Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Obrotomierz Seicento
Cześć, mam problem z obrotomierzem do seicento.
Po pół roku od zakupu na alledrogo obrotomierza, korzystając z tego, że i tak siedzę w domu, postanowiłem w końcu go założyć.
No i wyszła lipa....
Prąd i masa podpięte (sprawdzałem próbówką), sygnał wyciągnięty z okolic słupka A (czarno-czerwony kabelek od dołu w żółtej kostce, sterownik silnika IAW 4AF), teoretycznie powinno śmigać a tu zonk - obrotomierz ani drgnie.
W tym momencie pojawia się pytanie: czy da się jakoś zdiagnozować, czy obrotomierz jest sprawny?
Obejrzałem go z każdej strony, sprawdziłem ścieżki od kostki do tej małej wtyczki na płytce obrotomierza i wszystko wygląda dobrze (również sprawdzone przejście multimetrem).
Jedyna rzecz, jaka mnie zastanawia, to takie dziwne ślady na białej obudowie samego obrotomierza, takie jakby "piorunki".
Nigdzie nie widziałem nic spalonego, ale może to coś, czego nie widać?
Proszę o pomoc...
Macie jakieś metody na diagnozowanie obrotomierza?
Wolałbym nie kupować kolejnego, szczególnie że ciężko było mi znaleźć odpowiedni wzór tarczy...
No chyba, że kupiłem śmietnik, ale najpierw trzeba to stwierdzić
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
-
Nowy klubowicz
Partyzantki z wpinaniem się w przewód od cewki nie zamierzam robić, chociaż może to być jakiś pomysł na zdiagnozowanie obrotomierza, bo tam sygnał na pewno jest...
-
Klubowicz
Możliwości nie masz za wiele....możesz wpiąć się albo przy cewce,albo przy sterowniku silnika,bo to on podaje impulsowo masę na cewki i nie sądzę,aby jakieś kostki były po drodze.
-
Nowy klubowicz
Żeby sprawdzić obrotomierz , generator ,
a żeby sprawdzić impulsy oscyloskop ,
z impulsu na cewkę ? ja bym nie odważył się na stałe .
-
Nowy klubowicz
W ogóle, to nie chciałbym nic kombinować.
Żeby się wpiąć w przewód od cewki, trzeba go uszkodzić...
-
Nowy klubowicz
Auto jest tak głośne że obrotomierz jest zbyteczny. Dodatkowo silnik 8V nie lubi wysokich obrotów -to nie Vtec żeby go wkręcać
-
Nowy klubowicz
Ale i tak warto wiedzieć, przy jakich obrotach zmienia się biegi
-
Instalacje LPG II generacji przeważnie na stałe wpinane są w przewód cewki zapłonowej skąd czerpią sygnał obrotów i jakoś nic się nie dzieje. Jeśli nie chcesz uszkadzać przewodu (cienka igiełką można się wpiąć w izolację) to odepnij wtyczkę i w jeden pin ten od impulsu z komputera wsuń cienki przewód i zapnij wtyczkę i masz wyprowadzony na próbę przewód sygnałowy. Jeśli masz multimetr to sprawdź czy są przejścia od przewodów poprzez kostkę i poprzez foli,ę drukowaną po zaciski - nakrętki na samym obrotomierzu
-
Nowy klubowicz
Chciałem mieć obrotomierz i temperaturę cieczy chłodzącej więc poszedłem na skróty. Elm327, apka na telefon i obyło się bez użycia narzędzi
-
Nowy klubowicz
W sumie, to też mam kostkę do diagnozowania samochodów, ale nie myślałem o niej w ten sposób XD
Może to jest jakiś sposób
Temat do zamknięcia
-
Nowy klubowicz
Możliwe że jest uszkodzony niestety. Ja bym kupił nowy
Podobne tematy
-
Napisany przez bucyk na forum Punto II
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 11-04-2016, 10:39
-
Napisany przez daminah2000 na forum Stilo
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 01-02-2015, 08:34
-
Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 25-11-2014, 10:11
-
Napisany przez tomo90rbk na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 05-02-2014, 20:48
-
Napisany przez Jumper na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 01-10-2009, 23:11
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:32.
W sieci od 2007 roku.