Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Seicento 900 chodzi jak traktor
Witam, ostatnio próbowałem odkręcać po kolei wszystkie świece, były strasznie dokręcone, także przy próbie odkręcenia jedna świeca pękła (ta biała porcelana), jednak ostatecznie ją odkręciłem w całości, zostawiłem na jeden dzień cylinder bez świecy, na drugi dzień kupiłem nową świecę, zakręciłem i co? włączam silnik i on chodzi jak traktor. Dodam, że kolejne świece sobie odpuściłem bo bałem się że kolejne pękną, nie wiem czy "przy okazji" nie rozłączyłem jakiegoś wężyka czy czegokolwiek bo strasznie jest dużo wężyków/kabli by dojść do niektórych świec. W ostatnie większe mrozy, auto jak się włączyło to też głośno chodziło, ale pochodziło i po zagrzaniu była cisza, a teraz cały czas strasznie chodzi i wyje i nie mam pojęcia co to może być. Ktoś miał doświadczenie i może by coś doradzić? Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Jeśli chodzi jakby nie ma wszystkie cylindry o może być niewłaściwa świeca zły odstęp elektrod źle założone przewody zapłonowe (bo mam nadzieję że fajka na świecę założona odpowiednio). Co do przewodów na jałowym biegu ważny jest tzw MAP- jest to czujnik nad sterownikiem wtrysku- sterownik to duża aluminiowa puszka z napisem IAW 16FM.EC na lewym nadkolu . Nad nim do jednej z górnych śrub dokręcony jest MAPSENSOR i połączony cienkim wężykiem pod przepustnicą. Jak ten wężyk jest ściągnięty, nieszczelny to może tak pracować. Jednakże przyczyn może być wiele bo nie wiem ile tam porozpinałeś by dostać się do świec i czy przewody są odpowiednio założone jeśli też przy cewkach wyjmowałeś przewody zapłonowe?
-
Nowy klubowicz
A co to jest zaznaczone czerwoną strzałką? bo od tego końcówka wężyka jest odłączona i właściwie wisi w powietrzu, to musi być gdzieś podłączone dalej czy to jakiś odpowietrznik?
Załącznik 30360
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Napisał
sandamiano
Jeśli chodzi jakby nie ma wszystkie cylindry o może być niewłaściwa świeca zły odstęp elektrod źle założone przewody zapłonowe (bo mam nadzieję że fajka na świecę założona odpowiednio)
Nową świecę założyłem dobrze w gwint, fajki też, jeszcze dokładnie kilka razy sprawdzałem, dwie świece tylko udało mi się wykręcić, resztę już wolałem olać bo też są ciężko dokręcone.
-
Nie wyświetla się zaąłcznika ale jak coś odłączone to tak nie powinno być i jeśli obroty wysokie to podsysa powietrze pod przepustnicą
-
Nowy klubowicz
-
To jest właśnie przewód MAP-u Powinien być połączony pod przepustnicą w tym samym miejscu co przewód serwa hamulcowego taka plastikowa grubsza czarna rurka pod przepustnicą ale jeszcze nad głowicą (nad świecami) i tam jest taki cienki króciec do tego wężyka a ta gruszka to jakiś kompensator podciśnienia w układzie i z obu stron ma wężyki - do czujnika MAP i pod przepustnicę
-
Nowy klubowicz
A masz możliwość to graficznie/filmem przedstawić gdzie się ten wężyk podłącza?
-
Z grafiką u mnie ciężko , nie jestem z pokolenia kopiuj i wklej
ale napiszę tak- jak patrzysz na silnik i widzisz świece- ponad drugą a trzecią jest mosiężny króciec pod przepustnicą i tam ten cienki wężyk podpinasz
-
Nowy klubowicz
Ok dzięki, chyba już mniej więcej wiem. Dam znać czy się udało.
-
Nowy klubowicz
Znalazłem, podłączyłem i jest spoko, dzięki wielkie 
Jeszcze pytanie, bo ogólnie teraz przy tych niższych temperaturach, autko pali za pierwszym razem, na początku trochę głośniej pochodzi, na chwilę musi się zagrzać i jest ok, a czy to znaczy, że trzeba wymienić wszystkie świece i kable WN żeby w ogóle nie było słychać głośnej pracy silnika podczas odpalania?
-
To raczej nie świece (jeśli odpala dobrze to nie ma co poprawiać) a popychacze zaworowe. Jak przebieg dość duży i olej gęsty (mineralny?) to zanim się napełnią po zimnym starcie to trochę postukają
-
Nowy klubowicz
Olej Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyk, przebiegu jest około 140tyś. km wymieniany w tym roku razem z filtrami
-
Klubowicz
Stawiam na świece albo kable.
I like my FIAT Cinquecento.

-
Nowy klubowicz

Napisał
Radam87
Jeszcze pytanie, bo ogólnie teraz przy tych niższych temperaturach, autko pali za pierwszym razem, na początku trochę głośniej pochodzi, na chwilę musi się zagrzać i jest ok, a czy to znaczy, że trzeba wymienić wszystkie świece i kable WN żeby w ogóle nie było słychać głośnej pracy silnika podczas odpalania?
Artur46572 Brawo znowu świetna podpowiedź
.Czy ty jesteś jakimś dywersantem? przez twoje podpowiedzi to forym staje się bezwartościowe.(zgłoszenie do moderatora)
potwierdzm kol. sandamino 100% nie świece i nie kable WN. Najprędzej popychacze zaworów.
Ostatnio edytowane przez wirusac ; 22-12-2017 o 06:04
Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

-
Nowy klubowicz
świece i kable wymienione na nowe, silnik zaczął chodzić normalnie po wizycie u spawacza i załataniu dwóch dziur, temat do zamknięcia.
Podobne tematy
-
Napisany przez Fiat4ever na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 25-03-2017, 09:18
-
Napisany przez danielek5674773 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 15
Ostatni post: 11-08-2016, 15:46
-
Napisany przez mmarkwoicz65 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 12-01-2014, 18:45
-
Napisany przez magdulaijuz na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 11-01-2012, 17:48
-
Napisany przez rafal87 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 03-09-2011, 14:55
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
glosna praca seicento
,
seicento 900 forum
,
fiat 900 forum
,
seicento 900 na zimmym glosno chodzi
,
seicento nie pali na 1 cylonder
,
seicento nje pali na drufi i trzeci
,
fiat seicento nie pali na jeden cylinder
,
seicento 900 nie pali na wszystkie cylindry
,
seiczento chodzi jak traktor
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:19.
W sieci od 2007 roku.