Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2003

    Seicento 1.1 MPI - Wkręca się tylko do 3000rpm

    Witam
    Problem jest następujący. Silnik wkręca sie tylko do ok 3000 obr/min. Zapla się Chceck Engine , odcina zapłon lub/i paliwo obrty spadją i zaczyna pracowac/jechać normalnie jak oborty dojdą do 3tyś znowu to samo. Odpala normalnie na wolnych pracuje normalnie, normalnie przyspiesza aż do 3tyś obrotów. Objawy wystepuja zarówno na wolnych obroach jaki i podczas jazdy, na zimnym i ciepłym silniku.
    Odczyty z komputera nie pokazują zadnych błedów podczas tych "anomalii". Zanim usterka nastąpiła pojawiał sie co jakiś czas bład 0130 - Sonda Lambda przed katalizatorym tzw. regulacyjna. Natomiast obserwowałem wykresy obydwu sond podczas jazdy i wydaje mi się ze są poprawne.
    Obserwacja: kiedy wystepuje usterka słychać ciche cyknięcie jakby przekaznika w okolicy sterownika/komputera



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Chodzi w trybie awaryjnym, tzw. tryb serwisowy, w cinquecento jeszcze tego nie było, w seicento jest. Bzdura totalna.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    32
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Temat jest o seicento 1.1 a nie Twoim cienkim 700.

    Jakie błędy zapisały się na komputerze teraz?

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nic nie nawaliło tylko komputer zdurniał, dlatego te tryby awaryjne to bezsens, chceck engine, czyli awaria silnika w zdrowym tłumaczeniu, ale to awaria urojona przez komp, przedmuch na kolektorze, albo świece, kom informuje, że źle przepala mieszankę z tąd ten komunikat. Wiem, ale w cienkim nie ma lambda ani Check Engine i z bani.
    I like my FIAT Cinquecento.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2003
    Komputer nie pokazuje żadnych błedów. Jezdziłem z podpiętym kompem i w momencie właczenia Check Engine nie wyrzuca żadnego błedu, co dla mnie jest dziwne. Skoro jest reakcja to musi być przyczyna, która powinna zostać zapisana. Obserwowałem wskazania sond lambda wg mnie są poprawne bez anomalii. Świece z przewodami był wymieniane. Komputer nie pokazaywał żadnych błedów związanych ze świecami. Czasami zdażało się że wyskakiwał bład 1 lambdy, co może wskazywac na czasami wystepujące niewłaściwe spalanie, ale to tylko moje osobiste domysły.
    Zastanawia mnie wskazanie czujnika spalania stukowego dla 3 cylindra jego wartość to ok 0,6 na pozostałych cylindrach jest ok 1

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    425
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Jakim programem robiłeś diagnostykę?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2003
    Diagnostykę robiłem MultiEcuScan 3.5

    Dzisiaj wyczyściłem przepustnice, przy okazji okazało się że nowe kable NGK są felerne. Nietety nie udało się przeprowadzić autoadaptacji silników krokowych bo wkreca sie tylko 3000 obrotów :/

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    425
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Coś podobnego miał znajomy w swoim Sportingu odcinało obroty przy ok.2000-2500 winny był potencjometr położenia przepustnicy,jakbyś miał możliwość podmiany najlepiej całej kompletnej.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2003
    Musiałbym zakupić drugą przepustnicę. Chyba że ktoś oglądający ma takową i jest z Warszawy lub okolic i mółgby użyczyć jej w celu diagnostyki. Musze podjechać do specjalisty od wydechów i sprawdzić czy czasami katalizator nie jest dziurawy gdzieś czytałem że to może mieć wpływ.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    5
    Auto
    Cinqucento
    Rocznik
    1997
    Na moje oko może być do wymiany czujnik położenia wału/wałka...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2016
    Skąd
    wawa
    Postów
    39
    Auto
    seicento (600) van
    Rocznik
    2005
    czujnik polozenia przepustnicy mozna normalnie tez programem sprawdzic nawet na zgaszonym silniku

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2003
    Mani3k miał racje przyczyną był uszkodzony czujnik położenia wału. Dzięki za pomoc


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-12-2016, 19:47
  2. fiat bravo 1,6 16v nie wkręca sie na wysokie obroty
    Napisany przez mcpi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-04-2015, 15:06
  3. Siena 1.6 16V przyspieszenie i "turbo dziura" do 3000rpm
    Napisany przez sado26 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-11-2014, 22:08
  4. Nie wkręca się na obroty
    Napisany przez automechanikavolcano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-10-2012, 08:20
  5. Silnik słabo wkręca się na obroty
    Napisany przez Borysss na forum Doblo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-11-2010, 20:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento tryb awaryjny

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl