Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    1999

    Seicento 1.1 SPI grzeje się

    Witam,

    od ok. tygodnia posiadam auto jak w temacie z 1999 roku z instalacją gazową.

    Z tego co wiem:
    - układ chłodzenia był zalany kiedyś jakimś "doktorem", przed tym do układu dolewana była zwykła woda,
    - samochód grzał się od jakiegoś czasu, ale w ostatnim czasie nie był używany,
    - tydzień temu wymieniona został uszczelka pod głowicą, niedługo przed tym termostat,
    - przedwczoraj wymiana pompy wody, stara była ok,
    - układ został przepłukany preparatem Prestone do płukania chłodnic oraz dokładnie przepłukany wodą, obecnie jest zalany wodą demineralizowaną
    - wentylator chłodnicy załącza się, ale dopiero po zaświeceniu kontroli o wysokiej temp. silnika - czujnik wentylatora jest w chłodnicy więc prawdopodobnie nie ma przez nią przepływu, albo jest niewystarczający.

    Niestety samochód dalej się grzeje.

    Ja uczestniczyłem/wykonywałem czynności od wymiany uszczelki pod głowicą.

    Termostat podobno był wymieniany, ale wczoraj jak zaświeciła się kontrolka o wysokiej temp. silnika to wąż, który wychodzi z termostatu do chłodnicy można było ugiąć w palcach i był ciepły, a nie gorący, a przy jego ugięciu z odpowietrznika chłodnicy delikatnie kapała woda więc przepływ przez chłodnicę powinien być.
    Dlatego planuję dzisiaj po pracy wymontować termostat i sprawdzić go w garnku.

    Jeśli się okaże że to nie termostat to mam jeszcze kilka pomysłów:
    1. jednak chłodnica jest niedrożna, albo niewystarczająco drożna
    2. reduktor jest podłączony szeregowo i jest niedrożny
    3. kanały w silniku są niedrożne

    Proszę o pomysły i porady.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał deka87 Zobacz post
    układ został przepłukany preparatem Prestone do płukania chłodnic oraz dokładnie przepłukany wodą, obecnie jest zalany wodą demineralizowaną
    było płukanie pod ciśnieniem?

    Ja Dlaczego wodą się pytam? Płynu nie było, nawet najtańszego z biedronki? 5 litrów borygo kosztuje 40 zł...

    Cytat Napisał deka87 Zobacz post
    3. kanały w silniku są niedrożne
    Sprawdź w jaki sposób rozgrzewają się węże, czy w środku nagrzewnica grzeje, tzw mały obieg?
    Jeśli pompa wymieniona, to dokładnie odpowietrz cały układ, najpierw z małego biegu, a potem z dużego... inaczej i tak nie da rady, no chyba, że termostat jest walnięty i cały czas jest otwarty...

    Cytat Napisał deka87 Zobacz post
    Dlatego planuję dzisiaj po pracy wymontować termostat i sprawdzić go w garnku.
    Po tej czynności zmiłuj się nad autem i wlej mu płynu zamiast wody...

    Cytat Napisał deka87 Zobacz post
    wentylator chłodnicy załącza się, ale dopiero po zaświeceniu kontroli o wysokiej temp. silnika - czujnik wentylatora jest w chłodnicy więc prawdopodobnie nie ma przez nią przepływu, albo jest niewystarczający.
    Jeśli się nie mylę, to czujnika tam nie ma, jest w korpusie silnika.

    Seicento ma bardzo prosty układ, zazwyczaj termostat lub pompa były jedynymi winowajcami przegrzewania silnika...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Instalacja LPG, to która generacja? Jaki producent? Kiedy zakładana?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Inne węże są twarde czy też miękkie i "letnie"?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    1999
    było płukanie pod ciśnieniem?

    Ja Dlaczego wodą się pytam? Płynu nie było, nawet najtańszego z biedronki? 5 litrów borygo kosztuje 40 zł...
    Pod ciśnieniem nie było. Wodą, bo jest ona zlewana prawie codziennie, a samochodem i tak nie jeżdżę więc nie ma sensu wlewać płynu, jak układ będzie działał to zaleje płynem.

    Sprawdź w jaki sposób rozgrzewają się węże, czy w środku nagrzewnica grzeje, tzw mały obieg?
    Jeśli pompa wymieniona, to dokładnie odpowietrz cały układ, najpierw z małego biegu, a potem z dużego... inaczej i tak nie da rady, no chyba, że termostat jest walnięty i cały czas jest otwarty...
    Wąż od termostatu jest ciepły/gorący, wąż wychodzący z chłodnicy ma trochę niższą temp., ale wąż od termostatu da się ścisnąć palcami, myślałem, że jeśli termostat jest otwarty to tam jest takie ciśnienie że palcami się nie da go zgnieść.
    Układ jest dokładnie odpowietrzony.
    Gdyby termostat był cały czas otwarty to najwyżej by się nie dogrzewał, a nie przegrzewał.

    Po tej czynności zmiłuj się nad autem i wlej mu płynu zamiast wody...
    Jeśli układ będzie sprawny to zaleję płynem, przecież wlewam demineralizowaną, a nie kranówe.

    Jeśli się nie mylę, to czujnika tam nie ma, jest w korpusie silnika.
    Są 2 czujniki - jeden w silniku od kontrolki drugi w chłodnicy od załączania wentylatora.

    Seicento ma bardzo prosty układ, zazwyczaj termostat lub pompa były jedynymi winowajcami przegrzewania silnika...
    Jedno i drugie wykluczyłem, prawdopodobnie walnięty jest czujnik w silniku.
    Instalacja LPG, to która generacja? Jaki producent? Kiedy zakładana?
    Nie wiem, jak jutro nie pomoże wymiana czujnika temperatury to sprawdzę.

    Inne węże są twarde czy też miękkie i "letnie"?
    No właśnie moim zdaniem są za miękkie, byłbym wdzięczny gdyby ktoś sprawdził u siebie czy po otwarciu termostatu wąż da się zacisnąć palcami. Są ciepłe gorące.

    Mierzyłem dzisiaj temperatury w zbiorniczku wyrównawczym, wsunąłem też sondę do odpowietrzników nagrzewnicy i chłodnicy i wszędzie było ok. 70-75 stopni po ok. 20 minutach pracy silnika, wentylator od chłodnicy się nie załączył

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Węża daje się ścisnąć zarówno przed jak i po otwarciu termostatu. Kiedy go ściskam, to płyn wlewa się do zbiorniczka wyrównawczego.
    Tylko teraz kwestia tego ile kto ma siły w palcach, bo to czy waż jest twardy czy miękki, to subiektywne odczucie.

    Jeśli czujnik na chłodnicy, jest sprawny, to powinien załączać wentylator, gdy płyn w układzie osiągnie około 98 stopni, więc w przypadku 70-75 stopni nie miał prawa się załączyć...

    Jakoś dziwnie przeoczyłem ten fakt pisany na początku pogrubioną czcionką, że chodzi o SPI stąd było moje stwierdzenie o jednym czujniku. Mój MPI ma tylko jeden czujnik wkręcony w blok silnika, a zamiast czujnika w chłodnicy jest przekaźnik, którym steruje komputer.

    Mimo wszystko ja bym zalał układ płynem. Płyn ma inne właściwości termiczne niż woda, Płynu nie zagotujesz w 98-100 stopniach.
    Poza tym, woda destylowana to ciągle woda. Może nie będą się odkładać żadne osady jak z kranówki, ale po dłuższym czasie korozja i tak dopadnie wszelkie metalowe elementy...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeszcze jedno mnie zastanowiło. Dlaczego termostat nie trzyma temperatury? Mały obieg powinien mieć zawsze po rozgrzaniu co najmniej 85 stopni...

    Jak dla mnie termostat jest uszkodzony...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    1999
    Przyczyną był czujnik temperatury w silniku.


 

Podobne tematy

  1. Grzeje się koło
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-02-2018, 16:17
  2. 1.6 16V za bardzo się grzeje :-/
    Napisany przez maffy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 21-12-2015, 12:15
  3. Nie grzeje
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-12-2014, 22:20
  4. Słabo grzeje seicento 900
    Napisany przez drajwer12 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2010, 20:20
  5. Nie grzeje.
    Napisany przez Kajetan.Kisiel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-11-2009, 18:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437seicento-1-1-spi-grzeje-sie-41531

seicento 1.1 termostat

termostat seicento 1.1 gdzie jest

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl