Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Seicento

    Problem z ładowaniem

    Witam, mam problem z ładowaniem w seicento 1.1 Mpi, zaczęło się najpierw że walnęły mi łożyska w alternatorze, kupiłem drugi od fiata uno bo pasuje, a w tamtym wymieniłem łożyska. Ostatnio zaczęła mi migać kontrolka ładowania coraz częściej aż w końcu do tego momentu że akumulator padł, czyli nie było ładowania. Włożyłem tamten poprzedni z nowymi łożyskami, dalej nie ma ładowania, pali sie kontrolka, może uzwojenie poszło, nie wiem. Zajrzałem do tego od fiata uno, okazało się że szczotka się ułamała więc wymieniłem. Włożyłem, odpaliłem, działa. Przejechałem 3 kilometry i dalej zaczełam migać kontrolka ładowania, aż w końcu padł akumulator. Przed chwilą byłem u mechanika, zmierzył napięcie łądowania i było 15V, powiedział że to alternator zepsuty ale nie wie dokładnie. Po odłączeniu od alternatora kabelka minusowego kontrolka zgasła. I teraz już nie wiem. 15 V to znaczy że ładowanie jest więc czemu akumulator pada po pewnym czasie? i czemu po odłączeniu kaelka kontrolka zgasłą skoro nie ma wtedy ładowania? Może ktoś miał podobny problem, piszcie, bo nie mam zamiaru znowu kupować alternatora skoro nie mam pewności że to jego wina.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A regulator napięcia masz dobry ?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    No właśnie,co z regulatorem. Jak miałem regulator walnięty to też mi się działy dziwne "cuda".
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    42
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    To na bank regulator, 15 V to za duże napięcie ładowanie powinno być 13 V, przy takim ładowaniu może ci paść sekcja w akumulatorze i będzie do wywalenia.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Tricen
    15 V to za duże napięcie ładowanie powinno być 13 V
    13V to za mało z kolei, jak już mamy tak szukać książkowo to powinno być pomiędzy 13,8 a 14,5V.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    42
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    No w sumie masz racje jeśli brać pod uwagę parametry książkowe. W moim sejku mam 13 V i wszystko gra, a muszę wspomnieć że też miałem problem ale ze szczotkami także mój aku był rozładowany do końca. jak sprawdzałem po wymianie to być może coś tam było na mierniku po przecinku nie pamiętam.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Seicento
    Regulator chyba dobry bo razem ze szczotkami wymieniłem na nowy

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Bo wiesz i przy 13V wszystko będzie w miare ok jesli tylko regulator będzie poprawnie działal, jednak nie powinno być tak nisko ze względu na to że załączenie kolejnych odbiorników powoduje spadek napięcia w instalacji, regulator częsciowo to koryguje ale wlasnie ten "zapas" który jest ponad te 12V to wlasnie po to żeby aku ochronić przed rozładowaniem.

    No i jeszcze jedna istotna sprawa - 12V w instalacji to taka umowna granica.

    [size=2][ Dodano: 2009-07-13, 08:21 ][/size]
    Cytat Napisał bar2345
    Regulator chyba dobry bo razem ze szczotkami wymieniłem na nowy
    W takim razie proponuję szukać jesscze usterki na przewodach, no chyba że masz pecha i prawie jednocześnie dwa alternatory poleciały ...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Seicento
    Miałem pecha, dwa poleciały, dziś kupiłem trzeci nowy i działa, zamykam temat

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2009
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    5
    Auto
    lanos
    Jeszcze tak szybciutko w sprawie ładowania.Powinno być w granicach 14.2 - 14.5V nie mniej nie więcej.Pozdrawiam-Marek.


 

Podobne tematy

  1. Jak to jest z ładowaniem Akumulatora ????
    Napisany przez dudu$ na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-02-2011, 23:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento brak ladowania

pulsacja napiecia seicento

alternator seicento 1.1

czy przy popsutym regulatorze napiecia bedzie ladowanie cingoczento

ladowanie akumulatora w cinklecento 900 nayutu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl