodaniu gazu po prostu się leje... i jeśli chodzi o ogrzewanie to wygląda to moim zdaniem tak że jak jak doleję wody i jest odpowiedni poziom w układzie to grzeje ale po chwili woda ucieknie i nie ma obiegu i przestaje grzać...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2017
    Skąd
    Czarnca
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2000
    Zauważyłem że płyn wyrzuca mi pod korkiem. Wymieniłem korek na nowy i nadal to samo. Czy może być to rzeczywiście uszczelka pod głowicą ?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994

    Exclamation

    Wymiana korka nie da nic, sam wiem, bo tego korka się nawet nie dokręca na maxa, a jeżeli chodzi o tę uszczelkę, to nie prawda, może być już dziurawa chłodnica, a chłodnicę to samemu się wymienia, nie sądzę, że to uszczelka, gumy lub chłodnica, raczej. Kup doktorka do chłodnic, może pomóc.
    I like my FIAT Cinquecento.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Artur -- to 100 procent uszczelka pod głowicą.Patriszon pisze że woda leje się ciurkiem z tłumika i ciśnienie zbiera się w zbiorniku wyrównawczym (wyrzuca płyn),a ty proponujesz mu "doktorka"!!!.
    Mechanik uznaje że to UPG.Człowieku już nie pierwszy raz wprowadzasz zament. Należy Cię zgłosić do moderatora ,który jest b. pobłażliwy w stosunku do Twoich fanaberi.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    doktorek do układu chlodzenia to conajwyżej zamuli cały ten układ, usterkę się naprawia, czyli jak UPG to do wymiany, a jak cieknąca chłodnica też do wymiany...

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2017
    Skąd
    Czarnca
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2000
    Głowica splanowana, uszczelka wymieniona i samochód chodzi jak trzeba 😀😀 przy okazji wymienione uszczelniacze zaworowe i reszta uszczelek

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Patriszon Zobacz post
    Głowica splanowana, uszczelka wymieniona i samochód chodzi jak trzeba ���� przy okazji wymienione uszczelniacze zaworowe i reszta uszczelek
    No i gratulacje, podejrzewałem uszczelkę, też, a kolega mnie już opisał, czasem chłodnica też siada, wole chłodnicę wymienić, a głowica to już jakaś masakra, ale ok. że pszczółka się już kula.
    I like my FIAT Cinquecento.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Artur wskaż w swojej podpowiedzi gdzie podejrzewałeś uszczelkę??? Patriszon "dzięki" Tobie poluzował korek w zbiorniku wyrównawczym,wymienił chłodnicę,wymienił gumy() Przy okazji wlewając doktorka zamulił nagrzewnicę.I czego mu gratulujesz???Jesteś typowym nabijaczem postów , powinieneś przeprosić za swoje błędne (delikatnie mówiąc) podpowiedzi Już Cię zgłosiłem do Moderatora ,bo naciągasz ludzi na koszty .
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Artur wskaż w swojej podpowiedzi gdzie podejrzewałeś uszczelkę??? Patriszon "dzięki" Tobie poluzował korek w zbiorniku wyrównawczym,wymienił chłodnicę,wymienił gumy() Przy okazji wlewając doktorka zamulił nagrzewnicę.I czego mu gratulujesz???Jesteś typowym nabijaczem postów , powinieneś przeprosić za swoje błędne (delikatnie mówiąc) podpowiedzi Już Cię zgłosiłem do Moderatora ,bo naciągasz ludzi na koszty .

    zwąłszcza ten jego doktorek do chłodnic, ktory robi wiecej szkody niż pozytku .

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2015
    Skąd
    Tumlin/k Kielc
    Wiek
    37
    Postów
    65
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    No i gratulacje, podejrzewałem uszczelkę, też, a kolega mnie już opisał, czasem chłodnica też siada, wole chłodnicę wymienić, a głowica to już jakaś masakra, ale ok. że pszczółka się już kula.
    Najpierw pisał "nie sądzę, że to uszczelka" a 3 posty niżej, jak sprawa została wyjaśniona, że podejrzewał uszczelkę. Czy ten gość ma tutaj jakieś plecy(szwagier administratora) czy tutaj można pisać głupoty do woli? Ja rozumiem od czasu do czasu walnąć gafę, ale kurde on non stop pisze bzdury.
    ata lubi to.


 

Podobne tematy

  1. [ukł. chłodzenia] Dziwne... Nie przelewa układu chłodzenia
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-09-2010, 14:13
  2. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 23:55
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 21:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 22:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 14:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl