Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2016
    Skąd
    Tczew
    Postów
    2
    Auto
    Seicento 0.9
    Rocznik
    2001

    Seicento 0.9 - problem z map sensorem

    Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały problem z seicento 2001 r na wtrysku. Bardzo mocno hałasowały popychacze zaworowe, więc postanowiłem je wymienić. Przed pracą zrobiłem zdjęcia wtrysku, żeby wszystko podłączyć tak jak trzeba. Po wymianie szklanek i złożeniu silnika odpalił normalnie. Przez chwilę chodził na zwiększonych obrotach, z których jednak nie zszedł, jak zawsze robił przed wymianą. Obroty raz są wyższe, raz niższe, raz trzymają się dosyć wysoko. Posiedziałem troche i pooglądałem gumowe wężyki, jednak według mnie są ok.

    Poczytałem trochę w książce pobranej z forum i po odłączeniu wężyka od map sensora obroty spadły do troche mniejszych niż normalnie, ale przerywał przy przyspieszaniu. Po włożeniu wężyka do obudowy wtrysku z powrotem obroty zaczęły szaleć. Czyżby map sensor był trafiony ? Miał ktoś coś podobnego ? Przed wymianą autko chodziło normalnie, nie licząc tłuczenia przy zaworach. Drugą sprawą jest uszczelka pod wtrysk. Niestety nie dostałem jej w sklepach motoryzacyjnych to postanowiłem założyć starą. Wyglądała dosyć dobrze, ale nie jestem pewien czy czasem tamtędy nie dostaję się jakieś lewe powietrze. Co radzicie, najpierw wymieniać ten nieszczęsny map sensor czy lepiej zająć się uszczelką przy wtrysku ? Jej cena jest dosyć śmieszna, bo kosztuje ok. 6 zł, ale niestety nie do dostania w moim mieście.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2016
    Skąd
    tarnów
    Wiek
    36
    Postów
    44
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Jak obroty falują i utrzymują się wysoko to czasem przyczyną jest silniczek krokowy. Trochę pogrzebałem w necie i piszą że przyczyną może być zawór jednokierunkowy znajdujący się obok pochłaniacza par paliwa za błotnikiem od strony kierowcy, Ten zawór czasem się otwiera by przepłukać granulki węgla znajdujące się w pochłaniaczu i czasem lubi się zawiesić przez co ciągnie lewe powietrze i stąd wysokie obroty. Daj znać jak usuniesz tą usterkę.
    Ostatnio edytowane przez jędrek82 ; 24-12-2016 o 15:54

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    36
    Postów
    5,327
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Uszkodzony MAP sensor to głównie problemy z pracą silnika podczas pracy (nie na postoju) lub objaw jest też taki, że nie można uruchomić silnika po zgaszeniu. Objaw może być też też taki, że auto potrafi zgasnąć podczas pracy i nie daje się odpalić silnika przez jakiś czas. Co by się pokrywało z tym, że jak odłączyłeś MAP sensor to auto szalało na obrotach. Z szalejącymi obrotami to bym głównie patrzył w stronę silniczka krokowego lub tego co kolega wyżej pisze.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Diody z sensorem dźwięku
    Napisany przez sianio20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-05-2013, 21:17
  2. seicento 1,1 problem
    Napisany przez wahu12 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-11-2012, 12:44
  3. Seicento mały problem
    Napisany przez DaMo na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-10-2011, 10:11
  4. Problem z nawiewem w Seicento
    Napisany przez maromaro na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-12-2010, 10:30
  5. Problem z Seicento
    Napisany przez Tricen na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-07-2009, 10:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

map sensor seicento 900 objawy

map sensor seicento objawy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl