Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 47
Like Tree1lubi to!

Temat: Tył hamuje MOCNIEJ niż przód  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    42
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    Cytat Napisał matek
    A taki jeszcze psikus. Prawe przednie koło przy hamowaniu blokuje się, sprawdziłem stan klocków i z prawej strony mam już do wymiany a z lewej nawet połowa się nie starła, o co im chodzi
    Możliwe ze klocki były złej jakości i poprostu sie rozsypały.
    Ale muszę przyznać ze taka sytuacje miałem tylko z jednym klockiem w jednym kole nigdy nie posypały się oba



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    A nie jest to wina korektorów sił hamowania?
    Bez sensu było wymieniać cały zestaw. To oczywiste gdy hamulce łapią szybciej z tyłu niż z przodu to winę ponosi któryś z korektorów.
    I tutaj chciałem się odnieść do jednego z postów gdzie użytkownicy chyba Tempr wycinają korektory i jeżdżą bez tego ustrojstwa. Korektor jest potrzebny przynajmniej nie dla swojego bezpieczeństwa ale dla bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Cinquecento 1.1
    Ja bym nie stawiał na korektory bo ja tez je wymieniłem z zalecenia serwisu fiata zapłaciłem 406zł i miałem nadal to samo!

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2010
    Skąd
    Police
    Postów
    8
    Auto
    SC
    Kolego to podpowiedz co tu trzeba zrobić bo ja jestem po wymianie bebnów org szczęki (nie wiem jaka firma) tarcze kotwiczne org, cylinderki, przewody hamulcowe, rozpieraki, piasty......i jak wcisne na nie rozgrzanych hamulcach to belka chcę się wyrwać na wolność już to jest bardzo męczące,,, dodam ze nowy beben ma delikatne bicie.Pozdrawiam

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2010
    Skąd
    Tarnawa
    Postów
    3
    Auto
    SC 1.1
    ja mam ten sam problem z tylnymi hamulcami, wylądowałem już przez nie w zakręcie w rowie na boku... Tak czytam i czytam różne fora i wnioskuje że to wina szczęk hamulcowych. No i właśnie rozglądam się po allegro i innych sklepach, i oryginalnych szczęk od rana nie znalazłem...
    wie ktoś może czy w ASO w Lublinie czy Zamościu mają je oryginalne? albo w jakimś innym sklepie w tej okolicy?
    Wszędzie są jakieś zamienniki, najczęściej Ferodo. No i mam pytanie, czy ktoś ma te szczęki? Jak one się zachowują? A może ma ktoś inne dobrze działające?
    Jest zima, mam dość blacharki.....

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2010
    Skąd
    Police
    Postów
    8
    Auto
    SC
    duracell71- ja już jestem po wymianie,,,czekałem na odpowiedź od kolegi powyżej i nic....kupiłem org bębny plus szczeki TRW Lucas i do tego przy okazji linke wymieniłem od ręcznego, rozpieraki rozruszałem i nasmarowałem. I co śmiga aż miło zrobiłem już od wymiany 400km i jest ok hamuje równo i bez problemów. Nawet na śniegu nie blokują się przy normalnym hamowaniu Nie tak jak było przed wymianą brrr...pozdrawiam a co do szczę k ferodo to spoko mozna montować są bardzo dobre!

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2010
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    4
    Auto
    sc sporting N0
    witam kolegów jestem nowy i czytając temat chciałbym się podpiąć i wtrącić swoje 5 gr
    kolega powyżej miał brembo max i ferodo ds 2500 i tył się mu blokował ;] to norma to jest zestaw sportowy i należy go dobrze dogrzać żeby najpierw przód zaczął dobrze łapać, jeżeli tego nie zrobicie na początku to w trakcie jazdy przy nagłym hamowaniu może was zaskoczyć jazda bokiem właśnie ze względu na nie dogrzany klocek z kolei jeżeli z tyłu macie ferodo no to zarówno dobrze jak i źle po pierwsze są super bo hamowanie jest niesamowite a ręczny to już rewelka, ale z kolei w zimie lub na mokrej nawierzchni tył przy naciskaniu hamulca będzie się blokować jednym słowem są one za dobre. Zwłaszcza u mnie nie dało sie na tym jezdzić (wybebeszone wnętrze :])
    Rajdy samochodowe uczą pokory za kierownicą

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2010
    Skąd
    Tarnawa
    Postów
    3
    Auto
    SC 1.1
    bonku18, a co Ty zrobiłeś w swoim N0 żeby dało się jeździć? co proponujesz?

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2011
    Skąd
    kolbuszowa
    Postów
    1
    Auto
    seicento 0,9
    ludzie pomocy mam fiata seicento rok 99 dwa tygodnie temu robiłem tylne hamulce wymieniłem wszystko nowe tłoczki nowe przewody nowe rozpieraki nowe szczęki i od wymiany jest problem lewe tylne koło przy małych prędkościach jedynka dwójka przy dosłownie dotknięcu nożnego chamulca blokuje koło na pisk na asfalcie i to suhym nie zawsze ale czuje że lewe koło hamóje za mocno za wcześnie czekam na pomoć mój numer 788 763 880

  11. #25
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Aleksanderze, najprawdopodobniej masz problem z regulatorem siły hamowania. To on jest odpowiedzialny, za rozdział siły hamowania na tylna oś. Jeżeli koła blokują się bardzo szybko możliwe, że zablokował się ten regulator na pełnym otwarciu i stąd taki efekt.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    44
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento
    Witam,podepnę się do tematu.Mam również problem z hamulcami,a dokładnie mówiąc jak wyruszam rano autem lub po kilku godzinach stania auta to przez jakiś czas hamuje mi bardzo mocno tylny lewy hamulec,a reszta jakby wcale nie hamowała.Nie zależnie od tego czy jest mokro czy sucho.Ale jak kilka razy wdepnę pedał hamulca to po chwili jest już ok.Hamuje tak jak powinien.Dzisiaj mechanik wymienił mi linkę,szczeki itp. i odbierając autko zahamowałam i nadal to samo.Mechanik po chwili przejechał się autkiem i kilka razy hamował i było już ok.Zostawiłam do poniedziałku auto by zobaczył z rana jak ruszy czy znów będzie tak samo.Mówiłam mu by wymienił regulator ciśnienia bo może on jest przyczyną takiego zachowania.A może wy macie jakieś inne sugestie co do mojego przypadku Mam nadzieję,że mechanik to naprawi bo aż strach nim jeździć. Jeśli będę wiedzieć już co i jak to napiszę co było nie hallo.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    44
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento
    Niestety moje maleństwo nadal hamuje tak jak hamowało.Zostało wymienione co możliwe tzn. klocki,cylinderki,regulator hamowania,linka ręcznego itp. i nadal to samo.Nie mam już pomysłu co może być nie tak.Proszę o pomoc bo jeszcze trochę i nadejdzie zima

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2013
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 Mpi
    Rocznik
    07.2003
    Witam. Ja mam podobny problem. Seicento mpi 1.1 2003r. Mój on od nowości. Nigdy nie miałam problemu z hamulcami, aż do teraz. Zaczęło się to od wizyty u mechanika: bo hamulce w przodzie piszczały podczas lekkiego skrętu. Mechanik wyczyścił hamulce z "krzemu i innych zabrudzeń" i wtedy właśnie zaczęły się problemy z tyłem. Auto zachowuje się bardzo dziwnie, wszystko działa ok, przegląd przeszedł idealnie. Mechanik problemu nie widzi, męczyłam go strasznie to wymienił mi płyn hamulcowy, coś tam nasmarował, podciągnął ręczny. No to czego się czepiam ? Podczas deszczu blokują się tylne hamulce, to samo dzieje się po myjni w suchy dzień (czyli nie wina przyczepności) Gdy przyspieszę np. do 60km/h i mocno parę razy przyhamuję, wszystko wraca do normy pod warunkiem, że nie pada deszcz - jest sucho. Gdy natomiast pada, zmienia się minimalnie twardość hamulca, tak jakby troszeczkę wyżej łapał i zakleszczają się tylne hamulce. Poczytałam trochę o tym i zaczęłam opisywać to mechanikowi, który z niedowierzaniem na mnie patrzy (pojeździł i stwierdził, że hamulce działają idealnie. Tylko że w suchy dzień ! :/). Podsunęłam mu pomysł z korektorami siły hamowania, ale on stwierdził, że jak blokują się obydwa tylne koła to prawdopodobieństwo uszkodzenia w tym samym czasie dwóch korektorów jest minimalne. Podsumowując: blokowanie tylnych hamulców jest za każdym razem gdy jest mokro na drodze, lub po myjni przez powiedzmy dwa przyhamowania, potem wszystko wraca do normy. Blokują się dwa tylne koła na raz, pedał hamulca tak jakby zmieniał lekko twardość i wysokość hamowania. Serwo podobno mam sprawne, podczas postoju parę razy wciskam hamulec i silnik nie zmienia obrotów. (tak powiedział mechanik) Czasami zdarza się, że rano wsiadam do samochodu i pierwsze przyhamowanie też jest zapoczątkowane piskiem tylnych hamulców, po tym wszystko wraca do normy. Co mam robić ? Co mogła bym podsunąć, podpowiedzieć jeszcze mechanikowi ? Hamulce odpowietrzył, przeczyścił przewody, nasmarował, wymienił płyn. Kupować w ciemno te korektory na allegro ? Jeden kosztuje ~90 zł najtaniej :/

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolektory nie sądzę - może te przednie po prostu tak licho hamują? Jak zmienia się twardość hamulca to jakby zapowietrzone były..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2013
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 Mpi
    Rocznik
    07.2003
    Odpowietrzane były. :/ Zastanawiałam się nad wymianą samochodu. Ale nie, nie popuszczę. Idę do serwisu Fiata i chodź bym miała 1000 zł w to władować jeszcze, to dojdę do tego co nie działa ! Przecież nawet nie mogę odsprzedać takiego "złomka" bo nie mam zamiaru mieć kogoś na sumieniu. Jeszcze raz napomknę esencję tego co mi się dzieje z hamulcami. Hamulce w moim seicento MPI 1.1 z 2003 roku hamują idealnie, zrobiłam nim 130tys km i wiem co znaczy hamują idealnie. Nie za ostro, nie za nisko, nie za wysoko po prostu super idealnie. W dwóch tylko przypadkach zakleszczają się tylne. I przypadek deszcz, mokro na drodze, lub po myjni. II przypadek to jak rano wsiadam do samochodu to pierwsze hamowanie wygląda jak bym ręczny zaciągnęła, drugie już jest znowu idealne. Ttak myślę, że II przypadek można podczepić pod pierwszy, przecież rano mogą być wilgotne hamulce. Czyli wie ktoś może, na co może wpływać wilgoć w hamulcach ? Że tylne się blokują ?


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 13:58
  2. [ukł. hamulcowy] Najpierw hamuje tył auta
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-09-2009, 18:13
  3. korektor siły ham bravo oraz wahacze przód
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-09-2009, 23:46
  4. [blachy] Czy części (przód) od 5D pasują do Kombi?
    Napisany przez adamusinho na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-07-2009, 10:24
  5. Jakie amorki na przód
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 13-02-2009, 23:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pompa hamulcowa seicento

korektor hamowania seicento

pompa hamulcowa seicento 900seicento tylne hamulceseicento hamulce problemseicento problem z hamulcami tylnymihamulce seicento
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl