Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    37
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009

    Płukanie brudnego silnika, jaka płukanka? Czy warto?

    Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem? Chodzi o to, że niedawno kupiłem CC700 i po zajrzeniu pod korek wlewu oleju widać masło mało tego na bagnecie tez trochę jest. Wiem zaraz powiecie, że UPG. Ale płynu nie ubywa auto jeździ normalnie, odpala normalnie, moc ma. Po samochodzie było widać że dłuższy czas stał i wydaje mi się że jak już ktoś nim jeździł to tylko po wsi (auto kupione od komornika). Rozjeździłem go trochę i masło trochę znikło a to co zostało zmieniło kolor na szaro czarny. Przy sprawdzaniu poziomu oleju widać że gdzieś na ściankach coś tego masła zostało.

    I pytanie właściwe chce wymienić olej. Czy użyć płukanki przy wymianie? Nie spowoduje to rozszczelnienia silnika? Chce wlać 15w40 (
    nie wiem jaki olej był wcześniej.) Przebieg 120tkm Czy olać to i normalnie wymienić olej? Czy ktoś tak robił?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Płukanka zdrowemu silnikowi nie zaszkodzi, zalej 10W40..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2015
    Skąd
    LBN
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    marea2.0 / lybra 2.4jtd
    Rocznik
    2001 / 2001
    Pukanie silnika jest ryzykownym posunięciem! Nie ma gwarancji że to co się wypłucze to wyleci na zewnątrz, a może coś zapcha np kanał do smarowania wału itp. Oczywiście olej ma domieszki płuczące / czyszczące im lepszy olej tym lepsze są te właściwości myjące. Każdy producent olejów zaleca zmianę klasy oleju na gorszą co by nowy lepszy olej nie wypłukał syfu który np jest w głowicy, przez co np może nam zatkać smoka na pompie oleju.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Który producent oleju zaleca takie rzeczy? Gdzie to mogę znaleźć?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolego 3,14ter głupszych rzeczy już napisać nie mogłeś.. Żaden producent takich rzeczy nie zaleca i nigdy nie zalecał. Silnik powinien jeździć na oleju takim jaki przewiduje producent bez względu na przebieg! Bzdurą jest też to że silnik może się rozszczelnić czy mogą się zatkać kanały olejowe przy płukance.. Po to się ją robi aby rozpuścić nagary i złogi.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Dlatego pytam o źródło tej wiedzy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2015
    Skąd
    LBN
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    marea2.0 / lybra 2.4jtd
    Rocznik
    2001 / 2001
    Może nie do końca dobrze zostałem zrozumiany, jakieś dawno dawno x lat temu na szkoleniu, pan szkoleniowiec wykładał że posiadacz auta o znacznym przebiegu bez konkretnej wiedzy o stanie technicznym silnika raczej nie powinien wlewać oleju lepszej klasyfikacji niż przewiduje tego producent. Aczkolwiek często, bynajmniej kiedyś do danej marki i danego silnika producent dopuszczał kilka klas oleju.
    Pisząc to skupiłem się konkretnie na modelu cc700 gdzie na 1 montaż był silnik zalewany olejem VS czyli 15w40(już nie pamiętam mogę się mylić) a przebiegi w tym modelu rzędu 120kkm to już trochę jest. Oczywiście bzdurą jest że silniki mogą się rozszczelnić po zmianie oleju, aczkolwiek miałem już okazje kilkakrotnie rozbierać silniki bo klient zrobił płukankę w ostatnim czasie i coś się przytarło, tak poprostu. Fiat tnąc koszta wlał olej vs choć Polski olej pewnie był tańszy i lepszy ale widziałem niejednokrotnie po zdjęciu pokrywy zaworów szlam z błotem pokruszonym węglem, apod palcem było to czuć jak maź z piachem. Jeśli pod taką pokrywą zaworów bez najmniejszego trudu znajduje się 150ml wolno przylegającego czegoś takiego to sorry bardzo płukanki nie zrobie bo mi to wszystko pewnie nie zleci korkiem spustowym, już nawet nie będe wspominać o przytkanych i o zgrozo zatkanych smokach pomp olejowych gdzie czerpnia jest dużo większa niż jakiś tam kanałek olejowy choćby w magistrali olejowej jak np ma fiat 1.4 12v czy silniki fire 8v.
    NIKOGO ABSOLUTNIE NIE NAKŁANIAM DO TEGO ABY MI UWIERZYŁ. Niech każdy ma prawo do swojego zdania i czynu, tylko nie zawsze trzeba uczyć się na własnych błędach.
    Jak silnik jest bez nagarów to spokojnie można lać olej dobrej klasy, nic się dziać nie będzie.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    O ile to że do smoka może dopłynąć jakiś syf to mogę uwierzyć to do gagistrali olejowej już nie.. Przecież w układzie jest zapomniany filtr..

    Wiedza z bardzo dawna jest już nieaktualna bo i poziom wykształcenia i doświadczenia mechaników się zmienił, a i technologia poszła na przód i mamy większą wiedzę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    37
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Własnie tego się obawiałem. Dyskusji na temat czy warto czy nie warto robić płukankę. Chodziło mi cy ktoś to zrobił w tym silniku. Miałem obawy i nie zalałem silnika żadnym specyfikiem. Po prostu wymieniłem olej na 15w40. Silnik chodzi normalnie po oleju widzę że motor nie jest w środku zasyfiony (olej dalej wygląda jak nowy).
    A tak na logikę to 3,14ter ma rację bo wiadomo że cały olej przy wymianie nie wyleci z silnika. a jak wlejemy specyfik to rozpuści nagar i inne ale część tej mieszanki olejowo nagarowej zostaje. Druga sprawa jest taka że moim zdaniem to po przejechaniu 120tkm CC700 tłoki i cylindry są dopasowane do siebie. Jak nagle nagar (bo na pewno jakiś jest) zniknie to silnik może dostać lekkiego luzu a to początek końca.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    80
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Monq Zobacz post
    ... CC700 i po zajrzeniu pod korek wlewu oleju widać masło ...
    CC700 tak ma jeśli pokonuje tyko krótkie trasy ( korek wlewu jest niedogrzany ) .
    Co do płukania - swoje punto płukałem trzy razy (co zmianę oleju) i jeździ ...

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Monq Zobacz post
    Własnie tego się obawiałem. Dyskusji na temat czy warto czy nie warto robić płukankę. Chodziło mi cy ktoś to zrobił w tym silniku
    Jakie ma znaczenie to czy ktoś w tym silniku to robił czy nie - silnik to silnik. Chcesz go trochę oczyścić to to zrób, nie to nie. Nie zaszkodzi to niczemu, nie rozszczelni silnika, ale też bądźmy realistami - nie umyje silnika jakoś dokładnie - może coś tam wypłucze..

    Cytat Napisał Monq Zobacz post
    A tak na logikę to 3,14ter ma rację bo wiadomo że cały olej przy wymianie nie wyleci z silnika. a jak wlejemy specyfik to rozpuści nagar i inne ale część tej mieszanki olejowo nagarowej zostaje.
    Jakaś nie wielka ilość owszem zostaje. Niektórzy po płukance wlewają najtańszy olej tej samej klasy co nowy, robią krótką trasę, spuszczają i dopiero zalewają docelowym.. Ale dla mnie to bzdura - bez przesady.

    Cytat Napisał Monq Zobacz post
    Druga sprawa jest taka że moim zdaniem to po przejechaniu 120tkm CC700 tłoki i cylindry są dopasowane do siebie. Jak nagle nagar (bo na pewno jakiś jest) zniknie to silnik może dostać lekkiego luzu a to początek końca.
    Większej głupoty nie czytałem Nawet komentować nie zamierzam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2015
    Skąd
    Wroclaw
    Postów
    4
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1995
    Cytat Napisał Monq Zobacz post
    niedawno kupiłem CC700 i chce wymienić olej ...nie wiem jaki olej był wcześniej.) Przebieg 120tkm Czy olać to i normalnie wymienić olej?
    Wymiana oleju i filtra oleju wchodzi w tzw. pakiet startowy zaraz po zakupie auta. Powinieneś to zrobić od razu.
    Wszystkie oleje mają pakiety myjące (i to w niemałych ilościach) i właściwości myjące silnik. Ze względu na zaniedbania poprzedników i niepewny stan silnika można skrócić interwał zmiany oleju i potraktować pierwszą zmiane oleju jako płukankę. W międzyczasie obserwować czy silnik konsumuje olej i w jakiej ilości (dolewki). Stary olej po zlaniu warto obserwować pod kątem metalicznych opiłków itd.
    Powinieneś zacząć od abecadła moim zdaniem.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    34
    Postów
    33
    Auto
    Cinquecento
    Ja stosuje płukankę Liqui Moly - iparts.pl/czesc/srodek-do-plukania-silnika-liqui-moly-engine-flush-pro-line-500ml,1-222-2662-762324.html - i faktycznie, zgadzam się że sporo tego nagaru wypływa z silnika ale żeby to powodowało jakieś luzy to mi się nie wydaje, przynajmniej ja nie zauważyłem nic niepokojącego.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    47
    Postów
    67
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Monq Zobacz post
    Własnie tego się obawiałem. Dyskusji na temat czy warto czy nie warto robić płukankę. Chodziło mi cy ktoś to zrobił w tym silniku. Miałem obawy i nie zalałem silnika żadnym specyfikiem. Po prostu wymieniłem olej na 15w40. Silnik chodzi normalnie po oleju widzę że motor nie jest w środku zasyfiony (olej dalej wygląda jak nowy).
    A tak na logikę to 3,14ter ma rację bo wiadomo że cały olej przy wymianie nie wyleci z silnika. a jak wlejemy specyfik to rozpuści nagar i inne ale część tej mieszanki olejowo nagarowej zostaje. Druga sprawa jest taka że moim zdaniem to po przejechaniu 120tkm CC700 tłoki i cylindry są dopasowane do siebie. Jak nagle nagar (bo na pewno jakiś jest) zniknie to silnik może dostać lekkiego luzu a to początek końca.
    co mam powiedziec bzdura, uzylam plukanki 3 razy na stilo 1,9 jtd i seicento 1,1 mpi juz mam 4 rok samochod ( oba)i zero prolemow z tym zwiazanych, markowe plukanki tylko , w tym jedna oparta na estrach gdzie plucze naturalnie nwet 10 tys caly okres wymian w silniku. w dieslu po pierwszej plukance nie mialam od razu czarnego oleju, uzywam tez markowych olei. Mechanik starej daty rowniez mi odrazal wymieniac filtr paliwa co 10- 15 tys jak olej w dieslu, bo po co, tak samo jak plukanki, dlatego nawet do starych lekarzy nie chodzę. tak samo plucze uklady chlodzenia, wraz ze zmiana plynu, czy uzywam chemii do wtryskiwaczy i w benzynie i w dieslu.


 

Podobne tematy

  1. 1.9 MuliJet - jaka moc 120KM czy 115KM- typ silnika
    Napisany przez igner na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 20-11-2020, 20:03
  2. Wymiana silnika krokowego jaka firma
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-02-2014, 18:36
  3. Bravo 1.2 - element zawieszenia silnika - jaka nazwa
    Napisany przez explicit77 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 08-10-2013, 11:28
  4. Płukanka do oleju Liqui Moly+Valvolne Max Life Diesel 10W40 Warto?
    Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-05-2013, 00:16
  5. Płukanie układu chłodzenia
    Napisany przez KamyK na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-09-2010, 13:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo plukanka

punto plukanka

fiat grande punto lpg plukanka silnika

czy mozna zastosowac plukacz silnika do Cc700

plukanka silnika 1.2 8v punto

plukanie silnika cinquecento

kanaly olejowe 126p

plukanka ropa 1.9 tdi

fiat stilo 1.2 nagar

plukkanka silnika fiat stilo

Plukanka silnika artykul

fiat seicento plukanka silnika

jaki olej PD po plukaniu bardzo brudnego silnika

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437plukanie-brudnego-silnika-jaka-plukanka-czy-warto-28638

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl