Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Postów
    63
    Auto
    BRAVA 1.9 JTD

    Słabe tylne hamulce

    Witam

    Chodzi mi o CC 700 z 1997 roku. Mam pytanie związane z hamulcem tylnim. Byłem na przeglądzie i wyszło mi że tył nie hamuje, fakt pedał do oporu a jak się przyłoże to tylnim kołem , obojętnie czy lewym czy prawym to zakręce. Co może być przyczyną tego?? Szczęki wymieniłem, cylinderki wymieniłem, wszystko przesmarowane i nic. Ręczny działa a zasadniczy nie :/ Co to może być ??
    Mi w głowie została, bo tylko oprócz przewodów zostało już tylko :/ do wymiany pompa, ewentualnie manszety w niej albo coś z tymi samoregulatorami ciśnienia przy pompie!!!
    Ma któs jakiś pomysł co to może być??
    A może mi ktoś wytłumaczyć jak działają te samoregulatory na tył??

    Wielkie dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a odpowietrzyłeś je??

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Podnieś koło, niech ktoś wciśnie pedał hamulca i zobacz czy cokolwiek hamuje koło.
    Możliwe, że przyczyną tego stanu rzeczy jest korektor siły hamowania. Musiałbyś sprawdzić go.

    Zaś co do samoregulatorów, to można je łatwo wyczuć. Jak działa Ci pedał hamulca? Musisz "głęboko" wciskać pedał hamulca czy czuć opór już przy początku wciskania?

    Jeżeli musisz wcisnąć głęboko to znaczy, że samoregulatory nie działają poprawnie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Postów
    63
    Auto
    BRAVA 1.9 JTD
    Co do odpowietrzania to chyba rzecz jasna skoro wymieniałem cylinderki, wydawało mi się że tego nie musze pisać.
    Co do pedału hamulca to jest twardy już prawie od samej góry. Mimo że pedał wciśnięty do oporu to koło hamuje coś tam ale jak przy pomocy łyżki obracam bębnem to już nie sprawdzam kołem, wiadoma sprawa :/
    Jeśli chodzi o samoregulatory to jest wszystko w porządku skoro ręczny działa jak żyleta.
    FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał madmodeno
    Co do odpowietrzania to chyba rzecz jasna skoro wymieniałem cylinderki
    ni nie dla wszystkich jest to tak oczywiste kiedyś dla kumpla też musiałem odpowietrzać bo tego nie zrobił. lepiej

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    madmodeno, stawiam na korektor siły hamowania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Postów
    63
    Auto
    BRAVA 1.9 JTD
    Masz racje kolego miszko, bawiłem się dzisiaj z tą "małą formułką" po południu i poprostu wywaliłem oba te korektory. Nie wpinałem nowych bo sobie krzyczą 80 zeta za jedno, może kiedyś jak będe miał nadmiar kasy to zainwestuje. teraz po wypięciu hamulce jak nowe, na przeglądzie "formułka" wypadła z rolek
    Wiem że do końca nie jest to dobre co zrobiłem, zwłaszcza że autkiem jeździ młoda dziwczyna ale czasami tak trzeba, siła wyższa.

    Pozdrawiam i dziękuje za sugestie
    FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    madmodeno, jeżeli tak zrobiłeś, uczul osobę, która się tym autem porusza na co dzień, aby hamowała bardzo ostrożnie, a już bardzo bardzo ostrożnie na śliskim (kiedy popada deszcz/śnieg).

    Hamulce brzytwa, ale tył jest lekki i koła tam mogą szybciej się blokować niż przednie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. tylne hamulce
    Napisany przez CASH na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-06-2009, 15:46
  2. Tylne hamulce .... zgłupiałem
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-03-2009, 11:34
  3. [ukł. hamulcowy] MAREA Hamulce tył; Bębny na tarcze
    Napisany przez interceptor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-03-2009, 10:38
  4. Hamulce w lewym kole
    Napisany przez Tricen na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-01-2009, 09:42
  5. Hamulce 1,8
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-07-2008, 18:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

hamulec tylny seicento

slabe hamulce seicento

tylne hamulce seicento

hamulce w cinquecento

hamulce seicento

seicento hamulce

hamulce tylne seicento

seicento hamulce tylne

hamulec tylny cinquecento
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl