Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2018
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2005

    Obrotomierz Seicento

    Cześć, mam problem z obrotomierzem do seicento.
    Po pół roku od zakupu na alledrogo obrotomierza, korzystając z tego, że i tak siedzę w domu, postanowiłem w końcu go założyć.
    No i wyszła lipa....
    Prąd i masa podpięte (sprawdzałem próbówką), sygnał wyciągnięty z okolic słupka A (czarno-czerwony kabelek od dołu w żółtej kostce, sterownik silnika IAW 4AF), teoretycznie powinno śmigać a tu zonk - obrotomierz ani drgnie.

    W tym momencie pojawia się pytanie: czy da się jakoś zdiagnozować, czy obrotomierz jest sprawny?

    Obejrzałem go z każdej strony, sprawdziłem ścieżki od kostki do tej małej wtyczki na płytce obrotomierza i wszystko wygląda dobrze (również sprawdzone przejście multimetrem).
    Jedyna rzecz, jaka mnie zastanawia, to takie dziwne ślady na białej obudowie samego obrotomierza, takie jakby "piorunki".
    Nigdzie nie widziałem nic spalonego, ale może to coś, czego nie widać?

    Proszę o pomoc...
    Macie jakieś metody na diagnozowanie obrotomierza?

    Wolałbym nie kupować kolejnego, szczególnie że ciężko było mi znaleźć odpowiedni wzór tarczy...
    No chyba, że kupiłem śmietnik, ale najpierw trzeba to stwierdzić



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    39
    Postów
    430
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Przewód sygnałowy może źle podpiąłeś...

    https://www.youtube.com/watch?v=WFEvglBrGW0

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2018
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Partyzantki z wpinaniem się w przewód od cewki nie zamierzam robić, chociaż może to być jakiś pomysł na zdiagnozowanie obrotomierza, bo tam sygnał na pewno jest...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    39
    Postów
    430
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Możliwości nie masz za wiele....możesz wpiąć się albo przy cewce,albo przy sterowniku silnika,bo to on podaje impulsowo masę na cewki i nie sądzę,aby jakieś kostki były po drodze.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieluń
    Postów
    16
    Auto
    Sei 1.1 SX Full
    Rocznik
    2001
    Żeby sprawdzić obrotomierz , generator ,
    a żeby sprawdzić impulsy oscyloskop ,
    z impulsu na cewkę ? ja bym nie odważył się na stałe .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2018
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    W ogóle, to nie chciałbym nic kombinować.
    Żeby się wpiąć w przewód od cewki, trzeba go uszkodzić...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2018
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    10
    Auto
    Fiat 600 1.1MPI
    Rocznik
    2006
    Auto jest tak głośne że obrotomierz jest zbyteczny. Dodatkowo silnik 8V nie lubi wysokich obrotów -to nie Vtec żeby go wkręcać

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2018
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Ale i tak warto wiedzieć, przy jakich obrotach zmienia się biegi

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    309
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Instalacje LPG II generacji przeważnie na stałe wpinane są w przewód cewki zapłonowej skąd czerpią sygnał obrotów i jakoś nic się nie dzieje. Jeśli nie chcesz uszkadzać przewodu (cienka igiełką można się wpiąć w izolację) to odepnij wtyczkę i w jeden pin ten od impulsu z komputera wsuń cienki przewód i zapnij wtyczkę i masz wyprowadzony na próbę przewód sygnałowy. Jeśli masz multimetr to sprawdź czy są przejścia od przewodów poprzez kostkę i poprzez foli,ę drukowaną po zaciski - nakrętki na samym obrotomierzu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2020
    Skąd
    Polska
    Postów
    1
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2004
    Chciałem mieć obrotomierz i temperaturę cieczy chłodzącej więc poszedłem na skróty. Elm327, apka na telefon i obyło się bez użycia narzędzi

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2018
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    W sumie, to też mam kostkę do diagnozowania samochodów, ale nie myślałem o niej w ten sposób XD

    Może to jest jakiś sposób


    Temat do zamknięcia

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Uno
    Rocznik
    2000
    Możliwe że jest uszkodzony niestety. Ja bym kupił nowy


 

Podobne tematy

  1. Obrotomierz
    Napisany przez bucyk na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-04-2016, 11:39
  2. stilo jtd obrotomierz
    Napisany przez daminah2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-02-2015, 09:34
  3. obrotomierz
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-11-2014, 11:11
  4. Kupie lotka seicento ORI oraz obrotomierz seicento
    Napisany przez tomo90rbk na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-02-2014, 21:48
  5. Obrotomierz Bravo 1.4
    Napisany przez Jumper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-10-2009, 00:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl