Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Śruby do felg aluminiowych Seicento
Witam wszystkich.
Może ktoś podpowie mi czy do tych popularnych felg aluminiowych do Seicento:

potrzeba jakieś inne specjalne śruby czy pasują śruby od standardowych stalowych felg?
Właśnie zakupiłem takie jak na foto i nie wiem czy mogę użyć śrub od stalowych felg.
Dodam że nie używam żadnych dystansów do kół, nic nie było przerabiane ani w felgach ani w
zawieszeniu.
Montował ktoś felgi ze zdjęcia standardowymi śrubami od felg stalowych o długości z tego co pamiętam 42mm?
Dzięki z góry.
Pozdrawiam.
--
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
Ostatnio edytowane przez arturdebski ; 25-09-2016 o 01:33
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
dodatkowe informacje:
Są to felgi aluminiowe Speedline o oznaczeniu: 5.50Bx13H2
Długość śrub 42mm do felg stalowych którą podałem to całkowita długość śruby wraz z łbem.
Przy próbie przykręcenia w/w koła z aluminiową felgą, w/w śrubą o długości 42mm śruba zdaje się bardzo
płytko wkręcać i nie jestem pewnie czy to dopuszczalne i można tak jeździć.
Jakimi śrubami przykręcaliście w/w felgi? - szukam informacji w Internecie na temat śrub do tych felg ale nie mogę nic
konkretnego znaleźć dotyczącego właśnie tego modelu felg do Seicento.
Dzięki z góry.
Pozdrawiam.
--
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
-
Klubowicz
Mam w swoim Sejku identyczne felgi aluminiowe, i są one przykręcone fabrycznymi śrubami od felg stalowych. Nie podam Ci wymiarów tych śrub, bo ich nie mierzyłem... ale są to po prostu fabryczne śruby. Wchodzą tyle ile trzeba, ani za płytko, ani za głęboko... tak jak w sam raz. Nie stosowałem żadnych dystansów, felgi są przykręcone bezpośrednio do tarcz.
Jedna uwaga.. jeżeli do twoich alusków jakiś wulkanizator kiedyś ponabijał na rantach od wewnątrz jakiekolwiek odważniki podczas wyważania, to trzeba się ich pozbyć, bo będą przycierać o kolumnę McPhersona. Te felgi wyważa się tylko poprzez przyklejanie odważników wewnątrz koła. Wtedy wszystko pasuje.
-
Nowy klubowicz

Napisał
nygus
Mam w swoim Sejku identyczne felgi aluminiowe, i są one przykręcone fabrycznymi śrubami od felg stalowych. Nie podam Ci wymiarów tych śrub, bo ich nie mierzyłem... ale są to po prostu fabryczne śruby. Wchodzą tyle ile trzeba, ani za płytko, ani za głęboko... tak jak w sam raz. Nie stosowałem żadnych dystansów, felgi są przykręcone bezpośrednio do tarcz.
Jedna uwaga.. jeżeli do twoich alusków jakiś wulkanizator kiedyś ponabijał na rantach od wewnątrz jakiekolwiek odważniki podczas wyważania, to trzeba się ich pozbyć, bo będą przycierać o kolumnę McPhersona. Te felgi wyważa się tylko poprzez przyklejanie odważników wewnątrz koła. Wtedy wszystko pasuje.
Dzięki za info. Wyważanie zauważyłem że było robione przez klejenie.
Wydaje mi się jednak że standardowe śruby od stalowych felg wkręcają się niestety zbyt płytko
dlatego zakładając trzecie koło - jedno z tylnych - zrezygnowałem i założyłem z powrotem stalowe.
Przy felgach aluminiowych: przód wkręcał się u mnie na około 7 obrotów, tył wkręcał się na około 3-4obroty:
W sieci znalazłem info że poprawne wkręcenie to minimum 8 obrotów czyli przy skoku gwintu 1.25mm jest to 10mm
O ile 7 obrotów to "jeszcze nie tragedia" tak 3 obroty - to może być nieszczęście
Z moich wyliczeń wynika że śruby do aluminiowych felg powinny być około 10mm dłuższe
Dodatkowo dowiedziałem się ze powinny mieć inna konstrukcję łba - zobacz tutaj:
https://forum.autokacik.pl/index.php...wych-seicento/
Zauważyłem że przy felgach aluminiowych po niezbyt mocnym dociągnięciu śrub (od felg stalowych) ledwo można było je odkręcić
i charakterystycznie "strzelały" przy próbie odkręcania co mogłoby potwierdzać że konstrukcja łba jest nieprawidłowa
do aluminiowej felgi.
Ja bym na Twoim miejscu sprawdził wszystko ponownie żeby nie doszło do tragedii a w ostateczności uszkodzenia pojazdu lub
szybkiego zużycia otworów w felgach przez za krótkie śruby lub nieprawidłową konstrukcję łba.
Pozdrawiam
--
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
-
Klubowicz
Zdziwiony jestem czytając to co piszesz.
Zgadzam się w 100% z tym że trzy obroty śruby to za mało aby koło się na tym trzymało. U mnie tak nie jest, śruby wkręcają się głębiej. Jakbym miał wkręcone na trzy obroty to strach by mi nie pozwolił na tym jeździć. Śruby mają również stożkowe łby które idealnie pasują do powierzchni wewnątrz otworów w feldze.
Nie mam pojęcia czym może być spowodowany Twój problem ze śrubami... może Fiat coś mieszał z nimi zależnie od rocznika??? Może są jakieś różnice między Vanem a cywilnym Sejkiem???
Mój jest z 2005 roku, a dokupiłem do niego używane alu dużo starsze od niego. I tak jak pisałem śruby pasują idealnie.
Podobnie mam z Lineą, jest jeden komplet śrub którymi przykręcone są oryginalne alu, jak również tymi samymi śrubami przykręca się stalowe koło zapasowe.
Pozdrawiam.
-
Nowy klubowicz
Ostatecznie wyszło tak:
Oryginalna śruba od felg stalowych miała długość roboczej części 27mm
- Ze stalowej felgi wystawała 22mm co dawało z tyłu samochodu 8 obrotów przy wkręcaniu
- Z aluminiowej wystawała 17,5mm co dawało z tyłu samochodu 3 obroty przy wkręcaniu (za mało)
z tyłu samochodu gwint w piaście zaczyna się na głębokości 11mm od powierzchni piasty
Wyliczenie o ile ma być dłuższa nowa śruba:
(ile wystaje ze stalowej felgi 22) - (ile wystaje z aluminiowej 17(już bez połówki milimetra)) = 5mm
wyliczenie jaka długość ma mieć nowa śruba:
długość części roboczej starej śruby 27mm + o ile ma być dłuższa 5mm = 32mm
Najbliższa śruba ma 33mm - kupiłem 16szt pod klucz 17
przy 33mm części roboczej nowej śruby:
- przód samochodu - śruby wkręciły się na 10 obrotów = 12,5mm
- tył samochodu - śruby wkręciły się na 8 obrotów = 10mm
Wszystko zdaje się być ok.
-
Klubowicz
Jak będę zmieniał koła na zimowe to z ciekawości zmierzę swoje śrubki, porównam z Twoimi wyliczeniami, dam znać jakie dokładnie mam.. no ale na bank fabryczne.
-
Nowy klubowicz

Napisał
nygus
Jak będę zmieniał koła na zimowe to z ciekawości zmierzę swoje śrubki, porównam z Twoimi wyliczeniami, dam znać jakie dokładnie mam.. no ale na bank fabryczne.
Oprócz długości śrub zobacz też ile obrotów się wkręcają na aluminiowych felgach z przodu i z tyłu - ciekawe co Ci wyjdzie.
Pozdrawiam.
--
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
-
Nowy klubowicz
Najlepsze oferty śrub do felg znalazłem tutaj Najlepsze ceny śrub do felg - Fotografia czy taniec?
Bardzo ciekawe zestawienie, porównanie jakości i cen.
Podobne tematy
-
Napisany przez angelboyy27 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 04-06-2016, 17:53
-
Napisany przez angelboyy27 na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 04-06-2016, 17:53
-
Napisany przez Marian1295 na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 16-08-2015, 19:37
-
Napisany przez byrrt na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
Odpowiedzi: 55
Ostatni post: 30-08-2014, 11:30
-
Napisany przez kanon7 na forum Punto II
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 08-04-2013, 16:54
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
seicento sruby do alufelg
,
jakie alufelgi do seicento site:fiatklubpolska.pl
,
szpilki do alusow seicento sporting
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:03.
W sieci od 2007 roku.