Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Seicento 1.1 SPI grzeje się
Witam,
od ok. tygodnia posiadam auto jak w temacie z 1999 roku z instalacją gazową.
Z tego co wiem:
- układ chłodzenia był zalany kiedyś jakimś "doktorem", przed tym do układu dolewana była zwykła woda,
- samochód grzał się od jakiegoś czasu, ale w ostatnim czasie nie był używany,
- tydzień temu wymieniona został uszczelka pod głowicą, niedługo przed tym termostat,
- przedwczoraj wymiana pompy wody, stara była ok,
- układ został przepłukany preparatem Prestone do płukania chłodnic oraz dokładnie przepłukany wodą, obecnie jest zalany wodą demineralizowaną
- wentylator chłodnicy załącza się, ale dopiero po zaświeceniu kontroli o wysokiej temp. silnika - czujnik wentylatora jest w chłodnicy więc prawdopodobnie nie ma przez nią przepływu, albo jest niewystarczający.
Niestety samochód dalej się grzeje.
Ja uczestniczyłem/wykonywałem czynności od wymiany uszczelki pod głowicą.
Termostat podobno był wymieniany, ale wczoraj jak zaświeciła się kontrolka o wysokiej temp. silnika to wąż, który wychodzi z termostatu do chłodnicy można było ugiąć w palcach i był ciepły, a nie gorący, a przy jego ugięciu z odpowietrznika chłodnicy delikatnie kapała woda więc przepływ przez chłodnicę powinien być.
Dlatego planuję dzisiaj po pracy wymontować termostat i sprawdzić go w garnku.
Jeśli się okaże że to nie termostat to mam jeszcze kilka pomysłów:
1. jednak chłodnica jest niedrożna, albo niewystarczająco drożna
2. reduktor jest podłączony szeregowo i jest niedrożny
3. kanały w silniku są niedrożne
Proszę o pomysły i porady.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master

Napisał
deka87
układ został przepłukany preparatem Prestone do płukania chłodnic oraz dokładnie przepłukany wodą, obecnie jest zalany wodą demineralizowaną
było płukanie pod ciśnieniem?
Ja
Dlaczego wodą się pytam? Płynu nie było, nawet najtańszego z biedronki? 5 litrów borygo kosztuje 40 zł...

Napisał
deka87
3. kanały w silniku są niedrożne
Sprawdź w jaki sposób rozgrzewają się węże, czy w środku nagrzewnica grzeje, tzw mały obieg?
Jeśli pompa wymieniona, to dokładnie odpowietrz cały układ, najpierw z małego biegu, a potem z dużego... inaczej i tak nie da rady, no chyba, że termostat jest walnięty i cały czas jest otwarty...

Napisał
deka87
Dlatego planuję dzisiaj po pracy wymontować termostat i sprawdzić go w garnku.
Po tej czynności zmiłuj się nad autem i wlej mu płynu zamiast wody...

Napisał
deka87
wentylator chłodnicy załącza się, ale dopiero po zaświeceniu kontroli o wysokiej temp. silnika - czujnik wentylatora jest w chłodnicy więc prawdopodobnie nie ma przez nią przepływu, albo jest niewystarczający.
Jeśli się nie mylę, to czujnika tam nie ma, jest w korpusie silnika.
Seicento ma bardzo prosty układ, zazwyczaj termostat lub pompa były jedynymi winowajcami przegrzewania silnika...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Instalacja LPG, to która generacja? Jaki producent? Kiedy zakładana?
-
Nowy klubowicz
Inne węże są twarde czy też miękkie i "letnie"?
-
Nowy klubowicz
było płukanie pod ciśnieniem?
Ja Dlaczego wodą się pytam? Płynu nie było, nawet najtańszego z biedronki? 5 litrów borygo kosztuje 40 zł...
Pod ciśnieniem nie było. Wodą, bo jest ona zlewana prawie codziennie, a samochodem i tak nie jeżdżę więc nie ma sensu wlewać płynu, jak układ będzie działał to zaleje płynem.
Sprawdź w jaki sposób rozgrzewają się węże, czy w środku nagrzewnica grzeje, tzw mały obieg?
Jeśli pompa wymieniona, to dokładnie odpowietrz cały układ, najpierw z małego biegu, a potem z dużego... inaczej i tak nie da rady, no chyba, że termostat jest walnięty i cały czas jest otwarty...
Wąż od termostatu jest ciepły/gorący, wąż wychodzący z chłodnicy ma trochę niższą temp., ale wąż od termostatu da się ścisnąć palcami, myślałem, że jeśli termostat jest otwarty to tam jest takie ciśnienie że palcami się nie da go zgnieść.
Układ jest dokładnie odpowietrzony.
Gdyby termostat był cały czas otwarty to najwyżej by się nie dogrzewał, a nie przegrzewał.
Po tej czynności zmiłuj się nad autem i wlej mu płynu zamiast wody...
Jeśli układ będzie sprawny to zaleję płynem, przecież wlewam demineralizowaną, a nie kranówe.
Jeśli się nie mylę, to czujnika tam nie ma, jest w korpusie silnika.
Są 2 czujniki - jeden w silniku od kontrolki drugi w chłodnicy od załączania wentylatora.
Seicento ma bardzo prosty układ, zazwyczaj termostat lub pompa były jedynymi winowajcami przegrzewania silnika...
Jedno i drugie wykluczyłem, prawdopodobnie walnięty jest czujnik w silniku.
Instalacja LPG, to która generacja? Jaki producent? Kiedy zakładana?
Nie wiem, jak jutro nie pomoże wymiana czujnika temperatury to sprawdzę.
Inne węże są twarde czy też miękkie i "letnie"?
No właśnie moim zdaniem są za miękkie, byłbym wdzięczny gdyby ktoś sprawdził u siebie czy po otwarciu termostatu wąż da się zacisnąć palcami. Są ciepłe gorące.
Mierzyłem dzisiaj temperatury w zbiorniczku wyrównawczym, wsunąłem też sondę do odpowietrzników nagrzewnicy i chłodnicy i wszędzie było ok. 70-75 stopni po ok. 20 minutach pracy silnika, wentylator od chłodnicy się nie załączył
-
Master
Węża daje się ścisnąć zarówno przed jak i po otwarciu termostatu. Kiedy go ściskam, to płyn wlewa się do zbiorniczka wyrównawczego.
Tylko teraz kwestia tego ile kto ma siły w palcach, bo to czy waż jest twardy czy miękki, to subiektywne odczucie.
Jeśli czujnik na chłodnicy, jest sprawny, to powinien załączać wentylator, gdy płyn w układzie osiągnie około 98 stopni, więc w przypadku 70-75 stopni nie miał prawa się załączyć...
Jakoś dziwnie przeoczyłem ten fakt pisany na początku pogrubioną czcionką, że chodzi o SPI
stąd było moje stwierdzenie o jednym czujniku. Mój MPI ma tylko jeden czujnik wkręcony w blok silnika, a zamiast czujnika w chłodnicy jest przekaźnik, którym steruje komputer.
Mimo wszystko ja bym zalał układ płynem. Płyn ma inne właściwości termiczne niż woda, Płynu nie zagotujesz w 98-100 stopniach.
Poza tym, woda destylowana to ciągle woda. Może nie będą się odkładać żadne osady jak z kranówki, ale po dłuższym czasie korozja i tak dopadnie wszelkie metalowe elementy...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszcze jedno mnie zastanowiło. Dlaczego termostat nie trzyma temperatury? Mały obieg powinien mieć zawsze po rozgrzaniu co najmniej 85 stopni...
Jak dla mnie termostat jest uszkodzony...
-
Nowy klubowicz
Przyczyną był czujnik temperatury w silniku.
Podobne tematy
-
Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 25-02-2018, 15:17
-
Napisany przez maffy na forum Stilo
Odpowiedzi: 34
Ostatni post: 21-12-2015, 11:15
-
Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 01-12-2014, 21:20
-
Napisany przez drajwer12 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 02-12-2010, 19:20
-
Napisany przez Kajetan.Kisiel na forum Punto II
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 03-11-2009, 17:31
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
seicento 1.1 termostat
,
termostat seicento 1.1 gdzie jest
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:31.
W sieci od 2007 roku.