Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento
    Rocznik
    1994

    Problem z odpaleniem.

    Witam, chciałbym przedstawić problem jaki dotyka mojego cieniasa mianowicie mam bardzo duże problemy z odpaleniem silnika szczególnie rano gdy jest on całkowicie zimny. Samochód odpala za pierwszym razem lecz muszę cały czas gazować przez około 30 sekund. Jeśli tego nie zrobię samochód automatycznie gaśnie. Dopóki nie złapie temperatury zachowuje się dziwnie czyli niskie obroty, szarpie i telepie samochodem a gdy próbuje ruszyć znów gaśnie. Dodam także, że podczas wciskania pedału gazu autko zachowuje się jakby nie miało mocy tzn. słychać jakby się dławił, potrzeba kilkunastu sekund intensywnego gazowania aby poczuł odpowiednie obroty. Sytuacja ta ma jeszcze gorsze miejsce gdy przełączam na instalacje gazową.

    Wczoraj wyczyściłem przepustnice, wymieniłem uszczelkę (oring), znajduje się ona na samym spodzie. Okazało się, że była ona zniszczona także sądziłem, że to jest przyczyna mojego problemu i po wymianie będzie okej jednak sytuacja nadal występuje. Ponad to wymienione zostały przewody zapłonowe, cewka zapłonowa, czujnik temperatury silnika.

    Poranki bywają coraz chłodniejsze także obawiam się, że pewnego dnia nie uda mi się odpalić samochodu. Być może ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma jakieś pomysły na wyjście z tej sytuacji. Pozdrawiam.

    Fiat Cinquecento 900.
    Ostatnio edytowane przez mtz358 ; 13-10-2014 o 16:58



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Problem tkwi w ssaniu, bez paniki.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento
    Rocznik
    1994
    Mógłbyś rozwinąć?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Chłopie z księżyca spadłeś, nie wiesz, że auto ci bez ssania nie odpali, to jest gażnik, może linka ssania się wyciągnęła, albo daj gaźnik do gaźnikowca to ci go odświeży. Co mam rozszerzać.
    I like my FIAT Cinquecento.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento
    Rocznik
    1994
    Chyba się nie zrozumieliśmy, ja mam wtrysk. Moja wina bo nie napisałem wszystkich informacji.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Który czujnik temperatury wymieniłeś bo w wersji wtryskowej są dwa : jeden (zamontowany w bloku silnika) -do wskażnika temperatury na desce, drugi (zamontowany w termostacie) -do komputera wtrysku,steruje min."ssaniem".

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Ty wiesz w ogóle co to jest ssanie, na wtrysku, też masz ssanie.
    I like my FIAT Cinquecento.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Który czujnik temperatury wymieniłeś bo w wersji wtryskowej są dwa : jeden (zamontowany w bloku silnika) -do wskażnika temperatury na desce, drugi (zamontowany w termostacie) -do komputera wtrysku,steruje min."ssaniem".
    Wymieniłem ten pierwszy.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Musisz więc sprawdzić i ewentualnie wymienić ten zamontowany w obudowie termostatu bo właśnie on jest odpowiedzialny za dawkę paliwa podawaną przez wtrysk (w zależności od temperatury silnika).

    Wskazana by również była diagnostyka na komputerze i sprawdzenie parametrów pracy wszystkich czujników.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 13-10-2014 o 23:33

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nie obawiaj się, że to jakaś strasznie poważna sprawa mechaniczna, uspokajam cię ponownie, pierwszy lepszy druciarz ci to zrobi. Przy seju się nie wrypiesz w koszty, bo auto jest genialne, jak sam tego nie zrobisz, narazie tak nie jeźdżij albo szukaj druciarza, albo szybko szukaj knigi o seju i sam rób.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 13-10-2014 o 23:32
    I like my FIAT Cinquecento.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento
    Rocznik
    1994
    Dlatego stworzyłem ten temat aby dowiedzieć się rzeczy od ludzi, którzy bardziej się znają na motoryzacji bądź mieli podobną usterkę. Dziękuje za rady, pojadę na diagnostykę i wymienię czujnik.
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 17-10-2014 o 18:53

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento
    Rocznik
    1994
    Wymieniłem czujnik i niestety objawy dalej występują chociaż mam wrażenie, że w mniejszym stopniu.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nic się nie dzieje Kończą mi się pomysły do tego co może być przyczyną moich problemów więc raczej oddam samochód w przyszłym miesiącu do mechanika. Mimo to jestem otwarty dalej na wasze propozycję. Pozdrawiam.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Robiłeś jakąś diagnostykę komputerową ?
    Następna sprawa to dokładne sprawdzenie wężyków podciśnienia {czerwone strzałki) dochodzących do wtrysku :cc 900.jpgsą to wąż czujnika podciśnienia (MAP-sensora) i ten grubszy który jest podłączony do serwa hamulców. Mogą być gdzieś przetarte lub żle założone. Zwróć też uwagę na to czy na pracującym na wolnych obrotach silniku nie słychać "syczenia" -świadczy to o zasysaniu tzw.lewego powietrza które zmienia skład mieszanki.
    Jeśli masz taką możliwość podmień sam czujnik podciśnienia(zielona strzałka).
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 17-10-2014 o 18:35


 

Podobne tematy

  1. problem z odpaleniem ?
    Napisany przez acer870 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 19-07-2014, 11:55
  2. Problem z odpaleniem.
    Napisany przez sewi20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-05-2014, 17:11
  3. Problem z odpaleniem.
    Napisany przez perm na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2013, 18:56
  4. problem z odpaleniem
    Napisany przez mietek882 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-05-2010, 20:18
  5. Problem z odpaleniem
    Napisany przez ChiNziR na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2009, 21:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl