Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree2lubi to!
  • 2 przez malutki1989

Temat: Radio tworzy zwarcie. Jak?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    1996

    Radio tworzy zwarcie. Jak?

    Seicento 0.9 2000r.
    Radio odpiete od kostki - zwarcia nie ma.
    Radio podpiete pod kostkę - zwarcie jest i akumulator kaput. Radio założyłem drugie i to samo. Jest na to jakaś teoria?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    35
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Cytat Napisał mateusz1234567 Zobacz post
    Jest na to jakaś teoria?
    Przeglądnij sobie całą instalacje.
    Było: Golf 3 i 4 1.6, Almera 1.5, Stilo 1.6,Alfa 147 1.6, Audi A4 B5 1.8 98'
    Jest: Audi A4 B6 04' 1.8T

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Przede wszystkim zacznijmy od tego co to za radio?
    Jakiego typu zwarcie daje?
    Jeśli to faktycznie zwarcie, to już dawno bezpiecznik byłby spalony...
    wirusac i bnbn1 lubią to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Przede wszystkim zacznijmy od tego co to za radio?
    Jakiego typu zwarcie daje?
    Jeśli to faktycznie zwarcie, to już dawno bezpiecznik byłby spalony...
    Zwarcie moze byc "czyste" (metaliczne) lub przez jakis opor. Ewentualnie moze pracowac przetwornica - zwarcia nie ma a prad zre. Seja kupilem z radiem, ktore spozywalo 80 mA. Niby nieduzo, ale po tygodniu stania w SPA (robilem podwozie) akumulator ledwie zyl. Nie wiem czy w tym aucie masz sygnal predkosci (radia reaguja na niego podglosnieniem) ale moze przez to radio nie przechodzi w stan uspienia, bo cos jest "podwieszone". Sprobuj tylko zasilic to radio z akumulatora (nie podlaczac glosnikow, anteny itp i zmierz ile pradu bierze wlaczone i "wylaczone". Sprawdz czy zasilanie w kostce jest odcinane po wylaczeniu stacyjki.


    Najlepiej wywal to radio (samochod uczestniczy w ruchu drogowym - to nie miejsce na sluchanie muzyki i inne dekoncentrujace zajecia) i zamontuj radio z jedyna sluszna audycja, na czestotliwosci 27,19 MHz AM
    Ostatnio edytowane przez c64club ; 26-01-2018 o 19:26

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał c64club Zobacz post
    . Seja kupilem z radiem, ktore spozywalo 80 mA. Niby nieduzo, ale po tygodniu stania w SPA (robilem podwozie) akumulator ledwie zyl.

    80 mA..i po tygodniu Aku kaput.... to jest 1,92Ah w jeden dzień w tydzień 13,44 Ah..... wiem ze 80mA to dużu ale raczej aku jest kaput.... :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mateusz1234567 Zobacz post
    Seicento 0.9 2000r.
    Radio odpiete od kostki - zwarcia nie ma.
    Radio podpiete pod kostkę - zwarcie jest i akumulator kaput. Radio założyłem drugie i to samo. Jest na to jakaś teoria?
    jak to jaka teroria...radio masz padnięte i tyle,chyba że to chińszczyzna do na spoczynku bierze multum prądu zamiast praktycznei zera..np 1mA

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998
    [QUOTE=bnbn1;314962]80 mA..i po tygodniu Aku kaput.... to jest 1,92Ah w jeden dzień w tydzień 13,44 Ah..... wiem ze 80mA to dużu ale raczej aku jest kaput.... :-)
    Oczywiście. Aku nie nadawało się do auta, ale w motocyklu robi aż miło (wsadziłem do wózka bocznego), a w Żabonku wylądował nowy Exide 44Ah. 14 Ah nie wycycka zdrowego aku do zera, jednak 80 mA to nadal o jakieś 79mA za duży pobór.

    Co do CB-radia to pisałem zupełnie szczerze. Radio z audycją odciąga uwagę od drogi, CB-radio wręcz przeciwnie (i nie służy wyłącznie do informowania się o migracjach niedźwiedzi). Szczególnie w relacji minisamochód-ciężarówka, może pomóc.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    1996
    eeeeeeeeeeeeee tak więc sejo moje ma tak że jak radia nie ma to zwarcia nie ma. Bezpiecznika nie wywala ale zaraz aku rozładowane. Patrzyłem może na głośnikach coś kable się stykają ale nie.
    Radia zmieniałem to samo. Jak bez radia? jakby miał silnik 6.0 v12 to mógłbym nie mieć radio.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998
    To już wiemy izostało napisane. Ale szukanie winy w głośnikach to strzelanie na oślep. Choćby były zwarte głośniki, to nie ma prawa mieć wpływu na pobór prądu przez wyąłczone radio.Tranzystory wyjściowe nie są wysterowane. Coś w radiu pobiera prąd. Zmierz prąd pobierany przez radio i napięcie(względem masy) na poszczególnych żyłachdo radia, a będziemy mogli coś wykombinować.


    Mój chyba też tak ma z tymi radiami, ale mam to gdzieś, i tak nie używam radioodbiornika/grajka. Niestety w pojazdach czasem łatwiej byłoby położyć elektrykę od nowa (szczególnie tak prostą jak w Seju) niż szukać usterki.

    V12 brakuje? To sobie kup. Albo chociaż V8. Mówię poważnie. Odpowiedni czas na takie wozy jest ograniczony do "póki żyjesz", bo potem mogą być problemy z prowadzeniem No i póki takie pojazdy jeszcze są. Sam wpierniczyłem wiadro monet w UAZa (paliwożerny jak takie V-ileś, prostacki i w ogóle) i nie żałuję, a na codzień mam Seja, który jeszcze pójdzie do zgazowania. Jedno drugiego nie wyklucza.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ciągle nie dowiedziałem się co to za radio i w jaki sposób jest podłączone... najlepiej zdjęcia kostek dołączyć...
    Wstępna diagnoza jest taka, że obszedłeś lub ktoś, kto Ci to radio próbował podłączyć, połączenie radia po stacyjce... Zwarty żółty i czerwony kabelek od radyjka i wszystko jest podłączone pod stałego plusa, bo w Seiko tylko takie jest wyciągnięte fabrycznie do kostki o ile jeszcze miałeś szczęście je mieć... I zamiast wyłączać radio razem z przekręceniem kluczyka, to radio sobie chodzi ciągle w trybie uśpienia i pożera cenną energie akumulatora... Niektóre radia w takim trybie mogą zdrowy akumulator rozładować nawet w ciągu jednego dnia...

    Kolega będzie się doszukiwał problemów z głośnikami, a tu wystarczy wziąć miernik w dłoń i sprawdzić ile to radio pobiera prądu w trybie czuwania...

    Proszę pokazać jak to radio jest podłączone... na 99% tu tkwi problem...


 

Podobne tematy

  1. Zwarcie akumulatora
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-05-2016, 22:37
  2. zwarcie,akuś kaput
    Napisany przez agus833 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-11-2012, 14:56
  3. zwarcie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 25-06-2011, 19:10
  4. Zwarcie
    Napisany przez wilczak99 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-03-2011, 11:42
  5. Zwarcie
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-10-2010, 15:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437radio-tworzy-zwarcie-jak-39978

oryginalne radio powoduje zwarcie Fiat 500

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl